1 | (A) comparative analysis of U.S. and Korean car sharing of pricing structure, brand decal size and language preferences = 한국과 미국의 카쉐어링 가격 정책과 브랜드 로고 사이즈 및 언어 선호도 비교 분석link Park, Hee Un; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2017 |
2 | (A) study on the impact of SP release on the total movie sales including VOD and theater = 극장동시상영 VOD 출시에 따른 극장 및 VOD 매출 영향에 관한 연구link Jun, Sou-Eun; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2021 |
3 | Air quality and ride-hailing use : an empirical analysis of ridership in Chicago = 미세먼지 농도와 차량호출 서비스 이용량에 관한 연구link Kim, Inyoung; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
4 | (An) analysis of driving factors of CO2 emissions by final energy consumption in Africa = 아프리카 국가들의 최종에너지 소비에서 이산화탄소 배출의 주요 요인 분석link Lee, Eunhye; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2022 |
5 | Context-aware neural collaborative filtering : use case of applying context information to deep learning recommendation accuracy = 다양한 Context정보 반영이 딥러닝 상품 추천 정확도에 미치는 영향link Park, Joonyong; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2018 |
6 | Customer-journey-based targeting : evidence from a randomized field experiment and causal forest technique = 고객여정 기반 타겟 프로모션 효과 분석 연구link Ahn, ShinY; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
7 | Data-driven approach to motivate students: a field experiment on goal-reward schemes = 데이터 분석 기반 목표 및 보상에 따른 학생들의 동기부여 효과 분석 연구link Park, Byunghoo; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2021 |
8 | Does COVID-19 pandemic shift usage patterns of bike-sharing?: an empirical evidence from the United States = 코로나19가 공유자전거 사용 패턴에 미친 영향에 관한 연구link Yeo, Eunchong; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2021 |
9 | Essays on IT-enabled platforms and users : (an) analysis of public service, P2P market, and media platform = 정보기술 플랫폼과 사용자에 관한 연구link Choi, Kyungmin; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2018 |
10 | Gender economy in live streaming : moderating effects of relational motivation on viewer contributions = 관계 형성욕구가 1인 미디어 방송의 자발적 기부 행태에 끼치는 영향 : 성별 간의 상호작용을 중심으로link Cho, Changhee; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
11 | My place to our place : does energy behavior and consumption differ by housing tenure? = 주택점유형태에 따른 주거내 에너지 행동 및 전력 소비에 대한 연구link Kim, Siu; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
12 | Rating discrimination and competency : HR analytics for rating patterns in 360-degree feedback = 평가점수 분산과 역량 : 다면평가 점수패턴에 대한 인적자원 애날리틱스link Jeon, Chi-Hong; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2019 |
13 | Rush makes cash? Post-adoption purchasing behavior of same-day delivery in mobile commerce platforms = 모바일 커머스 플랫폼에서 당일배송의 가치와 고객 구매 행태 연구link Kim, Yeongwoo; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2023 |
14 | Study on the relationship between Scope 3 emissions and supply chain environmental disclosure = 제조 공급망 Scope 3 배출과 지속가능 공급망 공시 간 연관성 연구link Jung, Young Seo; Yoo, So Young; 유소영; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2022 |
15 | (The) impact of cryptocurrency fluctuations on price of non-fungible tokens : empirical evidence from OpenSea = 암호화폐 변동성이 NFT 가격에 미치는 영향: OpenSea 데이터 기반 실증적 연구link Park, Jaehyeong; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022 |
16 | (The) wall of paywall: Empirical evidences from south korean newspaper = 언론사 디지털 유료화와 온라인 회원 확보 전략에 관한 실증적 연구link Kim, Eugene; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2023 |
17 | TV 프로그램이 온라인 콘텐츠 및 관광 수요에 미치는 영향 실증 분석 = (An) empirical study on the superstar effect of television programs on social media buzz, news coverage, and tourism demandlink 이수현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019 |
18 | Two essays on the complementarity between digital platforms and financial markets = 디지털 플랫폼과 금융 시장의 상보적 관계에 관한 연구link Bae, Euro; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
