Browse "Graduate School of Information and Media Management((구)정보미디어경영대학원)" by Type Thesis(Master)

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1
(A) case study on employee resistance toward self-service information technologies (SSITs) : based on prospect theory and innovation resistance theory = 직원들의 사용자 주도 정보기술에 대한 혁신저항에 관한 사례연구 : 전망이론과 혁신저항이론에 근거하여link

Lee, Yoon-Soo; Han, Ingoo; et al, 한국과학기술원, 2021

2
B2B SaaS 스타트업의 성장단계별 성공요인 분석 = (The) success factors of B2B SaaS startup in stages of growthlink

정왕교; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021

3
COVID-19이 Capital Equipment의 Demand 및 Field Utilization에 미치는 영향에 관한 실증 분석 = (An) empirical study on the impact of COVID-19 on the demand and field utilization of capital equipmentlink

박진공; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2021

4
HTML5 사용자 저항에 관한 연구: 웹 제작 실무자 중심으로 = A Study on the user resistance to HTML5: focused on web production practitionerslink

정재욱; Jung, Jaewook; et al, 한국과학기술원, 2015

5
Impact of emotional contents on viral behaviors = 감정적 콘텐츠가 소셜미디어 호응도에 미치는 영향연구 : FACEBOOK을 중심으로link

Park, Hyun Woo; 박현우; et al, 한국과학기술원, 2016

6
Impact of IT investment on firm performance based on IT architecture = IT 투자에 따른 기업 성과 분석 : IT 아키텍쳐를 중심으로link

Lee, Haewon; 이혜원; et al, 한국과학기술원, 2016

7
IT platform change management: Implementing iPad platform change in pharmaceutical saleslink

Lee, Tak-Gyun; 이탁균; et al, 한국과학기술원, 2014

8
IT 예산 관리 효율화를 위한 비용 청구 사례 연구 = (A) case study of chargeback model for the better IT budget controllink

강준우; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

9
IT 프로젝트 위험요인 식별과 분석을 위한 프레임워크 = (A) framework for identifying and analyzing IT project risk factorslink

최장호; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2017

10
IT재해복구 사례 분석을 통한 중소기업 재해 대비 모델 연구 = Building the disaster preparedness model through IT disaster recovery case studylink

이돈영; Lee, DonYoung; et al, 한국과학기술원, 2015

11
IT투자관리체계의 보험회사 사례연구 및 개선방안 = The management system of IT investments: case studies on insurance companies and improvement planlink

홍영표; Hong, Young Pyo; et al, 한국과학기술원, 2015

12
MCN 비즈니스 현황 및 향후 전략 = Multi channel network business status and future strategy : based on strategy palettelink

성은용; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2017

13
Motivations for economic news consumption and sharing on Facebook = 페이스북에서의 경제뉴스 소비 및 공유에 대한 이용과 충족 연구link

Park, Hyongki; 박형기; et al, 한국과학기술원, 2016

14
NFT 블록체인 기반 사업화 사례연구 -디지털 자산 영역 확대를 중심으로 = NFT blockchain-based business case study - focus on expanding digital assetslink

박지원; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2021

15
P2P보험 탐색적 연구 = (An) exploratory study on P2P insurancelink

민동환; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

16
Promotion matters : (the) effects of smartphone promotions on purchase intent and brand evaluation = 프로모션이 스마트폰 구매의도와 브랜드 평가에 미치는 영향link

Yoon, Soo Jin; Cho, Dae Gon; et al, 한국과학기술원, 2017

17
RNN 기반 뉴스기사 감성분석을 이용한 기업부도예측 모형 개발 = Development of a corporate bankruptcy prediction model : a RNN-based sentiment analysis approachlink

류선진; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021

18
SaaS 및 IaaS의 도입 결정 요인에 관한 비교 연구 = (A) comparative study on enablers for the adoption of SaaS and IaaSlink

양재석; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2017

19
VoC의 정형/비정형적 특성이 고객 이탈속도에 미치는 영향연구: Watson 을 활용한 생명보험사 VoC 분석을 중심으로 = A study on influence of strucutured and unstructured attributes of voice of customer to the speed of customer churnlink

김인준; Kim, InJune; et al, 한국과학기술원, 2015

20
개방형 앱 개발 플랫폼은 언제나 옳은가?: 차량용 앱 개발에서의 스마트폰과의 상호 운용성의 중요성 = Openness of development platform is no big deal : the importance of interoperability with smartphones for developing in-vehicle applicationslink

홍주혜; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021

21
개인 데이터 저장소를 활용한 디지털마케팅 에코시스템 확대 방안에 대한 사례 연구 = Case study on expansion of the digital marketing ecosystem using personal data storelink

백승민; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2021

22
개인의 혁신성향이 정보채널의 이용과 신제품구매에 미치는 영향 = The influence of personal innovativeness on information channel use and new product purchaselink

