Browse "MG-Theses_Master(석사논문) " by Author 김원준

Showing results 1 to 40 of 40

1
A Comparative Study on the Network Structural Differences between Research Park and Industrial Park: In the Perspective of Triple-Helix System = 연구중심클러스터와 산업중심클러스터간의 네트워크 구조 비교 연구: 산학연을 중심으로link

Lee, Injeong; Kim, Won Joon; et al, 한국과학기술원, 2015

2
A study on the characteristics of the public subsidy dependent firms = 정부재정의존형 기업의 특성에 관한 연구link

Park, Eunhui; 박은희; et al, 한국과학기술원, 2015

3
Assessing the impact of blockchain adoption on audit practice: A qualitative case study = 블록체인 도입이 감사 실무에 미치는 영향에 대하여: 질적 사례 연구link

Saidnattar, Ryanna; Kim, Wonjoon; 김원준; Kim, Euiseok; et al, 한국과학기술원, 2023

4
Corporate scientific research’s impact on firm’s market and innovation performance: on the focus of author embedded knowledge = Author embedded knowledge의 초점으로 본 기업의 시장 및 혁신 성과와 기업 과학 연구link

Choi, Yun-Seok; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

5
Effect of alliance activity on patent litigation : in the case of printed electronics = 기업의 제휴활동이 특허 소송 관계에 미치는 영향 : 인쇄전자 산업 중심으로link

Kang, Minjeong; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2017

6
Effects of patent protection on the firms' market value = 특허 보호가 회사의 시장 가치에 미치는 영향 : 신 재생 에너지 산업을 중심으로link

Kim, Dae-Hyun; 김대현; et al, 한국과학기술원, 2016

7
Enhanced collaborative filtering for rating prediction on movies = 개인의 영화 평점 예측을 위한 향상된 협력적 필터링 방법 연구link

Hur, Min-Hoe; 허민회; et al, 한국과학기술원, 2009

8
Entrepreneurial ecosystem and coworking space: The moderating role of coworking space in entrepreneurship culture = 기업가적 생태계와 공유오피스: 기업가정신 문화에서 공유오피스의 조절효과link

Ju, Wan Wi; Eom, Ji Yong; 엄지용; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

9
Entrepreneurial failure and reentry: the role of prior financing experience = 이전 창업의 이질적 경험이 실패 후 재창업에 미치는 영향: 파이낸싱 경험의 역할을 중심으로link

Jung, Haejun; Jung, Hyunju; 정현주; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

10
Exploring the influence of social recommendation on choice overload phenomenon = 소셜 추천효과가 선택과부하 현상에 미치는 영향에 대한 연구: 인지적 갈등과 이상점 유효성 이론을 중심으로link

Yoo, Jaewon; 유재원; et al, 한국과학기술원, 2013

11
Exploring the influence of visual tactile attributes in online product presentations for improving purchase intention = 시각적 촉감의 요소들과 온라인 제품의 이미지 제공방식에 따른 구매의도 영향 연구link

Suh, YouHyun; 서유현; et al, 한국과학기술원, 2015

12
How do firms determine their AI innovation strategy when faced with different innovation competition? : In the perspective of firm patenting = 행동론적 관점에서 살펴본 회사의 인공 지능 혁신 전략: 특허를 중심으로link

Yang, Su-Young; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

13
How does government ideology affects innovation? = 정부 이데올로기가 혁신에 미치는 영향은?link

Frias, Scarllet; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2020

14
How innovation performance of startup differs by stock types : based on redeemable convertible preferred stock = 상환전환우선주의 특성이 창업기업의 혁신성과에 미치는 영향에 대한 연구link

Kim, Guijung; Kim, Won Joon; et al, 한국과학기술원, 2019

15
Is product origin a premium or a discount : exploring the effect of country-of-origin on product success = 언론 보도가 재무 성과에 미치는 영향에 대한 제품 원산지의 조절 효과 분석link

Jung, Kwanghyun; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2017

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Knowledge spillovers of failure and innovation in entrepreneurship = 기업가정신의 실패와 혁신성의 지식 파급link

Hascoët, Carole Audrey; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2018

17
Patterns of innovation in mobile instant messaging services: the case of south korea and japan = 모바일 메세징 서비스의 혁신 패턴 연구: 한국과 일본의 사례를 중심으로link

Cha, Jaehee; 차재희; et al, 한국과학기술원, 2015

18
Research on the emotional content of customer reviews: a by- product of catharsis = 소비자의 제품평가에 있어서 감정적 컨텐츠에 대한 연구link

Rahatullah; Kim, Won-Joon; et al, 한국과학기술원, 2010

19
Startup success prediction in the AI industry = 인공지능 산업에서의 스타트업 성공 예측link

Lim, Hee-Jung; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2020

20
Strategy after AI adoption for higher productivity: exploration vs. exploitation = 생산성 향상을 위한 AI 도입 이후 전략: 탐험과 활용의 관점에서link

