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Showing results 66 to 85 of 383

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Quantified Kimchi : improving the experience of inexperienced Kimchi makers by providing a monitoring toolkit for Kimchi. = 김치 만들기의 정량화 : 초심자를 위한 김치 모니터링 도구 제작link

Reyes Castro, Maria Jose; Saakes, Daniel Pieter; et al, 한국과학기술원, 2019

67
Reducing customers' food waste at restaurants : (An) ideation board game as sensitizing tool for service designers = 레스토랑에서 고객의 음식물 쓰레기 줄이기 : 서비스 디자이너를위한 감성적 도구로 사용되는 아이디어 보드 게임link

Thamjamrassri, Punyotai; Lee, Kun Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

68
Road bike riding posture model and bicycle dimensions recommendation based on ergonomics, performance, preference = 인간공학과 운동효율, 개인의 선호도를 기반으로 한 로드 바이크 자세 모델 및 자전거 치수 제안link

Yun, Dong Hyeok; Saakes, Daniel; et al, 한국과학기술원, 2021

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Scent Blossom: 후각을 이용한 앰비언트 디스플레이의 상징적 정보 표현 = Scent blossom: olfactory as a medium for symbolic information displaylink

정은빛; Chung, Eun-Vit; et al, 한국과학기술원, 2008

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Show-in-Use : previewing use experience in furniture shopping through personal avatars = Show-in-Use : 개인 아바타를 활용한 가구 구매 과정에서의 사용 경험 재현link

Han, Gyeol; Saakes, Daniel Pieter; et al, 한국과학기술원, 2018

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Skin balancing : chromatic adjustment of multi-illuminant portraits on one scene using facial color to reproduce standard Image quality = 스킨 밸런싱 : 피부색을 이용한 한 장면에서 다양한 조명의 인물 사진의 표준 화질 색채 조절link

Yan, Yuchun; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2018

72
Smart uniform promoting group based activity = 그룹 활동을 촉진할 수 있는 스마트 유니폼link

Park, Ji Hyun; Nam, Tek Jin; et al, 한국과학기술원, 2017

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Spatial gamification toolkit : Designing augmented reality games in and for the living room = 공간 게이미피케이션 : 실제 생활 공간 내에 적용가능한 증강 현실 게임을 디자인하는 툴킷link

Ng, Gary; Daniel Pieter Saakes; et al, 한국과학기술원, 2017

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Study on design-in-use process through a hackable product = 직접 사용하는 디자인 과정을 통한 재조합 가능한 제품의 개발link

Park, Jundong; Saakes, Daniel Pieter; et al, 한국과학기술원, 2018

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Taking WYSIWYG to the next dimension: Appearance-based spatial user interfaces = WYSIWYG 개념을 차원적으로 확장한 겉보기 기반 공간 유저 인터페이스link

Lee, Joon Hyub; Bae, Seok-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2018

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The effects of the progress indicator's design on online surveys = 온라인 설문조사에서 프로그레스 인디케이터의 디자인이 미치는 영향link

Park, Wonyoung; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2021

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(The) role of design in the integration of service-product systems : with cases on public bike rental systems = 서비스-제품 통합에서 디자인의 역할에 관한 연구 : 공용 자전거 대여 시스템 사례를 중심으로link

Jung, Mi-Jin; 정미진; et al, 한국과학기술원, 2009

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Thought-encourager: Designing social interactions via AI agents responsibly = Thought-encourager: 인공지능 에이전트를 통한 사회적 교류 디자인에서의 책임감 고양을 위한 툴 개발 연구link

Hong, Dasol; 홍다솔; et al, 한국과학기술원, 2020

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TransPoint : Real-time remote lecturing via adaptive transparency = 트랜스 포인트 : 능동적 투명도를 활용한 실시간 원격 강의link

Nam, Ji Won; Nam, Tek Jin; et al, 한국과학기술원, 2017

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TV의 디자인 결정요소와 기본 준선에 관한 연구 : 게슈탈트 이론을 적용하여 = A study on design factors and criteria of TV : with an emphasis on Gestalt theorylink

한송이; Han, Song-Yee; et al, 한국과학기술원, 2002

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User experience design through psychological ownership to promote responsible user behavior : the case of shared micromobility services = 심리적인 소유감을 통해 책임감 있는 사용자 행동을 촉진하는 사용자 경험 디자인 : 공유 마이크로모빌리티 서비스의 사례link

Choi, Jonghak; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

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Using consequence information in quantified-self service design to support user health motivation = 건강 관련 자가 측정 서비스 디자인에서 사용자의 동기 부여를 위한 미래 결과 예측 정보 활용link

Rho, Saeyoung; Lim, Youn-Kyung; et al, 한국과학기술원, 2016

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Viewer-animal interaction in cat live streams = 고양이 라이브 방송에서의 시청자-동물 인터랙션link

Ahn, Chee Eun; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2022

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Visual perception and interpretation of product images in multidisciplinary collaboration for design projects = 디자인 프로젝트의 다분야 협업을 위한 제품 이미지의 시각적 인식 및 해석link

Park, Minsun; 박민선; et al, 한국과학기술원, 2013

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가상전시 구현을 위한 프레임워크 개발에 관한 연구 : 가상전시 디자인의 개념정립과 사례개발을 중심으로 = A study on the development of framework for virtual exhibition : with emphasis on the concept definig and the virtual exhibition designinglink

김현석; Kim, Hyun-Suk; et al, 한국과학기술원, 1998

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