Browse "MT-Theses_Master(석사논문) " by Author Ahn, Jae-Hyeon

Showing results 1 to 28 of 28

1
5G 통신서비스의 전환요인에 따른 비고객대상 클러스터 분석 = A cluster analysis on non-customers through the 5G service transition factorslink

박진원; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020

2
Can online reviewers really appreciate their surgeons’ medical performance? : an empirical study on cardiac surgeons’ performance in New York State = 온라인상에서 의사들의 실력은 제대로 평가될 수 있을까?: 미국 뉴욕주 심장외과의 성과에 관한 계량적 연구link

Lim, Hwakyung; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2021

3
ESG가 기업의 성과에 미치는 영향 : 소비자 상호작용의 조절효과를 중심으로 = (The) impact of ESG on the firm’s performance : moderating effects of consumer interactionlink

안소현; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2022

4
IoT 기반 스마트 리스크 관리 프레임워크 : 제조업을 대상으로 = IoT-based smart risk management framework : principles and application for manufacturing industrylink

허동기; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2018

5
IoT제품 사용자 분석을 통한 제품기획전략에 관한 연구 : 기대일치모형 중심으로 = (A) study on product planning strategy through IoT product user analysis : focusing on expectation confirmation modellink

오민석; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019

6
Online review effectiveness depending on review display = 온라인 리뷰 표현 방식에 따른 리뷰의 효과성: 성별과 제품 유형의 조절효과link

Kim, Bo Kyeong; 김보경; et al, 한국과학기술원, 2016

7
The effect of ambient and social factors on the impulse purchasing in social commerce = 소셜 커머스에서 환경적, 사회적 요인이 충동구매에 미치는 영향link

Ju, Jae-Hyeon; 주재현; et al, 한국과학기술원, 2012

8
(The) effectiveness of ad personalization based on real-time visual attention : evidence from object detection and eye-tracking = 실시간 시각정보를 활용한 광고 개인화 효과: 물체 감지 및 시선 추적을 활용한 실증적 연구link

Kim, Jeongmin; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2022

9
(The) effectiveness of zero-rating strategy on mobile application usage = 제로 레이팅 전략의 효과에 따른 모바일 어플리케이션 사용 패턴 분석link

Kim, Tak-Hun; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2019

10
(The) impact of smart speaker adoption on mobile application consumption : an empirical study on music streaming platform = 스마트 스피커의 도입이 모바일 어플리케이션 소비에 미치는 영향 : 음악 스트리밍 플랫폼에 관한 계량적 연구link

Lee, Seungeun; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2020

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VR 콘텐츠 전략 수립을 위한 VR 콘텐츠 시청 패턴 분석: 마코프 체인 모델 접근 = Dynamic consumption pattern analysis of VR contents: Markov chain modelling approachlink

박창희; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020

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Why do free-to-play game users pay for? : Mediating effects between flow and intention to purchase virtual assets = Why do free-to-play game users pay for? : Mediating effects between flow and intention to purchase virtual assetslink

Park, Gun-Ho; 박건호; Jung, Jae-Min; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2014

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대의명분 마케팅의 적합성과 지속성이 이용자 행위 의도에 미치는 영향: SNS 채널효과와 소비자 귀인을 중심으로 = The effect of fit and durability in cause-related-marketing on user behavioral intention: focusing on the effect of SNS channel and consumer's attributionlink

김기준; Kim, Ki-Jun; 정재민; Jung, Jae-Min; et al, 한국과학기술원, 2014

14
리뷰 피드백 시스템이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : Airbnb 사례를 중심으로 = (The) impact of review-feedback system on the consumer’s purchase intention : the case of airbnblink

류일한; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

15
모바일 동영상 서비스에서 시청 상황이 사용 의도 및 사용 행동에 미치는 영향 = (The) effect of viewing situation on the behavioral intention and usage behavior of mobile video servicelink

박민수; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019

16
모빌리티 서비스를 위한 시나리오 기반 원가 추정 모형 = Development of a scenario-based cost estimation model for mobility servicelink

천서형; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019

17
불확실성 요소를 고려한 한국자동차시장 내 전기자동차 기업전략 개발 프로세스 : 시나리오 플래닝적 접근 = Process for developing corporate strategies for electric vehicles in the Korean automobile market considering uncertainty factors : a scenario planning approachlink

이상협; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020

18
서비스 제공자 전환 의사결정에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 서비스 배타성의 효과 = Determinants of customer intention to switch for service providers : impact of service exclusivenesslink

강현정; Hyun Jung-Kang; et al, 한국과학기술원, 2013

19
소셜 네트워크 게임의 지속적 이용 및 아이템 구매 의도에 관한 연구 = A study on the Intention to continue to play and to purchase items in the Social Network Gamelink

정민우; Jeong, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2013

20
소셜 미디어 상의 브랜드 커뮤니티에서 관계혜택이 사용자 참여도에 미치는 영향 = A study on relational benefits and customer engagement in social media brand communitieslink

윤호정; Yoon, Ho-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2013

21
수요 및 공급 측 사용자 간 공유경제 플랫폼 참여 차이에 대한 연구 = (A) study on the differences of platform participation intention : two-sided markets perspective in the sharing economylink

신건호; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

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암호화폐 시장의 비이성과 매스 미디어의 역할 = (The) irrationality of cryptocurrency market and the role of mass media : VAR analysis using news sentiment score and text qualitative analysislink

이강욱; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020

23
오프라인 매장 브랜드 커뮤니케이션 전략 연구: 디지털 속성을 활용한 고객 브랜드 태도 제고 = A study on brand communication strategy at offline brand square: the role of digital attributes for positive brand attitudelink

백지연; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020

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온라인 맞춤형 광고의 개인화 수준이 소비자의 인식 및 광고 회피에 미치는 영향 = The effect of Personalization level on consumer's perception and Ad avoidancelink

김나영; Kim, Na-Young; et al, 한국과학기술원, 2014

25
위치 기술 고도화 관점에서 접근한 위치 기반 서비스 사용자의 위치정보 제공의도에 관한 연구 = (A) study on the intention to disclose the location information of users in location based service : the perspective of the advanced location technologylink

김원경; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019

26
전기차 배터리 교체 프로그램의 경제성 분석 = Economic analysis of battery replacement program in electric vehiclelink

이창호; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020

27
차량 공유 서비스 참여 의지에 관한 연구 : 양면시장의 특수성과 자율주행 서비스의 영향 = Study on the willingness of participation in the car-sharing service : the specificity of the two-sided market and the impact of autonomous driving servicelink

이근표; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019

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추천 수량과 재 추천을 고려한 사용자 기반 협업 필터링 추천 시스템 = (A) user based collaborative filtering recommender system with inventory and repetitive recommendation considerationslink

박지회; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

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