1 | A longitudinal approach of the effects of firm characteristics on the adoption of e-business enterprise applications : focused on financial characteristics = 전사적 e-business 어플리케이션 도입에 영향을 미치는 기업 특성에 관한 종단적 접근link Han, Hee-Sung; 한희성; et al, 한국정보통신대학교, 2005 |
2 | A study on demand on 3G service : focused on diffusion factor analysis and demand forecast = 차세대 이동통신 서비스 시장전망에 관한 연구link Lee, Hyeong-Jik; 이형직; et al, 한국정보통신대학교, 2003 |
3 | A study on demand on optical internet access service : focusing on demand forecast and market analysis = 광인터넷 접속서비스 수요에 관한 연구 : 수요예측과 시장분석을 중심으로link Lee, Gyu-Sik; 이규식; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2001 |
4 | A study on foreign investment activity : focused on KOSDAQ IT industry = 한국 IT 기업에 대한 외국인 투자행태에 관한 연구link Jang, Mi; 장미; et al, 한국정보통신대학교, 2003 |
5 | A study on korean telecommunications operators' expenditure efficiency : DEA approach = 한국 통신 사업자들의 지출 효율성에 관한 연구link Kim, Hun; 김훈; et al, 한국정보통신대학교, 2006 |
6 | A study on M&A between KTF and KTM in Korean mobile telecom market : focused on announcement effects on related to M&A = 한국이동통신시장에서 KTF와 KTM간의 합병에 관한 연구link Park, Jong-Hyun; 박종현; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002 |
7 | A study on the consumer preference in Korean telematics market = 국내 텔레매틱스 시장에서의 소비자 선호도에 관한 연구link Kim, Jeong-Hoon; 김정훈; et al, 한국정보통신대학교, 2003 |
8 | A study on the demand forecast of mobile card service in Korea = 모바일 카드의 수요 예측에 관한 연구link Yu, Min-Young; 유민영; et al, 한국정보통신대학교, 2003 |
9 | A study on the demand forecast of wireless data communication service : 수정된 bass 모델을 이용하여 = 무선데이터 서비스 수요예측에 관한 연구link Kim, Byung-Rae; 김병래; et al, 한국정보통신대학교, 2004 |
10 | (A) study on the behavior of complementors in open platform : the case of mobile platform = 개방형 플랫폼에서 구성원들의 행위에 대한 연구 : 모바일 플랫폼을 중심으로link Choi, Goya; Nam, Chan-Gi; et al, 한국과학기술원, 2020 |
11 | (A) study on the convergence and conflicts of ICT industry and other industries : the case of media and smart home = ICT산업과 타 산업의 융합 및 갈등 현상에 대한 연구 : 미디어와 스마트홈을 중심으로link Hong, Areum; Nam, Changi; et al, 한국과학기술원, 2019 |
12 | Abnormal behavior of beta after the Asian financial crisis: Focusing on the relationship with financial ratios in the Korean stock market = 아시아 금융위기 이후 한국 주식시장에서 나타나는 Beta의 이상현상에 관한 연구: 재무비율과의 관계를 중심으로link Yun, Seong-Hun; 윤성훈; et al, 한국과학기술원, 2014 |
13 | AHP를 이용한 인터넷 쇼핑몰의 성공요인에 대한 비교분석 연구 남찬기; 문성철, 인터넷전자상거래연구, v.3, no.2, pp.3 - 20, 2002-12 |
14 | An analysis of consumers preference in virus vaccine programs = 바이러스 백신 프로그램에 대한 소비자 선호도 분석link Hwang, Jin-Ug; 황진욱; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002 |
15 | An empirical study on the difference of core intangible resources through performance comparison : focused on Korean telecommunication industry = 성과비교를 통한 핵심무형자원의 차이에 관한 연구link Choi, In-Seon; 최인선; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2002 |
