66 | 사물인터넷 기술 적용 가전제품에 대한 소비자 수용 연구 = (A) study on consumer's intention to adopt internet of things-enabled home appliances productslink 정관영; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017 |
67 | 산업 대표 우량 기업 사전을 활용한 온라인 뉴스 기반 주가예측 = Forecasting of stock prices based on blue-chip keyword dictionary of news articleslink 이년강; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2017 |
68 | 산업제어시스템의 사이버보안수준 평가 모델 개발을 위한 연구 = An evaluation model for cyber security level of industrial control system(ICS)link 정현숙; Jung, Hyun-Suk; et al, 한국과학기술원, 2014 |
69 | 서비스 만족도와 지속사용의도에 영향을 미치는 요인의 탐색적 연구 = Exploratory study of factors affecting service satisfaction and continuous use intentionslink 이진아; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2021 |
70 | 선행 사건에 의한 온라인 검색어 트렌드와 관련광고관심도변화분석: COVID-19 상황 속 온라인 매체 광고를 중심으로 = Analysis of changes in online search trends and related advertising interest due to preceding events: focused on advertisements in online media sites in the context of COVID-19 pandemiclink 이승엽; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021 |
71 | 소비재 e-커머스 플랫폼의 발전 모델에 대한 연구 - 핸드크래프트 제품의 유통 플랫폼을 중심으로 = Studies on the development model of the consumer goods e-commerce platformlink 이하민; Lee, Hamin; et al, 한국과학기술원, 2015 |
72 | 소셜 미디어 데이터를 활용한 자동차 수요 예측에 관한 연구 = (A) study on the demand forecasting of automobile, using social media datalink 이성호; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2021 |
73 | 소셜커머스 서비스 품질 요인에 따른 고객만족 영향도 분석 연구 : e-SERVQUAL과 Kano 모형 기반으로 = A study to analyze the effects of customer satisfaction by factors of service quality in social commerce based on e-SERVQUAL and Kano’s modellink 고민정; Koh, Minjeong; et al, 한국과학기술원, 2015 |
74 | 소프트웨어 연구개발 과정에서의 오픈소스 소프트웨어 활용이 업무 성과에 미치는 영향에 관한 연구 = The effect on the job performance of open source software usage in software developmentlink 김윤우; Kim, Yoonwoo; et al, 한국과학기술원, 2015 |
75 | 소프트웨어 해외 인소싱 협상 방법론 개발: 사례 중심으로 = Development of the negotiation methodology for software offshore insourcing: a case studylink 안민찬; An, Minchan; et al, 한국과학기술원, 2015 |
76 | 숙박 O2O 서비스의 지속이용의도에 관한 연구 : 정보시스템 품질특성과 개인적 특성을 중심으로 = Determinants of continuous usage intention of online to offline (O2O) accommodation service : focusing on quality factors of the information system and individual characteristicslink 이주형; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017 |
77 | 스마트 홈 IoT 기술의 사용의도와 수용에 대한 연구 = (A) study on the factors affecting intent to use and acceptance of smart home IoTlink 진우철; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2017 |
78 | 스마트워크 사용자저항 연구 :혁신특성과 사용자특성을 중심으로 = A study on user’s resist in the smartwork context : based on innovation characteristics and user characteristicslink 오승훈; Oh, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2015 |
79 | 스마트폰 게임 푸시 알림의 성과에 대한 연구: 이용자수와 매출을 중심으로 = Study on results of push notification for smartphone game: focusing on the number of users and revenuelink 이진우; Lee, Jin woo; et al, 한국과학기술원, 2015 |
80 | 스마트폰 브랜드 사용 경험을 통해 형성된 이용만족도가 동일브랜드의 다른 스마트 디바이스 구매에 미치는 영향 = A study on the influence of smart phone brand satisfaction on the purchase intention of other smart devices under the same brandlink 노민영; Noh, Min Young; et al, 한국과학기술원, 2015 |
81 | 스마트폰을 사용한 모바일 간편 결제 서비스 사용의도와 수용에 대한 연구 = a study on the factors affecting intent to use and acceptance of mobile payments using smartphoneslink 신재영; Shin, Jae Young; et al, 한국과학기술원, 2016 |
82 | 시청자의 온라인 리뷰를 활용한 TV프로그램의 정성적 가치측정 = Qualitative Value Assessment of TV programs based on online audience reviewslink 윤상혁; Yoon, Sang-Hyeak; et al, 한국과학기술원, 2014 |
83 | 신규상장기업의 소유구조 및 업종이 IPO 이후 기업가치에 미치는 영향에 관한 연구 : IT산업 해당 여부를 중심으로 = (The) effect of newly listed company’s ownership structure and the type of business on the valuation after IPO : focused on IT industrylink 장상혁; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017 |
84 | 신뢰와 지식활용과의 관계 탐색 : 자기효능감 조절효과를 중심으로 = Exploration of the relationship between trust and knowledge utilization : focusing on the moderating effect of self-efficacylink 이남순; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2017 |
