Browse "MG-Theses_Master(석사논문) " by Author 조항정

Showing results 12 to 25 of 25

12
Smart enterprise: the success of corporate SNS pages and mobile office = 스마트 기업: 기업 SNS 페이지 및 모바일 오피스 성공요인에 관한 연구link

Seol, Se-Young; 설세영; et al, 한국과학기술원, 2013

13
The heterogeneous impact of sentiment embedded in review on review helpfulness = 리뷰에 내재된 감정이 리뷰의 유용성에 미치는 이질적 영향에 대한 연구link

Pak, Jeong-Hu; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021

14
The impact of competition factors on crowdsourcing software development = 크라우드소싱 소프트웨어 개발에서 대회 요소가 미치는 영향link

Kim, Yeongbeom; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021

15
(The) effect of frequent patent disclosures on firm value : evidence from the KOSDAQ stock market = 빈번한 특허 공시가 기업 가치에 미치는 영향 : 코스닥 주식 시장을 중심으로link

Seo, Suk-Hyun; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2018

16
(The) effect of nationalism on organizational identification: A moderation effect analysis = 민족주의가 조직 정체성에 미치는 영향: 조절 효과 분석link

Massamba, Gordon; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023

17
(The) impact of celebrity controversies on price premiums in the resale market = 재판매 시장에서 유명인의 논란이 가격 프리미엄에 미치는 영향link

Park, Jeongah; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022

18
(The) impact of limiting negative ratings on review systems: The case of Naver Place = 부정적 평가의 제한이 리뷰 시스템에 미치는 영향: 네이버 플레이스 사례를 중심으로link

Choi, Hanseol; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022

19
Understanding online knowledge contribution: social learning and social knowledge perspective = 온라인 지식 기여에 관한 연구: 사회학습이론과 사회지식의 관점에서link

Kim, Hye-Rin; 김혜린; et al, 한국과학기술원, 2011

20
Understanding the effect of a patient's severity of illness on medical AI utilization = 환자 질병 중증도가 의료용 인공지능 사용에 미치는 영향link

Kim, Dohee; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023

21
User acceptance of offline mobile payment = 오프라인 모바일 결제의 사용자 수용에 관한 연구 : 인지된 가치의 관점에서link

Kang, Dongwan; 강동완; et al, 한국과학기술원, 2016

22
User acceptance of personal intelligent agent: an extended UTAUT2 with anthropomorphism = 개인 지능형 에이전트에 대한 사용자 인식 연구: 확장된 UTAUT2 관점에서link

Kim, So-Dam; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2021

23
Why do customers cancel the e-commerce membership service? Based on Amazon Prime = 전자상거래 구독 서비스 탈퇴 요인 분석: 아마존 프라임을 중심으로link

Lee, Ahreum; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2021

24
Why users participate in cryptocurrencies? an exploratory study using self-determination theory = 암호화폐의 참여 동기에 대한 탐색적 연구 : 자기결정성 이론 관점에서link

Lee, Sanghun; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2017

25
회수시장과 중소기업정책 = Exploring the exit market strategies in Korealink

김영지; Kim, Young-Ji; 조항정; Zo, Hang-Jung; et al, 한국과학기술원, 2013

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0