Browse "College of Business(경영대학)" by Author 한민희

Showing results 1 to 60 of 194

1
2단계 선택과정의 모형화

박상준; 한민희, 한국경영과학회지, v.25, no.2, pp.77 - 86, 2000-06

2
A Moderating Role of Personal Need for Structure on the Effects of Process versus Outcome Simulations on the Evaluation of Really New Products

김준산; 한민희; 윤여선, 아시아마케팅저널, v.14, no.4, pp.77 - 94, 2013-01

3
A New Test of Attribute Significance for Nonparametric Conjoint Models

한민희; Krishnamurthi, Lakshman; 강현모; 현진석; 박상준; 현용진, 아시아마케팅저널, v.9, no.2, pp.23 - 47, 2007-07

4
A study on the effect of network externality on marketing in the digital economy = 망외부성이 디지털 경제의 마케팅에 미치는 영향에 관한 연구link

Chun, Sung-Yong; 천성용; et al, 한국과학기술원, 2007

5
(A) study on the case of KTF DRAMA penetrating the women market and an analysis using customer relationship value framework = KTF DRAMA 여성시장 런칭 사례 및 고객관계가치 분석link

Yun, Young-A; 윤영아; et al, 한국과학기술원, 2003

6
(A) study on the effect of choice context and preference uncertainty on consumers' brand choice probability = 구매 상황과 선호 불확실성이 소비자의 제품 선택 확률에 미치는 영향에 관한 연구link

Won, Eu-Gene; 원유진; et al, 한국과학기술원, 2005

7
Advertising competition in the hierarchically structured market = 계층적 시장구조에서의 광고 경쟁link

Kim, Ok-Nam; 김옥남; et al, 한국과학기술원, 2002

8
Applying the random regret minimization model in consumer decisions = 소비자 선택에서 후회 최소화 모형의 적용에 관한 연구link

Lim, Joo-Young; 임주영; et al, 한국과학기술원, 2014

9
Assessing the Effect of Network Externality on the Future Usage of the Network

한민희; 천성용, 2005년 한국소비자학회 학술대회, 한국소비자학회, 2005

10
Channel selection and competition = 유통경로결정과 경쟁link

Shin, Chang-Hoon; 신창훈; et al, 한국과학기술원, 1995

11
Choosing for a different reason : Random regret minimization discrete choice model in marketing = 마케팅에서의 후회 최소화 선택모형에 대한 연구link

Lim, Jooyoung; Hahn, Minhi; et al, 한국과학기술원, 2018

12
Co-promotion alliance : a game theoretic analysis = 제휴에 의한 공동판촉 : 게임이론적 접근link

Son, Min-Hee; 손민희; et al, 한국과학기술원, 2006

13
Competitive nonlinear pricing with product differentiation : an application to internet pricing = 경쟁상황에서의 비선형 가격 전략 : 인터넷 가격 전략에의 응용link

Min, Tae-Ki; 민태기; et al, 한국과학기술원, 2002

14
Consumer Response to Advertising with Sales Promotion Information

한민희, 한국마케팅학회 (한일마케팅세미나), 한국마케팅학회, 1990

15
e-coupon도입으로 인한 couponing behavior의 변화에 대한 연구 = A study on the change of couponing behavior with the emergence of e-couponlink

강현모; Kang, Hyun-Mo; et al, 한국과학기술원, 2002

16
e-coupon사용의도에 대한 지각된 행동통제의 영향

현용진; 한민희, 2005 한국소비자학회 학술대회, pp.65 - 84, 한국소비자학회, 2005-10

17
Effects of background music on consumers' cognitive responses in TV advertising = TV 광고에서 배경음악이 소비자 인지반응에 미치는 영향link

Hwang, In-Suk; 황인석; et al, 한국과학기술원, 1999

18
Effects of loss aversion and probabilistic discount on consumer choice in the presence of future preference uncertainty = 미래 선호 불확실성 하에서 손실회피와 확률할인이 소비자 선택에 미치는 영향link

Kang, Hyun-Mo; 강현모; et al, 한국과학기술원, 2008

19
Efficiency of Direct Estimation Method in Batsell and Polking's Model

박상준; 한민희; 신창훈, 대한산업공학회 /한국경영과학회 춘계공동학술대회, pp.283 - 286, The Korean Operations Research and Management Science Society, 1997-04

20
Egoistic altruism : when self-benefit appeals are effective in encouraging charitable support = 이기적 이타주의: 기부자의 혜택에 초점을 맞춘 기부 광고의 효과 연구link

