Browse "KGSM-Theses_Master(석사논문) " by Subject 고객관계관리

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(An) economic analysis of customer network externalities on customer relationship management strategy : an agent-based modeling approach = 고객관계관리 전략에 대한 고객 망외부성의 경제적 분석 : 에이전트 기반 모델링 접근방법link

Kim, Hyo-Young; 김효영; et al, 한국과학기술원, 2003

2
CRM 환경의 콜센터 상담원 인적특성이 상담원 성과에 미치는 영향에 대한 실증연구 : 국내신용카드사 사례를 중심으로 = An empirical study on the effects of human characteristics of call center agents on job performance in the crm-based call centerlink

최민석; Choi, Min-Suk; et al, 한국과학기술원, 2009

3
CRM과 eCRM의 고객접점채널 통합모형에 대한 연구 : 국내 신용카드사 사례를 중심으로 = A study on the integration model for customer contact channel between CRM and eCRMlink

김종우; Kim, Jong-Woo; et al, 한국과학기술원, 2002

4
Offline data를 활용한 online 기업의 CRM 사례 연구 : 육아용품 기업을 중심으로 = CRM case study of online company with offline data : a company caselink

한상철; Han, Sang-Cheol; et al, 한국과학기술원, 2002

5
Workflow기반의 agent 시스템을 활용한 PDM과 CRM의 연계 방안 = A study on the integration of PDM and CRM using agent system based on workflowlink

조원준; Cho, Won-Joon; et al, 한국과학기술원, 2002

6
고객 정보 및 지식 품질에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 고객관계관리 관점 = A study on the factors affecting the quality of customer information and knowledge : customer relationship management perspectivelink

정현주; Jung, Hyun-Joo; et al, 한국과학기술원, 2002

7
고객관계관리 아키텍쳐 개발 : ㅈ은행 사례 = Developing an architecture for customer relationship management : C bank caselink

김남중; Kim, Nam-Jung; et al, 한국과학기술원, 2001

8
고객관계관리를 위한 고객 세분화 방법론 적용 : L사사례 = Applying customer segmentation methodology for customer relationship management : L company caselink

송민영; Song, Min-Young; 이희석; 조형석; et al, 한국과학기술원, 2001

9
고객유치와 관리에서 비용절감을 위한 CRM 기반의 인터넷 채널의 설계 : buyculture.com 사례 = Design of the CRM based internet channel for the cost reduction in the recruitment and retention : the case of buyculture.comlink

김태훈; Kim, Tae-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2000

10
고객정보관리 활동 충실도가 고객정보 품질에 미치는 영향에 대한 연구 : 매개효과 분석을 중심으로 = A study on the proficiency of the customer information management process on the customer information quality focused on the mediating effects analysislink

윤여중; Yoon, Yeo-Joong; et al, 한국과학기술원, 2004

11
국내 금융산업의 CRM(고객관계관리) 현황분석 및 발전방향에 관한 연구 : 투신 및 은행을 중심으로 = A study on the situation analysis and development direction of CRM(Customer Relationship Management) in korean financial industry : Investment trust and banklink

남경희; Nam, Kyung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001

12
데이터 마이닝을 활용한 인터넷 쇼핑몰의 상품 추천 시스템 개발 = The development of the product recommender system for electronic shopping malls using data mining techniqueslink

안현철; Ahn, Hyun-Chul; et al, 한국과학기술원, 2002

13
데이터 웨어하우스 아키텍처 구현 : 의료정보시스템 사례 기반으로 = Developing a data warehouse architecture : a case for medical information systemlink

심경섭; Shim, Kyoung-Sub; et al, 한국과학기술원, 2003

14
비즈니스 모델과 Value configuration에 따른 CRM과 SCM의 전략 : 사례 연구 = CRM and SCM strategy based on business model and value configuration : case studylink

임철순; Im, Cheol-Soon; et al, 한국과학기술원, 2001

15
성공/실패 요인 분석을 통한 성공적인 CRM 전략 : A통신사 사례 중심 = Successful CRM strategies through success/failure factors analysislink

문영아; Moon, Young-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002

16
소매은행에서의 CRM 추진현황 분석 및 개선방안에 관한 연구 : 국내 4개 소매은행의 사례 비교 분석 = Analysis of CRM implementation and strategies of retail banks in Korealink

김영실; Kim, Young-Sil; et al, 한국과학기술원, 2003

17
은행의 고객관계관리 프로세스에 관한 사례 연구 = A case study on the customer relationship management process of bankslink

오종섭; Oh, Jong-Seop; et al, 한국과학기술원, 2008

18
인터넷 뱅킹에서 고객이 인지하는 가치가 고객 충성도에 미치는 영향 = The effect of customers’perceived value of internet banking on customer loyaltylink

김정수; Kim, Jeong-Sue; et al, 한국과학기술원, 2002

19
전략적 IT관리를 위한 균형성과표 활용방안 = Strategic IT management using balanced scorecardlink

이영석; Lee, Young-Seok; et al, 한국과학기술원, 2002

20
정보 서비스 품질이 고객 로열티에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 로열티 관점에서 = The effect of information service quality on customer loyalty : a customer relationship management perspectivelink

김승하; Gim, Seung-Ha; 안재현; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2003

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