Browse "MG-Theses_Master(석사논문) " by Author 박명철

Showing results 1 to 36 of 36

1
A model for measuring standardization level of information and communication technology = 정보통신 표준화 지수측정 모형개발 연구link

Lee, Seung-Hwan; 이승환; et al, 한국정보통신대학교, 2004

2
A study on internet marketing channel in e-business = E-business에서의 Internet Marketing Channel에 관한 연구link

Jang, Keong-Woong; 장경웅; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2001

3
A study on management strategy for bidding intention on web-based auction site : comparative analysis of korea and argentina case = 웹기반경매의 입찰의도에 관한 경영전략 연구: 한국과 아르헨티나의 비교연구link

Kim, Kwan-Young; 김관영; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002

4
A study on measurement of standardization level in information and telecommunications technology : multi attribute utility theory approach = 정보통신산업의 표준화 수준측정 모델에 관한 연구link

Hwang, Jae-Hyun; 황재현; et al, 한국정보통신대학교, 2005

5
A study on service churning intention in korean mobile communication industry : impact of mobile number portability = 한국이동통신 시장에서의 서비스 전환의향에 관한 연구link

Cheong, Je-Ho; 정제호; et al, 한국정보통신대학교, 2002

6
A study on the churning intention of the Korean mobile telecommunications service = 한국이동통신서비스의 전환의향에 관한 연구link

Kim, Min-Kyoung; 김민경; et al, 한국정보통신대학교, 2003

7
A study on the determinanta of customer retention and loyalty in the high-speed internet servicelink

Yeon, Gyu-Dong; 연규동; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002

8
A study on the determinants of the performance of mergers and acquisitions in the telecommunication service industry = 통신서비스 산업의 인수 및 합병의 성과결정모형에 대한 연구link

Ha, Young-Wook; 하영욱; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2001

9
A study on the effect of introducing 010 number unification : the consumers' choice of mobile telecommunications = 010 번호통합에 따른 소비자의 이동통신 서비스 업체 선택 요인 연구link

Hong, Ik-Pyo; 홍익표; et al, 한국정보통신대학교, 2004

10
A study on the firm level framework for e-business information system planning = E-비즈니스 정보시스템 계획을 위한 기업차원에서의 프레임워크에 관한 연구link

Cho, Sun-Moo; 조선무; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2001

11
A study on the impact of technology development strategy on new venture performance in the Korean information and telecommunications industry = 정보통신 벤처기업의 경영전략 연구link

Oh, Hyun-Mok; 오현목; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002

12
A synthetic approach to interconnection policy revision with the introduction of 3G mobile telecommunication = 3G 이동통신 도입에 따른 접속료 정책개정에 대한 통합적 접근link

Lee, Sang-Yeop; 이상엽; et al, 한국정보통신대학교, 2007

13
A time lag analysis of R&D effect on total factor productivity in information and telecommunications industry = 시차분석을 통한 정보통신산업 연구개발투자가 총요소생산성에 미치는 효과연구-타산업과 비교link

Lee, Kyung-Suk; 이경석; et al, 한국정보통신대학교, 2006

14
Affective responses to service failure in social commerce: an application of the attribution-affect-behavior sequence model to two-sided market = 소셜 커머스 서비스 실패에 대한 감정적 반응: 양면시장에 귀인-감정-행동 모델의 적용을 중심으로link

Kim, Yae-Eun; 김예은; et al, 한국과학기술원, 2013

15
An empirical study on broadband Internet diffusion in Korea : lessons from Korea’s case = 한국의 초고속인터넷 확산에 관한 경험적 연구link

Lee, So-Young; 이소영; et al, 한국정보통신대학교, 2003

16
An empirical study on market analysis of optical internet applied services = 광인터넷 응용서비스의 시장분석에 관한 연구link

Kim, Jae-Hyun; 김재현; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002

17
An empirical study on size and earnings management of newly listed companies in KOSDAQ = 코스닥시장 신규등록기업들의 외형 및 이익관리 실증분석link

Joo, Sung-In; 주성인; et al, 한국정보통신대학교, 2004

18
An empirical study on the determinants of repurchase intention in Korean mobile internet services = 한국 무선 인터넷 서비스의 재구매 결정요인에 관한 실증 연구link

Choi, Sun-Me; 최선미; et al, 한국정보통신대학교, 2003

19
(An) exploring study on intention to use wrist wearable devices = 손목형 웨어러블 디바이스의 사용의도에 관한 탐색적 연구 : 건강 관련 요인을 중심으로link

