1 | (A) Methodology of eCRM adapting conjoint segmentation method = 컨조인트 시장세분화 기법을 이용한 eCRM 방법론 개발link Lee, Dong-Hoon; 이동훈; et al, 한국과학기술원, 2001 |
2 | (An) economic analysis of customer network externalities on customer relationship management strategy : an agent-based modeling approach = 고객관계관리 전략에 대한 고객 망외부성의 경제적 분석 : 에이전트 기반 모델링 접근방법link Kim, Hyo-Young; 김효영; et al, 한국과학기술원, 2003 |
3 | Business analytics adoption process and capabilities under big data environment = 빅데이터 환경에서의 비즈니스 애널리틱스 도입 프로세스 및 역량에 관한 연구link Nam, Dalwoo; 남달우; Lee, Hee Seok; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2016 |
4 | CRM 환경의 콜센터 상담원 인적특성이 상담원 성과에 미치는 영향에 대한 실증연구 : 국내신용카드사 사례를 중심으로 = An empirical study on the effects of human characteristics of call center agents on job performance in the crm-based call centerlink 최민석; Choi, Min-Suk; et al, 한국과학기술원, 2009 |
5 | CRM과 eCRM의 고객접점채널 통합모형에 대한 연구 : 국내 신용카드사 사례를 중심으로 = A study on the integration model for customer contact channel between CRM and eCRMlink 김종우; Kim, Jong-Woo; et al, 한국과학기술원, 2002 |
6 | Customer classification models and recommender systems for ubiquitous customer relationship management = 유비쿼터스 고객관계관리를 위한 고객분류모형 및 추천 시스템link Ahn, Hyun-Chul; 안현철; et al, 한국과학기술원, 2006 |
7 | Detecting the change of customer behavior for eCRM : Organizational and individual perspective = 인터넷 기반 고객관계관리를 위한 조직 및 개인관점에서의 고객 행위변화 탐지link Song, Hee-Seok; 송희석; et al, 한국과학기술원, 2003 |
8 | Deveolping methodologies for customer classification in CRM : decision trees and collaborative recommendations = 고객관계관리에서의 고객분류방법론 : 의사결정나무와 협업적 상품추천에의 적용link Cho, Yeong-Bin; 조영빈; et al, 한국과학기술원, 2005 |
9 | Effects of CRM process on organizational performance : CRM scorecard development and empirical analysis = 고객관계관리 프로세스가 조직성과에 미치는 효과분석 : CRM Scorecard 개발 및 실증연구link Kim, Hyung-Su; 김형수; et al, 한국과학기술원, 2007 |
10 | Improving prediction performance of customer behavior : applied to customer relationship management and credit risk management = 고객행동예측 성과개선에 관한 연구 : 고객관계관리 및 신용위험관리에의 적용link Noh, Hyun-Ju; 노현주; et al, 한국과학기술원, 2005 |
11 | Modeling and analysis of a dynamic user behavior and social trust relationship for eCRM = 인터넷 기반 고객관계관리를 위한 사용자의 동적 행위 및 social trust 분석 및 모델링link Kim, Young-Ae; 김영애; et al, 한국과학기술원, 2009 |
12 | Multi-criteria decision approaches for technical and managerial issues in customer relationship management : Personalized recommendation, system selection, and rule prioritization = 고객관계관리에서의 기술 및 경영 이슈를 위한 다기준의사결정 접근법 : 개인화 된 상품추천, 시스템 선정, 룰 우선순위 도출link Choi, Duke-Hyun; 최덕현; et al, 한국과학기술원, 2007 |
13 | Offline data를 활용한 online 기업의 CRM 사례 연구 : 육아용품 기업을 중심으로 = CRM case study of online company with offline data : a company caselink 한상철; Han, Sang-Cheol; et al, 한국과학기술원, 2002 |
14 | Three essays on customer network-based CRM in high-tech industry and a strategic adoption of knowledge management system from knowledge marketplace perspective = 고객 네트워크를 활용한 고객관계관리와 시장관점의 지식경영시스템의 전략적 도입에 관한 연구link Choi, Ha-Nool; 최하눌; et al, 한국과학기술원, 2005 |
15 | Workflow기반의 agent 시스템을 활용한 PDM과 CRM의 연계 방안 = A study on the integration of PDM and CRM using agent system based on workflowlink 조원준; Cho, Won-Joon; et al, 한국과학기술원, 2002 |
16 | 고객 이탈방지에 효과적인 멀티 카테고리 상품 추천 방법론 박성혁; 김형수, Entrue Journal of Information Technology, v.11, no.3, pp.101 - 112, 2012-12 |