16 | An empirical study on the factors influencing the adoption of m-payment service in Korea = 모바일결제서비스 채택에 영향을 미치는 요인 분석link Lim, Jin-Yang; 임진양; et al, 한국정보통신대학교, 2003 |
17 | Attitude to disclose personal information in the internet : the effect of trust production and privacy concern = 인터넷 이용자의 개인정보 제공태도에 관한 연구link Park, Chan-Ik; 박찬익; et al, 한국정보통신대학교, 2004 |
18 | Coinsurance and the Optimal Debt Policy of a Bank Holding Company 남찬기, 재무연구, v.0, no.2, pp.155 - 189, 1989-12 |
19 | Constructing consumer analysis and industrial strategy for development of emerging industries : a focus on smart car industry = 신산업 발전을 위한 소비자 분석 및 산업 전략 도출 : 스마트 카 산업을 중심으로link Park, Ji Youn; Nam, Changi; et al, 한국과학기술원, 2020 |
20 | EVA 모형을 통한 한국통신의 경영 성과 분석 남찬기, 정보통신정책연구, v.6, no.1, pp.139 - 151, 1999-06 |
21 | Evaluating the Market Potential for Mobile Phone Service in Chinese Provinces 남찬기; 이홍규; Bin Duan; Xuemei Meng; 김성철, TELECOMMUNICATIONS REVIEW, v.18, no.5, pp.833 - 842, 2008-10 |
22 | Examining the influencing factors and the most efficient point of broadband and mobile adoption in Chinalink Bin Duan; Nam, Chan-Gi; et al, 한국정보통신대학교, 2008 |
23 | Exploration of firm growth and market structure : cases of KSE & KOSDAQ = 기업성장과 시장구조에 대한 연구link Kim, Hyung-Tae; 김형태; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2001 |
24 | Extension of TAM including consumer perception variables : focused on next generation smart phones = 소비자 지각 변수를 통한 TAM의 확장link Bang, So-Yoon; 방소윤; et al, 한국정보통신대학교, 2007 |
25 | Factors influencing the market diffusion of 2G mobile telephony service in each growing stage : the case of OECD = OECD 국가를 대상으로 한 2세대 이동전화 서비스의 성장 단계별 확산요인 도출link Moon, Sung-Chul; 문성철; et al, 한국정보통신대학교, 2006 |
26 | Factors on the Adoption of M-payment Services 남찬기; 이덕희; 이준서; 임진양, 정보통신정책연구, v.12, no.1, pp.91 - 117, 2005-03 |
27 | Forecasting diffusion model considering eompetitive dynamics = 경쟁적 역학관계를 고려한 예측 확산 모형link Jung, Sang-Su; 정상수; et al, 한국정보통신대학교, 2006 |
28 | IT생활화를 구현하는 핵심기술도출에 관한 연구:무선통신 기술분야 이중만; 남찬기; 오길환, 한국통신학회논문지B, v.28, no.1, pp.94 - 104, 2003-01 |
29 | Measuring the most efficient point of cell phone adoption in China : application of a stochastic frontier model : application of a stochastic frontier model = application of a stochastic frontier modellink Meng, Xuemei; 맹설매; et al, 한국정보통신대학교, 2004 |
30 | Network neutrality debate : an end user's perspective = 망중립성 논쟁link Kim, Tae-Hee; 김태희; et al, 한국정보통신대학교, 2008 |
31 | Network Neutrality Debate: an End User’s Perspective 남찬기; 이홍규; 김성철; 김태희, 정보통신정책연구, v.18, no.1, pp.1 - 15, 2011-03 |
32 | Optimal bundle of multimedia services in emerging mobile market = 신규 모바일 서비스 최적 결합 연구link Cho, Deock-Hee; 조덕희; et al, 한국정보통신대학교, 2007 |
