Browse "College of Business(경영대학)" by Author Oh, Wonseok

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Using Real Options to Investigate the Market Value of Virtual World Businesses

Yang, Sung-Byung; Lim, Jee-Hae; Oh, Wonseok; Animesh, Artimesh; Pinsonneault, Alain, INFORMATION SYSTEMS RESEARCH, v.23, no.3, pp.1011 - 1029, 2012-09

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VALUE COCREATION AND WEALTH SPILLOVER IN OPEN INNOVATION ALLIANCES

Han, Kunsoo; Oh, Wonseok; Im, Kun Shin; Chang, Ray M.; Oh, Hyelim; Pinsonneault, Alain, MIS QUARTERLY, v.36, no.1, pp.291 - 315, 2012-03

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When Loyalty Goes Mobile: Effects of Mobile Loyalty Apps on Purchase, Redemption, and Competition

Son, Yoonseock; Oh, Wonseok; Han, Sang Pil; Park, Sungho, INFORMATION SYSTEMS RESEARCH, v.31, no.3, pp.835 - 847, 2020-09

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When Seeing Helps Believing: The Interactive Effect s of Previews and Reviews on E-Book Purchases

Choi, Angela Aerry; Cho, Daegon; Yim, Dobin; Moon, Jae Yun; Oh, Wonseok, INFORMATION SYSTEMS RESEARCH, v.30, no.4, pp.1164 - 1183, 2019-12

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개인 성향과 이미지 분석 기반 스마트폰 고객 분류에 대한 실증 연구 : 인스타그램 데이터를 중심으로 = (An) empirical study on smartphone user segmentation based on personality traits and image analysis : focusing on Instagram datalink

권정호; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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고객의 대중교통 카드 사용 패턴에 따른 이탈 예측 실증 연구 = (An) empirical analysis on churn prediction using customers' transit card usage patternslink

정윤정; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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금융앱 및 소셜미디어 사용이 암호화폐 투자에 미치는 영향 = Exploring cryptocurrency investment : the effects of investment apps and social media usagelink

김보경; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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모바일 어플리케이션 중복 설치 현황을 네트워크 분석하여 사용자 특성을 비교: 페이코와 토스를 중심으로 = Comparative study on user characteristics by analyzing dual installations of mobile applications with the network analysis: Comparison between PAYCO and TOSSlink

김형기; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2021

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모바일 인앱 상품 구매자의 공통 요인 분석 : 커플 SNS의 사례를 중심으로 = (An) analysis of common factors in mobile in-app purchase : a case of SNS for coupleslink

한지현; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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외부 이슈 발생이 신제품 출시에 대한 소비자의 검색 의도 및 구매 의도에 미치는 영향 실증 분석 = An empirical study on the external effect on customers search and purchase intention on newly launched productslink

최창환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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텍스트 마이닝을 통한 구매 추천시스템 고도화 연구 = Study on enhancing purchase-driven recommendation system through text-mining techniquelink

이동환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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