Browse "Graduate School of Information and Media Management((구)정보미디어경영대학원)" by Type Thesis(Master)

Showing results 87 to 106 of 127

87
엔터프라이즈 소셜 네트워크 플랫폼 구축이 기업의 업무성과에 미치는 영향: 비교 사례연구 = Effects of enterprise social network platform implementation for firm performance : Comparative case studylink

고경호; Ko, Kyung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2014

88
온라인 게임 아이템 재구매 행태 분석 = A study on the behavior of repurchasing online game itemslink

이주영; Lee, Joo-Young; et al, 한국과학기술원, 2014

89
온라인 리뷰 데이터 기반의 조직몰입도 측정 체계 구축 : 글래스도어 리뷰 데이터를 활용하여 = Establishment of organizational engagement measurement system based on online review data : using glassdoor review datalink

김영석; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021

90
온라인 생명보험 서비스 사용의도와 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting intent to use and acceptance of online life insurance serviceslink

박재률; Park, Jae Ryul; 이병태; Lee, Byungtae; et al, 한국과학기술원, 2016

91
옴니채널 활성화에 따른 담배 산업에서의 채널 전략 사례연구 = A case study on the omni-channel strategy of tobacco industrylink

김영태; Kim, Young Tae; et al, 한국과학기술원, 2016

92
운전 중 스마트폰 사용 행위에 대한 심리학적 요인 연구 = Study on the psychological factors of using smartphones while driving : associated with sensation seekinglink

박진환; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2017

93
위치기반 모바일 애플리케이션의 인지된 위험에 대한 경제성과 오락성의 조절효과 연구 : 식음료 산업을 중심으로 = A study on moderating effect of perceived value and perceived enjoyment pertaining to perceived risk on location-based services : focused on FMCG industrylink

김무섭; Kim, Mooseop; et al, 한국과학기술원, 2015

94
유·아동 대상 전자책 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting the adoption of children e-bookslink

장혜승; Chang, Hyeseung; et al, 한국과학기술원, 2015

95
유형자산 관리기반 혁신전략 및 사례연구 = Innovation strategy and case study based on tangible asset managementlink

권성준; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017

96
음성인식 기반 인공지능 비서 구매의도에 대한 연구 = (A) study on purchase intention of speech recognition based AI (artificial intelligence) assistantlink

김민규; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2017

97
의료기기사업의 비즈니스모델 분석 및 혁신 = (The) business model analysis and innovation of medical equipment businesslink

송승관; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017

98
이용자의 위치기반서비스 수용 및 지속이용에 대한 영향요인: 신뢰, 인지 위험, 감정적 가치 및 조건적 가치 중심으로 = Factors influencing user acceptance and continuous use in location-based serviceslink

김창수; Kim, Chang-Soo; et al, 한국과학기술원, 2015

99
인터넷 개인방송의 이용동기와 이용행태가 지속이용의사와 구매의도에 미치는 영향 = The impact of viewing motivation and patterns on continued use and willingness to pay in the personal broadcasting service : focused on AfreecaTVlink

김설예; Kim, Seolye; et al, 한국과학기술원, 2016

100
자동차 시장에서 뉴스 및 SNS가 가격에 미치는 영향 = (The) effect of news and sns on the price in the automobile marketlink

송창환; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017

101
자율주행 차량 구매 요인에 대한 탐색적 연구 = A study on factors to purchase autonomous vehicle : focused on IT attribute, vehicle attribute, brand attributelink

이승수; Lee, Seung Su; et al, 한국과학기술원, 2016

102
전문가와 일반인 집단을 통한 ICT 미래유망기술의 발굴에 관한 연구 = Exploring emerging technology in the ICT sector through specialists and general populationlink

이승직; Lee, Seungjick; et al, 한국과학기술원, 2015

103
전자 산업의 E-서비스품질이 제품 수리 서비스 만족도에 미치는 영향 = The effect of e-service quality on the customer satisfaction in an electronics industrylink

김종선; Kim, Jongsun; et al, 한국과학기술원, 2015

104
정보보안 기술 도입에 따른 테크노스트레스의 업무과부하에 미치는 영향에 관한 연구 = The effect of technostress on work overload in technical security context : Moderating effect of stress inhibitorslink

주재한; Joo, Jae Han; et al, 한국과학기술원, 2016

105
제조 기업의 가상현실 비즈니스 진입 전략 = Virtual reality market entry strategies for manufacturing companies : A case study on head mounted displaylink

박영준; Park, Young Jun; et al, 한국과학기술원, 2016

106
조선해양 산업의 비즈니스 프로세스 개발 -D사 서비스화 전략 구축 사례- = Development of business process in shipbuilding industry-case study on servitization strategy of D shipbuilding company-link

서흥원; Suh, Heungwon; et al, 한국과학기술원, 2015

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