Browse "GCT-Theses_Master(석사논문) " by Author Kim, Won-Joon

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Effectiveness of advertisements featuring social context on social network sites: an investigation of effects of tie strength-moderated interaction between reward type for advertising recommenders’ i = 소셜 네트워크 사이트의 소셜 컨텍스트 광고 효과에 대한 연구: 광고 추천인과 소비자 사이의 관계 강도의 조절 효과에 따른 광고 추천인의 추천 의도 관련 보상 유형과 광고 제품 유형 간의 상호 작용 효과link

Kim, Jee-Young; 김지영; et al, 한국과학기술원, 2012

2
Investigating conformity effect on online platform with pattern recognition method = 패턴 분석을 통한 온라인 플랫폼상 소비자간 동조 효과 검증에 관한 연구link

Kim, Hyung-Jun; 김형준; et al, 한국과학기술원, 2014

3
The dynamics of online WOM content and product sales for movies = 영화시장에서의 온라인 구전 콘텐트와 제품판매 사이의 역학 관계에 관한 연구link

atya zeb; Zeb; et al, 한국과학기술원, 2013

4
The effects of consumers’ perceived privacy control on perceived privacy risk in location aware service = 소비자의 인지된 프라이버시 통제가 인지된 프라이버시 위험에 미치는 영향 : 위치기반서비스를 중심으로link

Lee, Joo-Hee; 이주희; et al, 한국과학기술원, 2012

5
데스티네이션 경쟁력이 컨벤션 개최에 미치는 영향 실증연구 = Empirical research on the impact of destination competitiveness on conventionlink

박수현; Park, Soo-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2012

6
사용자 권한부여가 구매에 미치는 영향에 관한 연구 : 스마트폰 게임의 아바타 선택을 중심으로 = The analysis of user empowerment on consumer purchase behavior : Focusing on avatar selection in smartphone gamelink

함정호; Ham, Jung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2011

7
소셜커머스의 비즈니스 모델과 가격의 비선형성에 대한 연구 = More Discounting Always Better? :An Empirical Analysis of Social Commerce Business Model and Price Nonlinearitylink

임지환; Lim, Ji-Hwan; et al, 한국과학기술원, 2011

8
신체감각적 학습을 위한 탠저블 객체 간의 인터랙티비티 모델 연구: 새로운 방식의 BLS 트레이닝 솔루션 적용 = A study on interactivity model for kinesthetic learning using a tangible object: Focused on novel approach of BLS training solutionlink

권예람; Kwon, Ye-Ram; et al, 한국과학기술원, 2014

9
심리적 거리가 소비자의 온라인 구전정보 수용에 미치는 영향 = The effects of psychological distance on consumer response to eWOMlink

이윤진; Lee, Yun-Jin; 김원준; Kim, Won-Joon; et al, 한국과학기술원, 2013

10
온라인게임 이용경험이 자기효능감에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on online game experiences and self-efficacy of online game userslink

장예빛; Jang, Yei-Beech; 유승호; Ryu, Seung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007

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지역 소비 불평등과 그 결정요인 :한국 도서시장을 중심으로 = Regional Consumption Inequality and Its Determinants : A Case of Korean Book Consumptionlink

류지원; Ryu, Ji-Won; et al, 한국과학기술원, 2011

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