51 | Narrative abstraction model을 위한 대화 기반 씬 요약 = Dialog-based scene abstraction for narrative abstraction modellink 이주영; Lee, Joo-Young; 이윤준; Lee, Yoon-Joon, 한국과학기술원, 2006 |
52 | 혼합현실 기반 게임 시스템 설계 및 응용 게임 구현 = Design of game system based on mixed reality and implementation of application gameslink 조규성; Cho, Kyu-Sung; 양현승; Yang, Hyun-Seung, 한국과학기술원, 2005 |
53 | (An) effective hotspot cell management scheme using adaptive handover time = 적응적 핸드오버 시간을 이용한 효과적 핫스팟 셀 관리 기법link Kim, Dong-Wook; 김동욱; Yoon, Hyun-Soo; 윤현수, 한국과학기술원, 2004 |
54 | Static transformation for heap layout using memory access patterns = 메모리 접근 패턴을 활용한 힙구성의 정적 변환link Jeon, Jin-Seong; 전진성; Han, Hwan-Soo; 한환수, 한국과학기술원, 2007 |
55 | 센서 네트워크에서 효율적인 다중 이벤트 탐지 = An efficient multiple event detection in sensor networkslink 양동윤; Yang, Dong-Yun; 정진완; Chung, Chin-Wan, 한국과학기술원, 2009 |
56 | Embedding grids into recursive circulants using iterative 2-edge labeling = 연속 라벨링을 이용한 재귀 원형군에서의 격자구조 임베딩link Park, Yong-Hee; 박용희; Chwa, Kyung-Yong; 좌경룡, 한국과학기술원, 2005 |
57 | 소프트웨어 측정을 위한 데이터 모델의 다차원적 확장 = A multidimensional extension of data model for software measurementlink 진용호; Jin, Yong-Ho; 배두환; Bae, Doo-Hwan, 한국과학기술원, 2006 |
58 | 대규모 네트웍 가상환경을 위한 동적 로드 밸런싱 = Dynamic load balancing for large scale network virtual envrionmentlink 김상균; Kim, Sang-Kyun; 양재헌; Yang, Jae-Heon, 한국과학기술원, 2001 |
59 | 온라인 분석 처리를 위한 MDX 질의 처리기의 설계 및 구현 = Design and implementation of an MDX query processor for online analytical processinglink 강신아; Kang, Shin-Ah; 황규영; Whang, Kyu-Young, 한국과학기술원, 2001 |
60 | 동적 네트워크에서 최소 신장 트리를 유지하는 분산 알고리즘 = A distributed algorithm for maintaining a minimum spanning tree in dynamic networklink 김형식; Kim, Hyoung-Shick; 좌경룡; Chwa, Kyoung-Yong, 한국과학기술원, 2001 |