정청균; Jung, Chungkyun; et al, 한국과학기술원, 2015

23
개인정보 제공 의지에 미치는 영향에 대한 분석 연구 = Antecedents of the effect to provide personal information in the simple payment servicelink

최재신; Choi, Jae Shin; et al, 한국과학기술원, 2016

24
개인정보 파기 사례연구 = Research on the cases of personal information destructionlink

조아영; Cho, A Young; et al, 한국과학기술원, 2016

25
개인혁신성향에 따른 방송시청장치간 선호도 분석과 태블릿을 통한 방송시청 이용의도 = The effect of personal innovativeness on device preference and tablet adoption intent for television viewinglink

장지환; Jang, Jihwan; et al, 한국과학기술원, 2015

26
건설회사의 EVMS 도입 성공요인 및 전략 = (The) success factors and strategy for implementing earned value management systems in construction companylink

강은영; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017

27
게임산업 종사자의 직무특성과 개인-직무 적합성이 직무태도에 미치는 영향에 관한 연구 = (A) study on the effects of job characteristics and personal-job fit on job attitudes of employees in the game industry.link

진방현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017

28
고객특성과 유통채널이 구매에 미치는 영향 : 온라인 패션 쇼핑몰을 중심으로 = (The) impact of customer demographics and retail channels on purchase decisions : experiences in an online fashion shopping malllink

신주승; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021

29
공인인증서 서비스에서 모바일 앱 기반 간편 인증 모델로의 소비자 전환 의도에 관한 연구: 카카오 인증을 중심으로 = Understanding factors influencing customers' intention to switch from accredited certificate to app-based certificate service: focusing on Kakao signlink

민준홍; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2021

30
국내 IT기업의 이슬람 은행 IT 시장 진입을 위한 해외진출 결정요인 실증연구 = An empirical research for the critical factors on islamic banking market entry in it service companies of korealink

이승욱; Lee, Seung-Wook; et al, 한국과학기술원, 2014

31
국내 기업 사용자 주도 비즈니스 인텔리전스 도입을 위한 성공요인 = The success factors for the adoption of self-service business intelligence in Korean companieslink

이정임; Lee, Jung Im; et al, 한국과학기술원, 2016

32
국내 물리보안 서비스 사업의 성공요인과 미래 전망 분석 = (A) study on the success factors and the future of Korean physical security service businesslink

윤장근; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2021

33
국내은행 SNS의 고객만족과 지속사용을 위한 영향요인에 관한 연구: 정보시스템 품질과 고객인지 관점에서 = A study on influencing factors for customer satisfaction and use continuance in SNS of korean bankslink

류혜선; Ryu, Hea-Sun; et al, 한국과학기술원, 2014

34
국제표준 인증의 운영활동이 기업의 경영성과에 미치는 영향에 대한 실증적 연구 = A study on the effectiveness of maintenance for international standard on firm performancelink

Hong, Jin Eui; 홍진의; et al, 한국과학기술원, 2016

35
금융회사의 역외 IT서비스 사례연구 및 개선방안 = The case studies and improvement plan for the offshore IT service of financial institutionslink

이재남; Lee, Jae Nam; et al, 한국과학기술원, 2016

36
기본적 Machine Learning 모형을 통한 투자성공 예측시스템과 실제 VC심사역 예측과의 비교 = An investment-success-predicting system based on machine learning-algorithms and its comparisons with predictions by venture capitalistslink

박광일; Park, Kwang Il; et al, 한국과학기술원, 2015

37
기업 비즈니스 인텔리전스 시스템 활용도 증대를 위한 개인의 적극적 수용에 영향을 주는 요인 연구 = A study on factors promoting personal utilization of enterprise business intelligence systemslink

문승희; Moon, Seung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2014

38
기업용 소프트웨어 라이선스 초과사용 분쟁에 대한 탐색적 연구 = Exploratory study of enterprise software license compliance disputeslink

문준식; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2017

39
냉방 피크전력수요 추가절감 방안의 효과분석 = Performance Analysis on Additional Power Curtail Methods to Overcome the Cooling Peak Loadlink

곽백수; Kwak, Baek-Soo; et al, 한국과학기술원, 2014

40
농업 디지털 기술(애그테크 - AgTech) 기술 수용에 대한 연구 : 글로벌 기업 CEO 인터뷰를 중심으로 = (A) case study on the technical acceptance of AgTech : focusing on CEO interviews of global companieslink

김형섭; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021

41
당뇨병 인슐린 주사 속성이 의사 처방과 환자 투약 만족도에 미치는 영향 연구 = Effects of diabetes insulin injection attributes on doctor prescription and patient medication satisfactionlink

김승현; Kim, Seung Hyun; et al, 한국과학기술원, 2016

42
디자인 사고 방법론을 활용한 빅데이터 주제 선정 프레임워크에 대한 연구 = A study on big data theme ideation framework adapting design thinking methodologylink

