41 | Deformation based animation of snake locomotion = 디포메이션 기반 뱀의 이동 애니메이션 생성link Seol, Yeong-ho; 설영호; Noh, Jun-yong; 노준용, 한국과학기술원, 2008 |
42 | 안구 운동 추적과 뇌전위 측정을 통한 기호적 만화 캐릭터와 사실적 만화 캐릭터의 시각적 주의집중 및 공감 연구 = Visual attention and empathy of iconic and realistic cartoon characters measured by scan path and EEGlink 최여정; Choi, Yeo-Jeong; 김탁환; Kim, Tak-hwan; 정재승; Jeong, Jae-seung, 한국과학기술원, 2008 |
43 | 엔터테인먼트 공간에서의 몰입감 증대를 위한 지능형 에이전트 도입 = Intelligent agent for augmenting immersion in entertainment spaceslink 김민성; Kim, Min-Sung; 양현승; Yang, Hyun-Seung, 한국과학기술원, 2006 |
44 | 공공디스플레이에서 공간적 상관관계를 고려한 인간과 디지털 아트의 상호작용 = From ambient to interactive: human-digital art interaction on public display based on the spatial relationshiplink 안미혜; An, Mi-hye; 원광연; Wohn, Kwang-Yeon; 이승연; 김정화, 한국과학기술원, 2008 |
45 | 교육용게임 효과성평가모형 개선연구 = A study on improvement of education effectiveness evaluation model for educational serious gameslink 임익수; Leem, Eek-Su; 원광연; Wohn, Kwang-Yun, 한국과학기술원, 2009 |
46 | (The) role of VFX technology for the success of a motion picture: an analysis of representative VFX pictures = 영화의 시각효과가 영화의 성공에 미치는 영향: VFX가 쓰인 대표적 영화를 중심으로link Park, So-Young; 박소영; Soh, Byung-Hee; 소병희, 한국과학기술원, 2008 |
47 | 가상의복 디자인을 위한 인터랙티브한 패턴조작 = Automatic pattern manipulation for virtual garment designlink 정휘룡; Jung, Hwi-Ryong; 원광연; 코디어, 프레데릭; Wohn, Kwang-Yun; Cordier, Frederic, 한국과학기술원, 2007 |
48 | 채팅 분석을 기반으로 하는 시멘틱 타임라인 바를 이용한 비디오의 다각적인 뷰 = Multilateral viewing video with semantic timeline bar based on online chat analysislink 이종은; Lee, Jong-Eun; 임창영; Lim, Chang-Young; 송준화; Song, June-Hwa, 한국과학기술원, 2009 |
49 | 가상현실에서의 컨템포러리아트 전시관 구축 방안 연구 = A study on the building a virtual museum of contemporary art : issues and possibilitieslink 박주희; Park, Ju-Hee; 김정화; Kim, Jung-Wha, 한국과학기술원, 2009 |
50 | 문화기술의 학문 분야로서 문화원형기술의 패러다임 분석 = Paradigm analysis of digital heritage as a discipline within culture technologylink 안신현; Ahn, Shin-Hyun; 원광연; Wohn, Kwang-Yun, 한국과학기술원, 2005 |