31 | 한국 주식 시장의 규모 프리미엄과 우수성 요인 사이의 관련성에 대한 실증 연구 = (An) empirical study on relationship between size premium and quality factor in Korean stock marketlink 홍민경; 김동석; Kim, Tong Suk, 한국과학기술원, 2018 |
32 | What happened to them? an empirical examination of the relationship between adolescent and adulthood experience and environmental attitude and behaviors = 환경 우호적 태도와 행동에 영향을 미치는 경험적 요인에 대한 실증적 분석 : 성장기 추적 데이터를 바탕으로link Lee, Hyun Ju; Cho, Daegon; 조대곤, 한국과학기술원, 2019 |
33 | Empirical study on the effect of AI chat-bot on consumer purchase behavior = 챗봇이 소비자 구매 행동에 미치는 영향에 대한 실증 연구link Ahn, Minkyoung; Kim, Minki; 김민기, 한국과학기술원, 2019 |
34 | 어플리케이션 기반 스마트 미터 사용자의 계절별 일평균 전력 사용량에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting seasonal average daily electric consumption of application based smart meter userlink 정윤수; 조대곤; Cho, Dae Gon, 한국과학기술원, 2018 |
35 | 융합형 IT인재의 이직의도에 미치는 결정요인에 관한 연구 = (A) study on the determinants of turnover intention of the next-gen IT talentslink 하민수; 조대곤; Cho, Dae Gon, 한국과학기술원, 2018 |
36 | (The) role of investor sentiment on analyst herding behavior = 투자자의 심리가 애널리스트 허딩에 미치는 영향link Yun, Ye-Seul; Han, Ingoo; 한인구, 한국과학기술원, 2018 |
37 | 위치기반 서비스에서 사용자의 광고 사용 의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = (A) study of the factors influencing user intention to use advertising in location based servicelink 이석호; 김영걸; Kim, Young-Gul, 한국과학기술원, 2018 |
38 | 지하철 이동 중 인터넷 서비스 이용을 위한 모바일 네트워크 선택에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting the use of the mobile network for mobile internet services on the subwaylink 조승현; 조대곤; Cho, Daegon, 한국과학기술원, 2019 |
39 | 가전제품 온라인 구매 고객의 구매 여정 단계별 디지털 고객경험 분석 = Digital customer experience in online channels by purchase journey phases of home appliance customerslink 강성권; 정재민; Jung, Jae Min, 한국과학기술원, 2018 |
40 | SAP의 HR 전환 전략에 대한 사례 연구 = (A) Case study on the HR transformation strategy of SAPlink 안성호; 한인구; Han, In Goo, 한국과학기술원, 2018 |