Kim, Young-Soo; 김영수; et al, 한국과학기술원, 2012

21
Evaluation of incrementally new versus really new products: the moderating role of personal need for structure and the effect of mental simulation = 점진적 대 혁신적 신제품에 대한 평가: 개인적 구조 욕구의 조절 역할과 심적 시뮬레이션의 영향link

Kim, Jun-San; 김준산; et al, 한국과학기술원, 2012

22
Impacts of real-time usage monitoring on mobile plan choices: Modeling structural heterogeneity by Bayesian analysis = 실시간 사용량 모니터링의 활용이 모바일 요금제 선택에 미치는 영향: 구조적 선호이질성을 반영한 베이지안 분석link

Kim, Se-Sil; 김세실; et al, 한국과학기술원, 2013

23
Log data 분석을 통한 웹사이트의 효율적 관리 방안 : ABC jeans社 사례 분석을 중심으로 = Efficient web site management strategy by analyzing log data : focus on the ABC jeans company caselink

변숙은; Byun, Sook-Eun; 한민희; 김상용; 김상훈; Han, Min-Hi; et al, 한국과학기술원, 2001

24
Market Structure Analysis by Competitive Advertising Response

안성아; 한민희; 신창훈; 박상준, 대한산업공학회 /한국경영과학회 춘계 공동학술대회, pp.287 - 290, The Korean Operations Research and Management Science Society, 1997-04

25
Modeling word-of-mouth: online reviews and movie industry = 입소문효과 모형화: 온라인 리뷰와 영화산업을 중심으로link

Lee, Back-Hun; 이백헌; et al, 한국과학기술원, 2013

26
New approach to market structure analysis : the firm-based perspective = 시장구조분석의 새로운 접근 : 기업반응 중심의 분석link

Ahn, Sung-Ah; 안성아; et al, 한국과학기술원, 2001

27
New product diffusion model for a lagging country using the product diffusion information in a leading country = 선도 국가 정보를 이용한 신제품 확산모형link

Park, Young-Hoon; 박영훈; et al, 한국과학기술원, 1995

28
Nonlinear feedback effects of brand extensions : a modified diagnosticity perspective = 브랜드 확장범위에 따른 반향효과의 비선형적인 변화 : 확장정보가 갖는 진단성 관점에서의 접근link

Kim, Sie-Na; 김세나; et al, 한국과학기술원, 2006

29
On the optimality of a periodic pulse advertising policy : when fixed and pulsing cost are considered = 파동적 광고 정책의 최적성에 관한 연구link

Hyun, Jin-Sok; 현진석; et al, 한국과학기술원, 1988

30
PC제조업체의 상표전략에 대한 연구 = A case-oriented study on the brand strategy of personal computer manufacturerslink

홍석용; Hong, Suk-Yong; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999

31
Pulsing in Advertising Competition

한민희, 한국마케팅학회 학술대회, 한국마케팅학회, 1989

32
Quantitative models for development and introduction of new products = 신상품 개발 및 진입을 위한 계량모형link

Park, Sang-June; 박상준; et al, 한국과학기술원, 1998

33
Quantitative models of the consumer's response to advertising and promotion = 광고 및 판촉에 대한 소비자 반응의 계량 모형link

Hyun, Jin-Sok; 현진석; et al, 한국과학기술원, 1994

34
Salesforce compensation plan : when salespersons can from coalitions = 외판원간의 담합이 가능할 때의 외판원 보상 체계 문제link

Baik, Seung-Hoon; 백승훈; et al, 한국과학기술원, 1992

35
The effect of construal level on preference for variety: processing style as a mediator = 해석수준이 다양성에 대한 선호에 미치는 영향: 정보처리양식의 매개역할을 중심으로link

Suh, Ji-Yeon; 서지연; et al, 한국과학기술원, 2012

36
The effect of consumer participation type of corporate social responsibility on brand loyalty: focused on relay-for-baby campaign = 고객의 CSR 활동 참여 형태가 브랜드 로열티에 미치는 영향: 수유마라톤을 중심으로link

Kim, Jisu; 김지수; et al, 한국과학기술원, 2015

37
The impact of switching barriers and customer satisfaction components on actual switching behavior = 고객만족의 선행변수와 전환 장벽이 실제 전환 행동에 미치는 영향link

Cho, In-Jun; 조인준; et al, 한국과학기술원, 2014

38
(The) relationship between marketing and R&D in new product development : focused on antecedents and consequences of interfunctional conflict = 신제품 개발에서 마케팅과 연구개발간 관계 : 기능간 갈등의 영향요인과 결과를 중심으로link

