34 | Separating Speed From Load: Understanding How Pacing and Information Contribute to Variation in STRTs Park, Byungho, ICA 2005, International Communication Association, 2005-01 |
35 | SNS광고의 유입채널과 캠페인 목표에 따른 실제 광고 효과에 대한 상호작용 분석: 패션 커머스 몰 중심으로 = Interaction analysis on the actual advertising effect based on the acquisition channel and campaign objectives of SNS advertisements: focused on fashion commerce malllink 박우석; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020 |
36 | Stay Tuned: Effects of Tabloid TV News Content and Structural Features on Viewer Processing, Memory, and Channel Changing Behavior in Young Adults Park, Byungho, ICA 2005, International Communication Association, 2005-01 |
37 | Sustainable Corporate Social Media Marketing Based on Message Structural Features: Firm Size Plays a Significant Role as a Moderator Kang, Moon Young; Park, Byungho, SUSTAINABILITY, v.10, no.4, 2018-04 |
38 | Sustainable Political Social Media Marketing: Effects of Structural Features in Plain Text Messages Park, Byungho; Kang, Moon Young; Lee, Jiwon, SUSTAINABILITY, v.12, no.15, 2020-08 |
39 | Testing the moderating role of need for cognition in smartphone adoption Cho, Hichang; Park, Byungho, BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY, v.33, no.7, pp.704 - 715, 2014-07 |
40 | The "I" of embedded reporting: An analysis of CNN coverage of the "Shock and Awe" campaign Fox, Julia R.; Park, Byungho, JOURNAL OF BROADCASTING & ELECTRONIC MEDIA, v.50, no.1, pp.36 - 51, 2006-03 |
41 | The effect of repetition in Internet banner ads and the moderating role of animation Lee, Joo-Won; Ahn, Jae-Hyeon; Park, Byungho, COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR, v.46, pp.202 - 209, 2015-05 |
42 | The Effects of Audio and Video Information Density on Available Resources and Encoding Park, Byungho, ICA 2006, International Communication Association, 2006-01 |
43 | The Effects of Structural Features and Information Introduced on Internet Advertising Park, Byungho, International Communication Association 2007, International Communication Association, 2007-05 |
44 | The Impact of Structural Complexity and Information Density on Attitudes Toward Radio PSAs Park, Byungho, ICA 2006, International Communication Association, 2006 |
45 | The Limited Capacity Model of Mediated Message Processing and Education Park, Byungho, Education and Development Conference 2008, Education and Development, 2008-03 |
46 | The “I” of Embedded Reporting Park, Byungho, AEJMC 2004, Association for Education in Journalism and Mass Communication, 2004-01 |
47 | This Galactic War Has Been Brought to You by These Fine Sponsors: Cognitive Message Processing in an Interactive Video Game Environment Park, Byungho, ICA 2003, International Communication Association, 2003-01 |
48 | Using personality trait for targeting the prevention effort: Sensation Seeking as a predictor for problem gambling behavior Ng, Chien Hao; Park, Byungho, Singapore Problem Gambling Conference 2007, Singapore Problem Gambling, 2007-07 |
49 | Using Physiological Recordings for Studying User Experience: Case of Conversational Agent-Equipped TV Lee, Seungyeon; Ryu, Hyejin; Park, Byungho; Yun, Myung Hwan, INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION, v.36, no.9, pp.815 - 827, 2020-05 |
50 | VR 기술의 제조공정 도입에 따른 공장 기술직군의 기술 수용에 영향을 미치는 요인 분석에 관한 연구 = Factors that influence technician’s intent to accept virtual reality technologylink 허영욱; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019 |
51 | Web Advertising and Pop-Up Ads Park, Byungho, ICA 2005, International Communication Association, 2005-01 |
52 | When available resources become negative resources - The effects of cognitive overload on memory sensitivity and criterion bias Fox, Julia R.; Park, Byungho; Lang, Annie, COMMUNICATION RESEARCH, v.34, no.3, pp.277 - 296, 2007-06 |
53 | When Available Resources Become Negative Resources: Effects of Cognitive Overload on Memory Sensitivity and Criterion Park, Byungho, ICA 2006, International Communication Association, 2006-01 |