17 | 고객 정보 및 지식 품질에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 고객관계관리 관점 = A study on the factors affecting the quality of customer information and knowledge : customer relationship management perspectivelink 정현주; Jung, Hyun-Joo; et al, 한국과학기술원, 2002 |
18 | 고객관계관리 아키텍쳐 개발 : ㅈ은행 사례 = Developing an architecture for customer relationship management : C bank caselink 김남중; Kim, Nam-Jung; et al, 한국과학기술원, 2001 |
19 | 고객관계관리를 위한 고객 세분화 방법론 적용 : L사사례 = Applying customer segmentation methodology for customer relationship management : L company caselink 송민영; Song, Min-Young; 이희석; 조형석; et al, 한국과학기술원, 2001 |
20 | 고객유치와 관리에서 비용절감을 위한 CRM 기반의 인터넷 채널의 설계 : buyculture.com 사례 = Design of the CRM based internet channel for the cost reduction in the recruitment and retention : the case of buyculture.comlink 김태훈; Kim, Tae-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2000 |
21 | 고객정보관리 활동 충실도가 고객정보 품질에 미치는 영향에 대한 연구 : 매개효과 분석을 중심으로 = A study on the proficiency of the customer information management process on the customer information quality focused on the mediating effects analysislink 윤여중; Yoon, Yeo-Joong; et al, 한국과학기술원, 2004 |
22 | 국내 금융산업의 CRM(고객관계관리) 현황분석 및 발전방향에 관한 연구 : 투신 및 은행을 중심으로 = A study on the situation analysis and development direction of CRM(Customer Relationship Management) in korean financial industry : Investment trust and banklink 남경희; Nam, Kyung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001 |
23 | 데이터 마이닝을 활용한 인터넷 쇼핑몰의 상품 추천 시스템 개발 = The development of the product recommender system for electronic shopping malls using data mining techniqueslink 안현철; Ahn, Hyun-Chul; et al, 한국과학기술원, 2002 |
24 | 데이터 웨어하우스 아키텍처 구현 : 의료정보시스템 사례 기반으로 = Developing a data warehouse architecture : a case for medical information systemlink 심경섭; Shim, Kyoung-Sub; et al, 한국과학기술원, 2003 |
25 | 비즈니스 모델과 Value configuration에 따른 CRM과 SCM의 전략 : 사례 연구 = CRM and SCM strategy based on business model and value configuration : case studylink 임철순; Im, Cheol-Soon; et al, 한국과학기술원, 2001 |
26 | 산업별 고객관계관리의 고객-재무성과 관계 이종대; 정양헌, 회계연구, v.15, no.1, pp.145 - 166, 2010-04 |
27 | 성공/실패 요인 분석을 통한 성공적인 CRM 전략 : A통신사 사례 중심 = Successful CRM strategies through success/failure factors analysislink 문영아; Moon, Young-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002 |
28 | 소매은행에서의 CRM 추진현황 분석 및 개선방안에 관한 연구 : 국내 4개 소매은행의 사례 비교 분석 = Analysis of CRM implementation and strategies of retail banks in Korealink 김영실; Kim, Young-Sil; et al, 한국과학기술원, 2003 |
29 | 엔터테인먼트 산업의 고객 충성도 연구: 영화와 연극/뮤지컬의 관람 장소, 관람 행태, 추천 태도 결정 요인 = Research on customer loyalty in the movie and performing art industries: venue, watching and recommendation behavior perspectiveslink 구현주; Ku, Hyun-Ju; et al, 한국과학기술원, 2012 |
30 | 은행의 고객관계관리 프로세스에 관한 사례 연구 = A case study on the customer relationship management process of bankslink 오종섭; Oh, Jong-Seop; et al, 한국과학기술원, 2008 |
31 | 인터넷 뱅킹에서 고객이 인지하는 가치가 고객 충성도에 미치는 영향 = The effect of customers’perceived value of internet banking on customer loyaltylink 김정수; Kim, Jeong-Sue; et al, 한국과학기술원, 2002 |
32 | 전략적 IT관리를 위한 균형성과표 활용방안 = Strategic IT management using balanced scorecardlink 이영석; Lee, Young-Seok; et al, 한국과학기술원, 2002 |
33 | 정보 서비스 품질이 고객 로열티에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 로열티 관점에서 = The effect of information service quality on customer loyalty : a customer relationship management perspectivelink 김승하; Gim, Seung-Ha; 안재현; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2003 |
34 | 콜 센터 내부서비스 품질에 영향을 주는 요인에 관한 델파이 연구 윤재웅; 문정훈; 최영찬, e-비즈니스연구, v.12, no.5, pp.93 - 117, 2011-12 |