Cho, Eun-Seong; 조은성; et al, 한국과학기술원, 2004

39
Three Stage Performances and Herding of Domestic and Foreign Films in the Korean Market

한민희; 강현모; 김대승, 아시아마케팅저널, v.11, no.4, pp.21 - 48, 2010-01

40
Uncertainty avoidance and the effect of marketing cues: Evidence from Indian and Korean consumers = 불확실성 회피 성향과 마케팅 큐(marketing cues)의 영향: 인도와 한국 소비자간 비교 연구link

Rahul Anand; 아난드 라훌; et al, 한국과학기술원, 2013

41
가격할인 추구소비자에 대한 특성분석 = Identifying the characteristics of the deal-prone consumerslink

이호석; Lee, Ho-Suk; et al, 한국과학기술원, 1994

42
건설기계 기업의 세분시장별 통합적 마케팅 커뮤니케이션 전략 연구 = A study of integrated marketing communication strategies for construction equipment firmslink

김춘성; Kim, Choon-Seong; et al, 한국과학기술원, 1997

43
경쟁광고 반응을 이용한 시장구조분석 = Market structure analysis by competitive advertising responselink

안성아; Ahn, Sung-Ah; et al, 한국과학기술원, 1997

44
경쟁광고의 간섭효과

한민희, 한국소비자학회 학술대회, 한국소비자학회, 1994

45
계량적 접근에 의한 소비자행동 연구 분석 : 1990-1999년 국내 학술지에 발표된 연구를 중심으로

한민희; 김상용; 김세나, 소비자학연구, v.11, no.2, pp.61 - 84, 2000-06

46
계량적 접근에 의한 소비자행동 연구분석

김상용; 한민희, 한국소비자학회 춘계학술발표회, pp.113 - 133, 한국소비자학회, 2000-05

47
고객세분시장에 따른 KTF의 브랜드 전략 : 1318세대를 위한 Bigi 브랜드를 중심으로

김상용; 채서일; 한민희, 마케팅연구, v.4, no.3, pp.42 - 54, 2002-09

48
고객세분시장에 따른 KTF의 브랜드전략 : 1318세대를 위한 Bigi 브랜드를 중심으로

김상용; 채서일; 한민희, 한국마케팅학회 학술대회, 한국마케팅학회, 2002

49
고객세분화를 반영한 KTF의 브랜드전략

한민희, 2002 경영관련학회 하계 통합학술대회, pp.1 - 13, 한국마케팅학회, 2002-08

50
고려집합에 기초한 선택모형 = Choice models on the consideration setlink

박상준; Park, Sang-June; et al, 한국과학기술원, 1993

51
고려집합을 고려한 2단계 선택모형

한민희, 한국경영과학회 학술대회, 한국경영과학회, 1993

52
고전음악 소비자의 정보탐색에 관한 연구 = A study on the information search behavior of classical music consumerslink

유기남; You, Ki-Nam; et al, 한국과학기술원, 2002

53
공공기관의 시장지향성 도입 및 적용에 관한 연구 = An introduction and application of market orientation to the public organizationlink

박찬희; Park, Chan-Hee; et al, 한국과학기술원, 1996

54
공통상표명이 경쟁상표명의 기억에 미치는 효과

한민희; 김익태; 김인회, 소비자학연구, v.1, no.2, pp.1 - 14, 1990-11

55
광고 경쟁하에서의 간섭효과 : 광고의 반복, 변화, 스케줄의 영향을 중심으로 = Interference effects in the contexts of advertising competition : the roles of repetition, variation, and schedule of advertisinglink

손민희; Son, Min-Hee; et al, 한국과학기술원, 1992

56
광고 효과의 지속 형태 분석 : 한국의 가전제품을 중심으로 = An empirical study of advertising duration for korean electronic productslink

이규만; Lee, Kyou-Man; et al, 한국과학기술원, 1991

57
광고의 질이 판매량에 미치는 효과에 대하여 = The effect of advertising quality on saleslink

황윤경; Hwang, Yoon-Kyung; et al, 한국과학기술원, 1993

58
국내 금융산업의 CRM(고객관계관리) 현황분석 및 발전방향에 관한 연구 : 투신 및 은행을 중심으로 = A study on the situation analysis and development direction of CRM(Customer Relationship Management) in korean financial industry : Investment trust and banklink

남경희; Nam, Kyung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001

59
국내 기업 연구직 사원의 직무 만족 및 전직요인 분석과 생애경력 발전 모형 = An analysis of job satisfaction & turnover factors, & career development models for R&D employers of domestic enterpriseslink

손권중; Son, Kwon-Joong; 한민희; 이진주; et al, 한국과학기술원, 1989

60
국내 멕시컨 레스토랑 시장세분화에 대한 연구 = A study on market segmentation of mexican restaurants in korealink

김나래; Kim, Na-Rae; et al, 한국과학기술원, 2008

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