Browse "IE-Theses_Master(석사논문) " by Author 박상찬

Showing results 1 to 25 of 25

1
(A) study on CRM marketing through electronic commerce based on infomediary under the extended enterprise : application to the financial industry = Extended enterprise 환경하에서 infomediary 기반의 전자상거래를 통한 CRM marketing에 관한 연구 : 금융업에의 적용link

Roh, Hyun-Woo; 노현우; et al, 한국과학기술원, 2004

2
(A) study on making technology roadmap attributed to the information of patent = 특허 정보를 사용한 기술 로드맵 작성에 관한 연구link

Lee, Ji-Na; 이지나; et al, 한국과학기술원, 2009

3
(A) study on operational CRM based on new channel in U-commerce and its application to insurance industry = 유커머스의 신채널에 기반한 operational CRM 에 대한 연구 : 보험업에의 적용link

Suh, Jong-Hwan; 서종환; et al, 한국과학기술원, 2005

4
(A) study on strategy planning and deployment of the busienss-to-business electronic commerce in primary industry = 일차 산업에서의 기업간 전자 상거래 전략 수립 및 전개link

Choi, Minn-Seok; 최민석; et al, 한국과학기술원, 2001

5
(A) study on supply chain management model based on critical database = 핵심데이터베이스를 이용한 공급사슬관리모형에 관한 연구link

Kim, Tae-Han; 김태한; et al, 한국과학기술원, 1998

6
Agent based merchandise management as a new supplying strategy of retailers in the business to business electronic commerce = 기업간의 전자 상거래에서 새로운 공급전략으로써의 에이전트 기반 상품 관리link

Park, Jae-Heon; 박재헌; et al, 한국과학기술원, 2000

7
Applying data mining tools for database marketing based on hotel data mart on the intranet = 호텔 critical database 구축을 통한 intranet에서의 호텔 data mart 구현과 database marketing에로의 활용 연구link

Ha, Sung-Ho; 하성호; et al, 한국과학기술원, 1998

8
CRM을 응용한 제품개발 과정의 엔지니어링 정보 관계성 관리 방법론 = The CRM-applied methodology of engineering information relationship management in product development processlink

김수진; Kim, Su-Jin; 서효원; 박상찬; et al, 한국과학기술원, 2002

9
Customer analysis based on VOC : insurance business case = VOC에 기초한 고객분석 : 보험업 중심으로link

Pyon, Chong-Un; 변정은; et al, 한국과학기술원, 2001

10
Customer service index와 customer orientation index의 연계 분석 및 SLA를 통한 서비스 품질 고도화 전략에 대한 연구 = Service quality improvement strategy based on the analysis between CSI and COI using SLAlink

임지연; Lim, Ji-Youn; et al, 한국과학기술원, 2007

11
e-Learning 환경 하의 지식 기반 DFSS에 대한 연구 = Knowledge-based design for six sigma under e-Learning environmentlink

진재훈; Jin, Jae-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2003

12
Employee service index 와 customer satisfaction index, key process indicator 의 연계분석을 통한 서비스 품질 관리 전략에 대한 연구 = Service quality management strategy based on the ESI-CSI, ESI-KPI matrix analysislink

배성욱; Bae, Sung-Uk; et al, 한국과학기술원, 2007

13
QCMS에 기반한 대외평가 관리와 내부관리 및 리서치업에의 적용 = External evaluation management and internal management based on QCMS : application to the research enterpriselink

김철영; Kim, Chul-Young; et al, 한국과학기술원, 2004

14
RFM 분석 방법론을 통한 지능적인 서버기반 침입탐지 시스템 = Host based Intelligent IDS with RFM analysis methodologylink

김휘강; Kim, Huy-Kang; et al, 한국과학기술원, 2000

15
Service operation에서의 VOC분석을 통한 time based competition 전략수립에 관한 연구 = Establishment of time based competition strategy in service operation using voice of customer(VOC) analysislink

배성민; Bae, Sung-Min; et al, 한국과학기술원, 1998

16
TQM에 입각한 physical side BPR방법론의 수립과 이의 면세점 업무에의 적용에 관한 연구 = Establishment of methodology in TQM based physical side process reengineering and its application to duty-free shop process innovationlink

은진우; Eun, Jin-Woo; et al, 한국과학기술원, 1998

17
u-Card : means of delivering ubiquitous services to the residents in the u-city = u-City 환경 내에 유비퀴터스 서비스 제공을 위한 u-Card에 대한 연구link

Suh, Jung-Won; 서정원; et al, 한국과학기술원, 2006

18
고객만족지수조사 분석기법 및 고객관계 관리 관점에서의 전략 도출에 관한 연구 = A study on analyzing customer satisfaction index based on customer relationship managementlink

김혜성; Kim, Hye-Sung; et al, 한국과학기술원, 2003

19
기업과 소비자간 전자상거래에서의 웹 마이닝을 이용한 상품관리 = Merchandise management using web mining in business to customer electronic commercelink

임광혁; Im, Kwang-Hyuk; et al, 한국과학기술원, 2000

20
능동적 로열티 경영을 위한 중요요인 선별 및 지수화 = Differentiation and quantifying of important loyalty factors for active loyalty managementlink

김준우; Kim, Jun-Woo; et al, 한국과학기술원, 2003

21
데이터 마이닝을 이용한 농산물 전자상거래에서의 공급자 및 고객 관계 관리에 관한 연구 = A study on supplier relationship management (SRM) & customer relationship management (CRM) based on data mining in agricultural products electronic commercelink

김태현; Kim, Tae-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2001

22
민첩 대응 생산에 기초한 고객만족 전략과 목표 수립에 관한 연구 : 카메라 산업을 중심으로 = A study on establishing customer satisfaction strategy based on quick response manufacturing : application to the camera industrylink

윤의탁; Yun, Ui-Tak; et al, 한국과학기술원, 1999

23
시간 요소를 고려한 6시그마: 고객 만족 지수 설문업에의 적용 = Lean six sigma and its application to CSI research firm caselink

정우성; Jung, Woo-Sung; et al, 한국과학기술원, 2005

24
외부 환경 요소를 고려한 VOC 분석 및 예측 : 보험업에의 적용 = VOC analysis and forecasting considering environmental factors : Insurance business caselink

우지영; Woo, Ji-Young; et al, 한국과학기술원, 2002

25
정보자산대장에 기반한 QCMS 및 공기업에의 적용 = QCMS based on information resource registry : application to the public enterpriselink

박지영; Park, Ji-Young; et al, 한국과학기술원, 2003

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0