33 | Paradigm-shifting ICTs in the media industry : the case of music streaming, IPTV, & recommendation algorithms = ICT로 인한 미디어 산업의 패러다임 변화 : 음악 스트리밍, IPTV, 추천 알고리즘을 중심으로link Kim, Jiwhan; Nam, Changi; et al, 한국과학기술원, 2020 |
34 | Prediction model of post merger performance = M&A 성과 예측 모델link Pae, Yun-Taek; 배윤택; et al, 한국정보통신대학교, 2005 |
35 | Prediction Model of Post-merger Performance 남찬기; 배윤택; 이준서, 금융연구, v.22, no.4, pp.57 - 80, 2008-12 |
36 | PWLAN and IMT2000 for wireless internet service : an analysis of consumers' preference = 공중무선랜과 IMT2000을 이용한 무선인터넷서비스에 대한 고객 선호도 연구link Kim, Jeong-Young; 김정영; et al, 한국정보통신대학교, 2003 |
37 | The impact of share repurchase announcement on the stock return for IT venture company = 자사주 매입 분석을 통한 IT벤처 기업의 수익률 변화에 관한 연구link Kim, Bum-Joo; 김범주; et al, 한국정보통신대학교, 2003 |
38 | The Impact of the Number and the Familiarity of Alliance Formations on a Firm’s Performance: The Case of the Korean Telecommunications Industry 최고야; 이홍규; 남찬기; 조신, 정보통신정책연구, v.20, no.2, pp.27 - 45, 2013-07 |
39 | (The) relationship between corporate sustainability performance and corporate financial performance = 지속가능 경영성과와 기업의 재무적 성과와의 관계link Jung, Seon-Min; Nam, Changi; et al, 한국과학기술원, 2018 |
40 | (The) study of management strategies in the ICT business ecosystem : focusing on M&A and new business development strategies = 비즈니스 생태계 관접에서 ICT 기업의 경영전략 분석 : 인수합병과 신사업 전략을 중심으로link Yang, Seung Ho; Nam, Changi; et al, 한국과학기술원, 2019 |
41 | Three essays on the telecommunications industry : emerging services, scale economies and earnings management of telecommunications firms = 통신산업에 관한 연구link Lee, Hyeong-Jik; 이형직; et al, 한국정보통신대학교, 2007 |
42 | Two essays on the telecommunication convergence : user adoption model and market return of takeovers = 통신시장 내 컨버전스에 관한 연구link Ryu, Min-Ho; 류민호; et al, 한국정보통신대학교, 2008 |
43 | What causes the difference between EVA from accounting data and implied EVA by market value in ICT industry = EVA 개념을 이용한 ICT 산업에서의 초과 시장 가치에 관한 연구link Nam, Sang-Jun; 남상준; et al, 한국과학기술원, 2014 |
44 | 바이러스백신 프로그램의 소비자 선호도 분석 남찬기; 황진욱, 전자상거래학회지, v.2, no.2, pp.1 - 18, 2001-12 |
45 | 비즈니스 모델로 본 사찰 경영 -재무적 관점을 중심으로- 남찬기, 불교학보, no.56, pp.295 - 315, 2010-12 |
46 | 소비자 조사를 통한 포털에서의 뉴스 기여도 분석 홍아름; 남찬기; 김성철, 한국미디어경영학회 추계학술대회, 한국미디어경영학회, 2014-11-21 |
47 | 소프트웨어 산업에서 저작권보호가 사회적 후생에 미치는 영향에 관한 연구 이규식; 최선규; 남찬기, 기술혁신학회지, v.4, no.3, pp.0 - 0, 2001-12 |
48 | 실물옵션을 이용한 가치평가와 투자의사 결정:IT 프로젝트 사례를 중심으로 양동훈; 이준서; 남찬기; 박기재; 곽명재, KOREA BUSINESS REVIEW, v.10, no.1, pp.241 - 258, 2006-08 |
49 | 우편사업 책임경영 평가 모형의 개발에 관한 연구 남찬기; 김신곤, 정보통신정책연구, v.4, no.1, pp.169 - 189, 1997-12 |
50 | 인터넷 서비스 분류 및 시장획정에 대한 연구 김성철; 권영선; 남찬기, 한국방송학보, v.27, no.5, pp.7 - 48, 2013-09 |
51 | 조건부 이분산 모형을 이용한 통신사업자의 체계적 위험에 대한 추정 이중만; 남찬기, 정보통신정책연구, v.6, no.2, pp.137 - 156, 1999-12 |
52 | 주파수 할당 대가와 소비자 요금과의 관계 권영선; 남찬기; 김범규, 전자파기술, v.17, no.3, pp.43 - 54, 2006-07 |
53 | 한국 텔레매틱스 시장에서의 소비자 선호도에 관한 연구 남찬기; 양동훈; 김정훈, 인터넷비즈니스 연구, v.3, no.2, pp.81 - 97, 2002-12 |