Ro, Yujin; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

21
The impact of AI adoption: internal R&D, external knowledge acquisition and firm performance = 인공지능기술 도입이 기업성과에 미치는 영향: 기업의 혁신 전략을 중심으로link

이지수; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2020

22
(The) effect of anti-corruption law on entrepreneurial activity = 부패 방지법의 시행이 기업 창업에 미치는 영향link

Alekseeva, Tuiara; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2018

23
(The) effect of founder's former researcher experience on the survival rate of technology-based startups = 창업자의 기술 연구직 경험이 기술기반 스타트업의 생존율에 미치는 영향link

Han, Jeongbong; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2018

24
(The) effect of political and economic uncertainty on the cryptocurrency market = 경제 및 정치적 불확실성이 암호화폐 시장에 미치는 영향에 대한 연구link

Colon, Francisco; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2020

25
(The) effects of reference quality on consumer purchase decisions : the case of MP3 players = Reference quality가 소비자의 구매결정에 미치는 영향 : MP3 플레이어를 중심으로link

Park, Kyung-Mi; 박경미; et al, 한국과학기술원, 2008

26
(The) impact of AI adoption on firm strategy in M&A = 인공지능기술 도입이 기업 M&A 전략에 미치는 영향link

Lim, Suzy; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

27
(The) impact of AI adoption on firm’s exploitation = 인공지능기술 도입이 기업의 지식 활용에 미치는 영향link

Kwon, Minhee; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

28
(The) impact of artificial intelligence on firm performance = 인공지능기술 도입이 기업 성과에 미치는 영향link

Park, Ye-Jin; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2019

29
(The) impact of patent characteristics on fundraising potential in biopharmaceutical startups = 제약산업 특허의 특징이 스타트업의 자금 조달 가능성에 미치는 영향link

Lee, Seung Hee; 이승희; et al, 한국과학기술원, 2023

30
(The) impact of reputation on rival's dynamics of choices: evidence from venture capital = 명성이 경쟁자의 선택에 미치는 영향에 대한 연구: 벤처캐피탈 관점에서link

Cho, Nam-Hee; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2021

31
(The) relationship between AI adoption and product development speed : Evidence from pharmaceutical industry = 인공지능의 도입과 제품 개발 속도의 관계 : 제약 산업의 증거로부터link

Kang, Myeong-Seong; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

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동아시아 국가의 제약산업 역량 강화를 위한 추격 전략에 대한 연구: 한국과 중국을 중심으로 = Studies on catch-up strategies for improving capabilities of pharmaceutical industry in east Asian countries: the cases of south korea and chinalink

배만호; Bae, Man Ho; et al, 한국과학기술원, 2015

33
동영상 UGC가 실제 영화의 수익에 미치는 영향 분석 = Does UGC matter? : an empirical study of marketing impact of video UGC in the motion picture revenuelink

김민경; Kim, Min-Kyung; et al, 한국과학기술원, 2009

34
무의식적인 정보처리 과정의 측정을 통한 인터랙티브 미디어 내 광고 기억 분석 연구 = Using non-conscious information processing to explicate brand memory: the exposure and responselink

윤건우; Yoon, Gun-Woo; et al, 한국과학기술원, 2010

35
미래 혁신투자플랫폼이 되기 위한 크라우드펀딩의 전략적·정책적 요소 연구 = Study on strategy and policy for crowdfunding as an innovative future investment platformlink

이두연; Lee, Dooyeon; et al, 한국과학기술원, 2015

36
소비자 선호 분석을 통한 차세대 유료 방송 서비스 시장의 미래 : 콘텐츠 특성을 중심으로 = Forecasting future charge broadcasting service market based on the consumer preferences : focused on content characteristicslink

김민정; Kim, Min-Jung; et al, 한국과학기술원, 2009

37
영상 콘텐츠 기업의 재무성과에 미치는 요인에 관한 실증 연구 : 사업다각화 및 가치사슬 이론을 중심으로 = A empirical study on the factors influencing on financial performances of media and entertainment firms: focusing on the theories of diversification and value chainlink

조용래; Cho, Yong-Rae; et al, 한국과학기술원, 2009

38
웨어러블 디바이스 서비스에 대한 사용자 선호기반 시장예측 연구: 혁신의 저주 이론과 스마트워치를 중심으로 = A study on user's preference-based prediction of new product’s market performance: focusing on curse of innovation theory and smartwatchlink

김민석; Kim, Minseok; et al, 한국과학기술원, 2015

39
인터렉티비티 단계에 따른 온라인 마케팅 효과 = The effect of interactive web-sites on online marketing efficiencylink

조선영; Cho, Sun-Young; et al, 한국과학기술원, 2007

40
콘텐츠 장르와 디스플레이 사이즈에 따른 디지털 멀티미디어의 쇼핑펀넬 분석 = The shopping funnel analysis on digital multimedia contents for different genre and display sizelink

우정희; Woo, Jung-Hee Jay; et al, 한국과학기술원, 2007

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