배소연; Bae, Soyeon; et al, 한국과학기술원, 2015

43
디자인 사고의 사례연구 및 실행방법론 = ‘Design thinking’: case studies and implementation methodlink

양상근; Yang, SangGeun; et al, 한국과학기술원, 2015

44
딥러닝 기반 고객 인테리어 취향 분류 모델의 성능 변화 : 고객의 데이터 기입 능동성과 불균형 데이터의 오버샘플링 수준을 중심으로 = Performance changes in deep learning-based customer interior taste classification models : focusing on the active level of customer attitude in data input and the level of oversamplinglink

김준섭; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2021

45
라이브 스트리밍 서비스의 상호작용성이 후원아이템 구매에 미치는 영향 : 아프리카TV 사례 분석 = (The) impact of interaction on the purchase of donation-items in the live streaming service : focused on AfreecaTVlink

정찬용; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2017

46
리테일 매장 이용고객의 O2O서비스 사용의도와 수용에 대한 연구: 사회적 영향과 인지된 위험의 기술수용에 대한 영향을 중심으로 = Retail store customers’ intent to use and accept O2O services: the effect of social influence and perceived risk on technology acceptancelink

이석훈; Lee, Seok Hoon; et al, 한국과학기술원, 2015

47
마이크로서비스 아키텍처에 대한 사용자 저항 연구 : IT 개발자 중심으로 = (A) study on the user resistance to microservice architecture : focused on developer in IT industrylink

노현준; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

48
만성질환 관리 모바일 애플리케이션의 구현: 매체 풍요도를 중심으로 = Development of mobile healthcare application for chronic disease: Focused on media richnesslink

류시두; Ryu, Si-Doo; et al, 한국과학기술원, 2014

49
모바일 개인방송 시청요인 분석 = Analysis on the viewing intention of mobile personal casting by using hedonic-motivation system adoption modellink

임재완; Lim, Jae Wan; et al, 한국과학기술원, 2016

50
모바일 게임 내 아이템 편취에 관한 연구 : 죄책감, 수치심, 사회적 영향을 중심으로 = (A) study on obtaining items from mobile games by fraud : focusing on guilt, shame, and social influencelink

민동휘; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2017

51
모바일 기반의 이러닝 콘텐츠 플랫폼 특성이 재이용 의도에 미치는 영향 = The effect of the characteristics of mobile E-learning content platform on the reuse intentlink

나준규; Na, Jun Gyu; et al, 한국과학기술원, 2015

52
모바일 메신저 서비스에서 지각된 가치가 플로우(flow)에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구: 태국 LINE 사용자 대상으로 = An exploratory study on the effect of perceived value on flow in a mobile messenger : focused on LINE users in Thailandlink

이현정; lee, hyunjung; et al, 한국과학기술원, 2015

53
모바일 부동산 정보 사이트에서 정보 시각화가 지속적 사용의도에 미치는 영향 = (The) effects of information visualization on continuous intention to use in the mobile real-estate information siteslink

최우석; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2017

54
모바일 쇼핑 재구매에 영향을 미치는 요인에 관한 유입경로별 분석 : RFM모델 = (An) analysis of repurchase behavior in mobile shopping by multi-channel : based on RFM modellink

윤선영; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2017

55
모바일 앱 순위 진입 및 지속성 전략 도출 = Deriving mobile app strategies for high rank entry and sustainabilitylink

김청명; Kim, Chung-Myeong; et al, 한국과학기술원, 2014

56
모바일 어플리케이션 중복 설치 현황을 네트워크 분석하여 사용자 특성을 비교: 페이코와 토스를 중심으로 = Comparative study on user characteristics by analyzing dual installations of mobile applications with the network analysis: Comparison between PAYCO and TOSSlink

김형기; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2021

57
모바일뱅킹과 은행 경영성과와의 관계분석 연구 = The impact of mobile banking on the performance of banking industry : An Empirical Analysislink

백명훈; Back, Myung Hun; et al, 한국과학기술원, 2016

58
미디어 작품 캐릭터 가치 측정 연구 : 네트워크 중심성 척도와 검색 데이터를 활용하여 = (A) study on the estimation of the character value in media works : based on network centralities and web-search datalink

조성현; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2021

59
배너광고 요소에 따른 광고효과 분석: 색의 3요소(색상, 명도, 채도)와 메시지 요소를 중심으로 = The Advertising Effects of Online Banner Advertisement Elements: Based on Three Dimensions of Color (Hue, Brightness, and Saturation) and Message Elementslink

맹소연; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021

60
벤처캐피탈 투자가 신규상장기업의 상장 후 성과에 미치는 영향 = The effect of venture capital investment on the post-list performance of newly listed companieslink

신혜란; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2021

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