54 | 가상 인간에 대한 소비자의 일차적인 반응과 그것이 브랜드 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 = (The) effect of consumers’ response to virtual humans on brand image and purchase intentlink 이민경; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2022 |
55 | 개인의 특성과 인지된 에이전시가 챗봇 사용자 경험에 미치는 영향 : 뉴로 연구방법론과 설문을 통한 연구 = Individual differences and perceived agency on chatbot user experience : based on physiological responses and self-report datalink 홍민화; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019 |
56 | 게임 트랜스미디어의 지속 이용 및 구매 의도에 관한 연구 – K-POP 사례 분석- = (A) Study on intent to continue to use and purchase intent in game-centric transmedia: focused on K-POPlink 강현영; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020 |
57 | 고가 가전 소비자의 오프라인 채널 결정에 미치는 영향에 대한 요인 분석 연구 : 정보 탐색 과정을 중심으로 = Factors influencing consumer's offline-channel selection when purchasing high-priced home appliances : focusing on information search processlink 임영진; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019 |
58 | 국내 TV VOD 이용자의 OTT 서비스로의 전환 의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors influencing the intention to switch to OTT service of domestic TV VOD userslink 이은영; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020 |
59 | 금융 정보가 금융 소비자에게 미치는 심리적 영향 = The psychological effect of financial information on financial consumers : the main effect of financial risk and expected return and the moderate effect of motivational systemlink 임태환; Im, Tae Hwan; et al, 한국과학기술원, 2016 |
60 | 녹색광고의 이익/손실 프레이밍 효과 = Gain/loss framing effect in green advertising : the main effect of message framing and the moderate role of construal level of psychological distancelink 강신영; Kang, Sinyoung; et al, 한국과학기술원, 2016 |
61 | 농업 디지털 기술(애그테크 - AgTech) 기술 수용에 대한 연구 : 글로벌 기업 CEO 인터뷰를 중심으로 = (A) case study on the technical acceptance of AgTech : focusing on CEO interviews of global companieslink 김형섭; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021 |
62 | 디지털 마케팅 산업에서의 데이터관리플랫폼 수용에 관한 사례연구 : 기술 수용을 중심으로 = (A) case study on data management platform (DMP) acceptance by digital marketing industry : focusing on factors related to technology acceptancelink 공혜진; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019 |
63 | 모바일 개인방송 시청요인 분석 = Analysis on the viewing intention of mobile personal casting by using hedonic-motivation system adoption modellink 임재완; Lim, Jae Wan; et al, 한국과학기술원, 2016 |
64 | 배너광고 요소에 따른 광고효과 분석: 색의 3요소(색상, 명도, 채도)와 메시지 요소를 중심으로 = The Advertising Effects of Online Banner Advertisement Elements: Based on Three Dimensions of Color (Hue, Brightness, and Saturation) and Message Elementslink 맹소연; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021 |
65 | 선행 사건에 의한 온라인 검색어 트렌드와 관련광고관심도변화분석: COVID-19 상황 속 온라인 매체 광고를 중심으로 = Analysis of changes in online search trends and related advertising interest due to preceding events: focused on advertisements in online media sites in the context of COVID-19 pandemiclink 이승엽; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021 |
66 | 스마트폰을 사용한 모바일 간편 결제 서비스 사용의도와 수용에 대한 연구 = a study on the factors affecting intent to use and acceptance of mobile payments using smartphoneslink 신재영; Shin, Jae Young; et al, 한국과학기술원, 2016 |
67 | 영상 콘텐츠의 긍정 수준이 미디어 소비자의 인지자원 분배에 미치는 영향: LC4MP 이론 기반의 뉴로마케팅 분석 = (The) impact of video content’s positivity level on media consumers’ cognitive resource allocation: a neuromarketing approach based on LC4MPlink 이건희; Lee, GeonHee; et al, 한국과학기술원, 2024 |
68 | 온라인 생명보험 서비스 사용의도와 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting intent to use and acceptance of online life insurance serviceslink 박재률; Park, Jae Ryul; 이병태; Lee, Byungtae; et al, 한국과학기술원, 2016 |
69 | 온라인 플랫폼을 활용한 기업간 거래 사업 강화 및 서비스 구축 방안 연구 : 정보기기 제조사와 온라인 유통사 중심으로 = A study on service development and B2B business reinforcement using online platforms : focus on an IT device manufacturer and an online retailerlink 정진용; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020 |
70 | 유통채널과 상품군에 따른 구매의도에 영향을 끼치는 개인의 특성에 대한 연구 : 패션상품을 중심으로 = (The) effects of individual differences on purchase intent by varying distribution channels and product groups of fashion itemslink 이재원; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019 |