85 | 실내 위치기반 모바일 앱 서비스 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on acceptance factors for indoor location based mobile service applicationlink 정형주; Jung, Hyung-ju; et al, 한국과학기술원, 2014 |
86 | 실시간 요금제와 에너지 저장장치를 통한 최적의 수요반응 계획 = Optimal demand response planning by real time pricing and energy storagelink 박구빈; Park, Goo-Bin; et al, 한국과학기술원, 2014 |
87 | 엔터프라이즈 소셜 네트워크 플랫폼 구축이 기업의 업무성과에 미치는 영향: 비교 사례연구 = Effects of enterprise social network platform implementation for firm performance : Comparative case studylink 고경호; Ko, Kyung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2014 |
88 | 온라인 게임 아이템 재구매 행태 분석 = A study on the behavior of repurchasing online game itemslink 이주영; Lee, Joo-Young; et al, 한국과학기술원, 2014 |
89 | 온라인 리뷰 데이터 기반의 조직몰입도 측정 체계 구축 : 글래스도어 리뷰 데이터를 활용하여 = Establishment of organizational engagement measurement system based on online review data : using glassdoor review datalink 김영석; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021 |
90 | 온라인 생명보험 서비스 사용의도와 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting intent to use and acceptance of online life insurance serviceslink 박재률; Park, Jae Ryul; 이병태; Lee, Byungtae; et al, 한국과학기술원, 2016 |
91 | 옴니채널 활성화에 따른 담배 산업에서의 채널 전략 사례연구 = A case study on the omni-channel strategy of tobacco industrylink 김영태; Kim, Young Tae; et al, 한국과학기술원, 2016 |
92 | 운전 중 스마트폰 사용 행위에 대한 심리학적 요인 연구 = Study on the psychological factors of using smartphones while driving : associated with sensation seekinglink 박진환; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2017 |
93 | 위치기반 모바일 애플리케이션의 인지된 위험에 대한 경제성과 오락성의 조절효과 연구 : 식음료 산업을 중심으로 = A study on moderating effect of perceived value and perceived enjoyment pertaining to perceived risk on location-based services : focused on FMCG industrylink 김무섭; Kim, Mooseop; et al, 한국과학기술원, 2015 |
94 | 유·아동 대상 전자책 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting the adoption of children e-bookslink 장혜승; Chang, Hyeseung; et al, 한국과학기술원, 2015 |
95 | 유형자산 관리기반 혁신전략 및 사례연구 = Innovation strategy and case study based on tangible asset managementlink 권성준; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017 |
96 | 음성인식 기반 인공지능 비서 구매의도에 대한 연구 = (A) study on purchase intention of speech recognition based AI (artificial intelligence) assistantlink 김민규; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017 |
97 | 의료기기사업의 비즈니스모델 분석 및 혁신 = (The) business model analysis and innovation of medical equipment businesslink 송승관; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017 |
98 | 이용자의 위치기반서비스 수용 및 지속이용에 대한 영향요인: 신뢰, 인지 위험, 감정적 가치 및 조건적 가치 중심으로 = Factors influencing user acceptance and continuous use in location-based serviceslink 김창수; Kim, Chang-Soo; et al, 한국과학기술원, 2015 |
99 | 인터넷 개인방송의 이용동기와 이용행태가 지속이용의사와 구매의도에 미치는 영향 = The impact of viewing motivation and patterns on continued use and willingness to pay in the personal broadcasting service : focused on AfreecaTVlink 김설예; Kim, Seolye; et al, 한국과학기술원, 2016 |
100 | 자동차 시장에서 뉴스 및 SNS가 가격에 미치는 영향 = (The) effect of news and sns on the price in the automobile marketlink 송창환; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017 |
101 | 자율주행 차량 구매 요인에 대한 탐색적 연구 = A study on factors to purchase autonomous vehicle : focused on IT attribute, vehicle attribute, brand attributelink 이승수; Lee, Seung Su; et al, 한국과학기술원, 2016 |
102 | 전문가와 일반인 집단을 통한 ICT 미래유망기술의 발굴에 관한 연구 = Exploring emerging technology in the ICT sector through specialists and general populationlink 이승직; Lee, Seungjick; et al, 한국과학기술원, 2015 |
103 | 전자 산업의 E-서비스품질이 제품 수리 서비스 만족도에 미치는 영향 = The effect of e-service quality on the customer satisfaction in an electronics industrylink 김종선; Kim, Jongsun; et al, 한국과학기술원, 2015 |
104 | 정보보안 기술 도입에 따른 테크노스트레스의 업무과부하에 미치는 영향에 관한 연구 = The effect of technostress on work overload in technical security context : Moderating effect of stress inhibitorslink 주재한; Joo, Jae Han; et al, 한국과학기술원, 2016 |
105 | 제조 기업의 가상현실 비즈니스 진입 전략 = Virtual reality market entry strategies for manufacturing companies : A case study on head mounted displaylink 박영준; Park, Young Jun; et al, 한국과학기술원, 2016 |
