Browse "School of Business and Technology Management(기술경영학부)" by Author Kim, Won-Joon

Showing results 1 to 12 of 12

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Effects of patent protection on the firms' market value = 특허 보호가 회사의 시장 가치에 미치는 영향 : 신 재생 에너지 산업을 중심으로link

Kim, Dae-Hyun; 김대현; et al, 한국과학기술원, 2016

2
Enhanced collaborative filtering for rating prediction on movies = 개인의 영화 평점 예측을 위한 향상된 협력적 필터링 방법 연구link

Hur, Min-Hoe; 허민회; et al, 한국과학기술원, 2009

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Productivity growth of newly industrializing economies in heterogeneous capital goods markets: the case of the Korean machinery and equipment industry

Kwak, Kiho; Kim, Won-Joon, APPLIED ECONOMICS, v.47, no.7, pp.654 - 668, 2015-12

4
Research on the emotional content of customer reviews: a by- product of catharsis = 소비자의 제품평가에 있어서 감정적 컨텐츠에 대한 연구link

Rahatullah; Kim, Won-Joon; et al, 한국과학기술원, 2010

5
The effect of a firm's strategic innovation decisions on its market performance

Oh, Choon Ho; Cho, Yongrae; Kim, Won-Joon, TECHNOLOGY ANALYSIS & STRATEGIC MANAGEMENT, v.27, no.1, pp.39 - 53, 2015-01

6
The effect of the triple helix system and habitat on regional entrepreneurship: Empirical evidence from the U.S.

Kim, Young-Hwan; Kim, Won-Joon; Yang, Tae-Yong, RESEARCH POLICY, v.41, no.1, pp.154 - 166, 2012-02

7
(The) effects of reference quality on consumer purchase decisions : the case of MP3 players = Reference quality가 소비자의 구매결정에 미치는 영향 : MP3 플레이어를 중심으로link

Park, Kyung-Mi; 박경미; et al, 한국과학기술원, 2008

8
동영상 UGC가 실제 영화의 수익에 미치는 영향 분석 = Does UGC matter? : an empirical study of marketing impact of video UGC in the motion picture revenuelink

김민경; Kim, Min-Kyung; et al, 한국과학기술원, 2009

9
무의식적인 정보처리 과정의 측정을 통한 인터랙티브 미디어 내 광고 기억 분석 연구 = Using non-conscious information processing to explicate brand memory: the exposure and responselink

윤건우; Yoon, Gun-Woo; et al, 한국과학기술원, 2010

10
영상 콘텐츠 기업의 재무성과에 미치는 요인에 관한 실증 연구 : 사업다각화 및 가치사슬 이론을 중심으로 = A empirical study on the factors influencing on financial performances of media and entertainment firms: focusing on the theories of diversification and value chainlink

조용래; Cho, Yong-Rae; et al, 한국과학기술원, 2009

11
인터렉티비티 단계에 따른 온라인 마케팅 효과 = The effect of interactive web-sites on online marketing efficiencylink

조선영; Cho, Sun-Young; et al, 한국과학기술원, 2007

12
콘텐츠 장르와 디스플레이 사이즈에 따른 디지털 멀티미디어의 쇼핑펀넬 분석 = The shopping funnel analysis on digital multimedia contents for different genre and display sizelink

우정희; Woo, Jung-Hee Jay; et al, 한국과학기술원, 2007

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