1 | On the signaling and marketing effects of netizen funds = 네티즌펀드에서의 신호전달과 마케팅 효과에 대해서link , 한국과학기술원, 2006 |
2 | 정보통신 벤처기업의 경영전략 유형별 지식관리시스템 구축에 관한 연구 = A study on implementing knowledge management for IT venture businesses : a case studylink 김종현; Kim, Jong-Hyun; 김영걸; Kim, Young-Gul, 한국과학기술원, 2000 |
3 | 우리나라 벤처기업의 성장단계별 지식획득활동 분석 = An analysis of the knowledge acquistion activities along growth stages of Korean ventureslink 차민석; Cha, Min-Seok; *, 한국과학기술원, 1999 |
4 | 공급사슬의 설계와 성과에 관한 연구 : 메타분석 = A study on supply chain design and performance : meta-analysislink , 한국과학기술원, 1999 |
5 | EPC산업의 공급사슬 위험분석을 고려한 공급자 선정에 대한 실증적 연구 = (An) empirical study on the supplier selection with supply risk management in EPC projectlink 최민성; 박건수; Park, Kun-Soo, 한국과학기술원, 2018 |
6 | 차량공유사업의 성공요인 및 제조업의 공유경제 성공전략 = (The) success factors of car sharing business and the successful strategy of sharing economy in manufacturingxlink 김지예; 한인구; Han, In Goo, 한국과학기술원, 2018 |
7 | 후강퉁 시행이 국제분산투자효과에 미치는 영향에 관한 연구 = (A) study on Shanghai-Hong Kong stock connect and its impact on the effects of international diversificationlink 이은미; 박광우; Park, Kwangwoo, 한국과학기술원, 2018 |
8 | 조절초점과 기술수용의 관계에 미치는 기술유형의 조절효과와 인지적 평가의 매개효과 = (The) moderating effect of technology type and the mediating effect of perceived attributes on the relationship between the regulatory focus and technology acceptancelink 최창은; 윤여선; Yoon, Yeosun, 한국과학기술원, 2018 |
9 | (The) effect of food safety issue on the consumer perceived value of organic fresh food = 식품안전 이슈가 유기농 신선식품에 대한 소비자 지각가치에 미치는 영향link Park, Sung Jin; Cho, Daegon; 조대곤, 한국과학기술원, 2018 |
10 | 브랜드 공명 모델(Brand Resonance Model)을 활용한 한국관광 브랜드에 대한 연구 = (A) study on Korea tourism brand with an application of brand resonance modellink 허현; 현용진; Hyun, Yong Jin, 한국과학기술원, 2017 |