106 | 조선해양 산업의 비즈니스 프로세스 개발 -D사 서비스화 전략 구축 사례- = Development of business process in shipbuilding industry-case study on servitization strategy of D shipbuilding company-link 서흥원; Suh, Heungwon; et al, 한국과학기술원, 2015 |
107 | 중고차 온라인 구매 의도에 영향을 미치는 상품 속성에 관한 컨조인트 분석 = Conjoint analysis for the critical attributes identification of online used cars purchaselink 이준원; Lee, Joon-Won; et al, 한국과학기술원, 2014 |
108 | 지각된 보안의식이 모바일 결제 서비스 수용에 미치는 영향 = The impact of perceived security on the adoption of mobile payment serviceslink 김성수; Kim, Sungsoo; et al, 한국과학기술원, 2015 |
109 | 지식경영시스템 내 지식공유 활동에 영향을 미치는 CoP 특성에 관한 연구 = A study on characteristic of CoP affecting knowledge sharing activities in knowledge management systems : Focus on IT service industrylink 권미애; Kwon, Mi Ae; et al, 한국과학기술원, 2016 |
110 | 지식관리시스템 도입이 6시그마 혁신성과에 미치는 영향에 대한 연구 : 구조방정식 모형(SEM) 중심으로 = The study of 6 sigma innovation performance by adopting knowledge management system (KMS) : Analysis through structural equation modeling(SEM)link 백승호; Baek, Seung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2014 |
111 | 차량 FoD 구독 서비스 특성이 이용의도에 미치는 영향 : 자율주행 및 차량용 인포테인먼트 서비스 비교 분석 = Influence of the characteristics of vehicle FoD subscription service on intention to use : Comparative analysis of autonomous driving function and In-vehicle infotainment serviceslink 김승현; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021 |
112 | 첫 댓글의 방향이 다음 댓글의 방향에 미치는 영향 : 동조 현상을 중심으로 = Conformity in online comments on news and community siteslink 심언우; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2017 |
113 | 초기 시청시간 패턴 분석을 통한 대흥행 드라마 예측 = Prediction of block-buster drama, through initial viewing-time pattern analysislink 정우창; Chung, Woo-Chang; et al, 한국과학기술원, 2014 |
114 | 초기 창업기업의 성공요인 사례연구 = (A) case study on the success factors of early start-upslink 전민영; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2021 |
115 | 충족적소분석을 통한 유료방송과 온라인 동영상 서비스 간의 대체 및 보완관계에 관한 연구 = A study on the substitution/complementary relationships between MVPD and OTT service providers through the gratification niche analysislink 신현필; Shin, Hyun-Pil; et al, 한국과학기술원, 2014 |
116 | 카드-소셜 데이터 연계 고객 맞춤형 마케팅 전략방안 연구 = Card - social data linked customized marketing strategy researchlink 남명기; Nam, Myung Ki; et al, 한국과학기술원, 2016 |
117 | 카드뉴스의 한계와 가능성에 관한 연구 = Limitations and potentials of card news : In-depth interviews with journalists and readerslink 김태균; Kim, Tae-gyun; et al, 한국과학기술원, 2016 |
118 | 키워드 네트워크 분석을 이용한 고객센터 상담 유형에 관한 연구 : A 통신사 고객센터 상담 사례 중심 = Study on type of consultations using keyword network analysis: focusing on a telecom call centerlink 이승환; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021 |
119 | 텍스트마이닝을 통한 최고경영자 대상 이러닝 콘텐츠 트렌드 분석 = Text mining-based emerging trend analysis for e-learning contents targeting of CEOlink 김경훈; Kim, Kyung Hoon; et al, 한국과학기술원, 2016 |
120 | 팀 결속력이 팀-고객 유대 및 팀 성과에 미치는 영향에 대한 탐색적 고찰 = The effect of team cohesion on team-client tie strength and team performance: an exploratory studylink 이현정; Lee, Hyun Jung; et al, 한국과학기술원, 2015 |
121 | 플랫폼리더십과 리스크 관리 분석을 통한 IT 기업전략의 실패사례 연구 = Case study of it firm failure in platform leadership and risk managementlink 엄준성; Um, June-Sung; et al, 한국과학기술원, 2014 |
122 | 핀테크에 대한 보안특성이 사용자 저항에 미치는 영향 = a study on influencing factors for user resistance to security protection in Fintech : focusing on mobile paymentlink 변기업; Byun, Ki-Up; et al, 한국과학기술원, 2016 |
123 | 학원관리용 모바일 어플리케이션의 특성이 지속적 사용의도와 재등록 의도에 미치는 영향에 관한 연구 = (The) theoretical study on the effect of a mobile application's characteristics on the users' continuance intention and the re-registrationlink 박광현; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2017 |
124 | 한국 IT서비스 기업의 해외진출 성과에 미치는 요인에 대한 실증 연구(국내외 환경특성과 해외진출 결정요인을 중심으로) = An empirical study on the factors to international expansion in IT service companies of korealink 한상희; Han, Sang-Hee; et al, 한국과학기술원, 2014 |
125 | 혁신 허브 조직 성공요인 및 도입 전략 = (The) success factors and implementation strategy of innovative hub teamlink 김현중; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017 |