19 | What happened to them? an empirical examination of the relationship between adolescent and adulthood experience and environmental attitude and behaviors = 환경 우호적 태도와 행동에 영향을 미치는 경험적 요인에 대한 실증적 분석 : 성장기 추적 데이터를 바탕으로link Lee, Hyun Ju; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2019 |
20 | What is your climattitude? Examining the relationship between political events and climate attitude = 정치 및 사회적 이슈가 기후변화 인식에 미치는 영향 - 파리협정을 중심으로link Park, Jiwon; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
21 | When and where to give feedback? An empirical analysis of peer reviews in the workplace = 시간과 장소가 동료 평가 점수에 미치는 영향에 대한 실증적 연구link Baek, June-Ha; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2023 |
22 | When does it work? the effect of a smart meter mobile application on residential electricity consumption = 스마트 미터 모바일 앱이 가구 부문의 에너지 소비에 미치는 영향link Nam, Dajeong; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2019 |
23 | 고객 데이터 플랫폼 도입 요인에 관한 연구 : 국내 기업 사례를 중심으로 = (A) study on main adoption factors of customer data platform: focused on cases of Korean companieslink 배진현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022 |
24 | 기계학습을 활용한 가구 특성 예측 가능성 연구 : 가정의 전력사용량을 중심으로 = Will it be possible to study census by machine learning? from household electricity consumptionlink 이진우; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019 |
25 | 모빌리티 시장 변화에 따른 상용 목적 차량의 잔존가치 요인 연구 = (A) study on the residual value factors of commercial vehicles according to mobility market changeslink 정민수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022 |
26 | 빗물이용시설 확산을 위한 최적 보조금 정책 = Optimal subsidy policy for expansion of rain-harvesting systemlink 최지연; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017 |
27 | 사회경제적 특성에 따른 대기오염에 대한 회피행동 : 대중교통 수요를 기반으로 = Socio-economic status and averting behavior against air pollution : evidence from public transportation demandlink 김희영; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020 |
28 | 애플리케이션 기반 스마트미터기 접속빈도와 사용자 특성간의 상관관계분석 = Analysis of relationship between user characteristic and access frequency of App based smart-meterlink 양진욱; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018 |
29 | 에너지 절감을 위한 게임화된 스마트미터기 피드백의 효과적인 커뮤니케이션 방안 연구 = Study on effective communication of gamified smartmeter feedback to reduce energy consumptionlink 김지윤; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017 |
30 | 온라인 P2P 대출 신청 사업장의 폐업 요인 실증 분석 = (An) empirical study on business failure factors of online P2P lending applicants in Korealink 이나영; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020 |
31 | 온라인 여행상품 API 도입의 효과성과 효율성 분석 = The analysis of effectiveness and efficiency of online travel product API linkagelink 박재현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020 |
32 | 중고차 시세 예측에 있어 온라인 뉴스 평판 활용 방안에 대한 연구 = (A) study on the use of online news reputation in predicting price of used carslink 권상헌; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019 |
33 | 지하철 이동 중 인터넷 서비스 이용을 위한 모바일 네트워크 선택에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting the use of the mobile network for mobile internet services on the subwaylink 조승현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019 |
34 | 코로나19가 고객의 shopping time habit에 미친 영향에 관한 연구 = Does COVID-19 pandemic affect customers’ shopping time habit?: an empirical investigation from an offline retailerlink 정혜정; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022 |
35 | 통합기술수용이론(UTAUT)를 이용한 메타버스 (Metaverse) 이용의도에 관한 연구 = (A) study on factors affecting the intention to use the metaverse based on UTAUTlink 김윤기; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022 |
36 | 투자 특화 소셜 미디어 플랫폼 내 사용자 특성과 컨텍스트가 감정에 미치는 영향 = (The) impact of user characteristics and contextual information on sentiments at social media platform for investmentlink 오창근; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019 |