Kim, Yongjun; 김용준; et al, 한국과학기술원, 2016

20
Analysis on the effectiveness of the asymmetric regulation in the Korean mobile telecommunications service industry : focused on structural and access charge regulation = 한국 이동통신 서비스 시장의 비대칭 규제의 유효성 분석link

Kim, Soon-Yong; 김순용; et al, 한국정보통신대학교, 2005

21
Determinants of customer loyalty in telecommunications services : differences between Chinese and Korean market : differences between Chinese and Korean market = differences between Chinese and Korean marketlink

Kim, Min-Young; 김민영; et al, 한국정보통신대학교, 2004

22
Empirical studies on the stock market reaction of Korean firms by 9-11 terror : focused on financial ratios and firm size effect = 9-11 테러 이후 한국기업의 주식시장 반응에 대한 실증적 연구link

Kim, Hyung-Suk; 김형석; et al, 한국정보통신대학교, 2003

23
Essays on the promotion strategies of next generation telecommunications technologies : focused on mobile technologies and IP phone = 차세대 통신기술의 확산전략에 관한 연구link

Moon, Joon-Seo; 문준서; et al, 한국정보통신대학교, 2006

24
Membership card promotion versus price reduction in the mobile telephony market = 이동통신서비스시장에서의 전략적 선택: 멤버십할인과 요금인하link

Park, Jung-Yeon; 박정연; et al, 한국정보통신대학교, 2006

25
MVNO 사업자의 시장진입전략분석: 소비자 전환요인 분석 및 해외 사업자 사례연구를 중심으로 = An analysis on MVNOs’market penetration strategy based on Korean consumer churning intention and foreign case studieslink

이상만; Lee, Sang-Man; et al, 한국과학기술원, 2011

26
Role of telecommunication policy reform on the ICT diffusion : Oman case = ICT 확산어 관한 통신정책 개혁의 역할link

Zahir Al-Abri; Park, Myeong-Cheol; et al, 한국정보통신대학교, 2008

27
Strategic implications for Korean game companies in European market = 유럽게임시장에 관한 긍정적 고찰link

Jang, Won-Mi; 장원미; et al, 한국정보통신대학교, 2006

28
Strategies for securing competitiveness of Korean IMT-2000 service industry = 한국 IMT-2000 서비스 산업의 경쟁력 강화전략link

Kim, Moon-Koo; 김문구; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2001

29
The estimation of total factor productivity of IT industry in Korea = 국내 정보통신제조업의 총요소생산성 추정link

Chang, Young-Keun; 장영근; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

30
Two essays in the information and telecommunications industry : marketing strategy of venture firms and demand forecasting of interactive TV service : marketing strategy of venture firms and demand forecasting of interactive TV service = marketing strategy of venture firms and demand forecasting of interactive TV servicelink

Yu, Sohl-Hee; 유설희; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002

31
User resistance to change MIM payments = 간편 결제 사용자들의 서비스 전환에 대한 저항 행동에 관한 연구link

Kim, Deoksu; 김덕수; et al, 한국과학기술원, 2016

32
경제성분석을 통한 IMT-2000 서비스 성격규정에 관한 연구 = A study on the definition of IMT-2000 service by economic analysislink

김만두; Kim, Man-Du; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

33
국제 정보통신 표준화 활동의 우선순위 설정을 위한 방법론 연구 = A new method for priority setting of international telecommunications standardization activitieslink

박종봉; Park, Jong-Bong; et al, 한국정보통신대학원대학교, 1999

34
기업의 인터넷 활용 전략에 관한 연구 : 인터넷 활용 성공전략과 유형에 따른 전략적 시사점 제안 = A study on the internet strategylink

권원일; Kwon, Wo-Nil; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

35
성과결정모형도출을 통한 정보통신 벤처기업의 경영전략에 관한 연구 = A study on the strategies of the new ventures on IT industry with venture performance modellink

이상우; Lee, Sang-Woo; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2000

36
소셜 커머스에서의 소비자 충동구매 행동에 관한 연구: 자극-유기체-반응(S-O-R) 모델의 적용을 중심으로 = A Study on consumers’ impulse buying behavior in social commerce: An application of the Stimulus-Organism-Response (S-O-R) Modellink

김가영; Kim, Ga-Young; et al, 한국과학기술원, 2012

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