691 | Understanding the RFID driven task performance : An extended task-technology fit model = RFID 기반 업무 성과에 대한 이해: 확장된 업무-기술 적합성 모델을 중심으로link Ahn, Eun-Ji; 안은지; Rho, Jae-Jeung; 노재정, 한국과학기술원, 2010 |
692 | A study on demand on optical internet access service : focusing on demand forecast and market analysis = 광인터넷 접속서비스 수요에 관한 연구 : 수요예측과 시장분석을 중심으로link Lee, Gyu-Sik; 이규식; Nam, Chan-Gi; 남찬기, 한국정보통신대학원대학교, 2001 |
693 | (The) impact of variety seeking on enjoyment level during decision making = 의사 결정 과정에서 다양성 추구가 즐거움에 미치는 영향link Paek, Woohyun; Kwon, Young Sun; 권영선, 한국과학기술원, 2021 |
694 | (The) signaling effect of group-type profile pictures in the sharing economy: the case of Airbnb = 호스트의 프로필 사진이 에어비앤비 숙소 예약률에 미치는 영향: 단체사진의 신호효과를 중심으로link Min, Donggyu; Lee, Chul Ho; 이철호, 한국과학기술원, 2021 |
695 | (An) exploratory study on adoption and usage of smartwatch: focusing on age and health = 스마트워치 수용 및 사용에 대한 탐구적 연구: 나이와 건강 중심으로link Kim, Eunmi; Lee, Eue-Hun; 이의훈, 한국과학기술원, 2021 |
696 | Effects of performance feedback on firm search orientation: the case of positive attainment discrepancy = 기업의 성과 피드백이 탐색 방향에 미치는 영향에 관한 연구link Seo, Jeong Eun; Ryu, Wonsang; 류원상, 한국과학기술원, 2021 |
697 | 광고의 색상이 20대 소비자의 인식에 끼치는 영향: 색상과 브랜드 개성의 상호작용을 중심으로 = The effect of advertising colors on perception of 20s consumer: focusing on the interplay of color and brand personalitylink 장원재; 이의훈; Lee, Euehun, 한국과학기술원, 2021 |
698 | (The) effect of information nudge on consumer confidence under the COVID-19 recession: a survey experiment = 코로나19 경제침체기에 소비자심리에 영향을 주는 정보효과에 관한 설문실험 연구link Cho, Pyung Gang; Kim, Jihee; 김지희, 한국과학기술원, 2021 |
699 | (The) effect of social information on donation decisions: a survey experiment = 기부 결정에 영향을 주는 사회적 정보에 관한 설문실험 연구link Park, Jeong-Ah; Kim, Jihee; 김지희, 한국과학기술원, 2021 |
700 | The impact of AI adoption: internal R&D, external knowledge acquisition and firm performance = 인공지능기술 도입이 기업성과에 미치는 영향: 기업의 혁신 전략을 중심으로link 이지수; Kim, Wonjoon; 김원준, 한국과학기술원, 2020 |