Browse "College of Business(경영대학)" by Author 안재현

Showing results 140 to 151 of 151

140
차량 FoD 구독 서비스 특성이 이용의도에 미치는 영향 : 자율주행 및 차량용 인포테인먼트 서비스 비교 분석 = Influence of the characteristics of vehicle FoD subscription service on intention to use : Comparative analysis of autonomous driving function and In-vehicle infotainment serviceslink

김승현; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021

141
차량 공유 서비스 참여 의지에 관한 연구 : 양면시장의 특수성과 자율주행 서비스의 영향 = Study on the willingness of participation in the car-sharing service : the specificity of the two-sided market and the impact of autonomous driving servicelink

이근표; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019

142
초고속 인터넷 서비스에서의 고객 만족도-충성도-수익성 간의 연관 관계 분석

안재현; 김명수; 이동주; 박영준; 김창규, 한국경영과학회&대한산업공학회 춘계공동학술대회, pp.5 - 8, 한국경영과학회, 2004-05

143
초고속 인터넷 시장에서 결합상품 판매의 유인과 사회적 최적 접속료에 관한 연구 = A study on the incentive for service bundling and the socially optimal access charge in the broadband internet service marketlink

심성희; Shim, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2004

144
초기 시청시간 패턴 분석을 통한 대흥행 드라마 예측 = Prediction of block-buster drama, through initial viewing-time pattern analysislink

정우창; Chung, Woo-Chang; et al, 한국과학기술원, 2014

145
추천 수량과 재 추천을 고려한 사용자 기반 협업 필터링 추천 시스템 = (A) user based collaborative filtering recommender system with inventory and repetitive recommendation considerationslink

박지회; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

146
충족적소분석을 통한 유료방송과 온라인 동영상 서비스 간의 대체 및 보완관계에 관한 연구 = A study on the substitution/complementary relationships between MVPD and OTT service providers through the gratification niche analysislink

신현필; Shin, Hyun-Pil; et al, 한국과학기술원, 2014

147
콘텐츠 포맷이 콘텐츠 상품 평가에 대한 도움도(Helpfulness)에 미치는 조절효과에 관한 연구 = A study on the helpfulness of content evaluation : moderating effect of content formatlink

황병순; Hwang, Byeong-Soon; et al, 한국과학기술원, 2011

148
통신서비스 개발과정 분석을 통한 무선인터넷 서비스 개발 전략 = Development strategy for the wireless internet service the analysis of the telecommunications service development processlink

김수현; Kim, Su-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2002

149
통신서비스 사업성분석을 위한 의사결정모형 : CT-2 Service Case

안재현; 박명환; 전덕빈; 김계홍; 김선경; 박대근; 박윤서; et al, pp.178 - 178, 한국경영과학회, 1999-01

150
플랫폼 산업의 승자독식현상에 영향을 미치는 구조적인 특성에 관한 실증연구 = An empirical study for the generic characteristics influencing "winner-takes-all" phenomenon of platform businesslink

전익진; Jeon, Ikjin; et al, 한국과학기술원, 2015

151
한국의 오픈마켓 양면시장 플랫폼 진입 전략 사례 연구 = A case study on entrants’ strategies for two-sided platform in Korean Open Marketlink

김민성; Min-Sung Kim; et al, 한국과학기술원, 2011

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0