Browse "College of Business(경영대학)" by Author Oh, Wonseok

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개인 성향과 이미지 분석 기반 스마트폰 고객 분류에 대한 실증 연구 : 인스타그램 데이터를 중심으로 = (An) empirical study on smartphone user segmentation based on personality traits and image analysis : focusing on Instagram datalink

권정호; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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고객의 대중교통 카드 사용 패턴에 따른 이탈 예측 실증 연구 = (An) empirical analysis on churn prediction using customers' transit card usage patternslink

정윤정; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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금융앱 및 소셜미디어 사용이 암호화폐 투자에 미치는 영향 = Exploring cryptocurrency investment : the effects of investment apps and social media usagelink

김보경; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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모바일 어플리케이션 중복 설치 현황을 네트워크 분석하여 사용자 특성을 비교: 페이코와 토스를 중심으로 = Comparative study on user characteristics by analyzing dual installations of mobile applications with the network analysis: Comparison between PAYCO and TOSSlink

김형기; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2021

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모바일 인앱 상품 구매자의 공통 요인 분석 : 커플 SNS의 사례를 중심으로 = (An) analysis of common factors in mobile in-app purchase : a case of SNS for coupleslink

한지현; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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외부 이슈 발생이 신제품 출시에 대한 소비자의 검색 의도 및 구매 의도에 미치는 영향 실증 분석 = An empirical study on the external effect on customers search and purchase intention on newly launched productslink

최창환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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텍스트 마이닝을 통한 구매 추천시스템 고도화 연구 = Study on enhancing purchase-driven recommendation system through text-mining techniquelink

이동환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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