Browse "MT-Theses_Master(석사논문) " by Author 현용진

Showing results 1 to 9 of 9

1
Gamified wearable devices that motivate people to exercise: a self-determination approach = 게임화된 착용형 장치가 소비자의 운동 동기부여에 미치는 영향: 자기결정성 이론을 통한 접근link

Lim, Jaewon; 임재원; et al, 한국과학기술원, 2015

2
How does processing style affect multisensory cognition? : Holistic versus Analytic perception = 정보처리 양식의 차이가 다감각 자극 인지에 미치는 영향 탐구 : 전체론적 처리와 분석적 처리의 비교link

Lee, Jiyi; Hyun, Yong Jin; et al, 한국과학기술원, 2019

3
The effects of cognitive sources of emotions on consumer’s moral judgment and purchase intention of a counterfeit luxury brand = 정서의 인지적 발상 분석을 기반으로 한 소비자의 도덕적 판단과 위조 명품 브랜드 구매의도에 대한 연구link

Park Sung-Jun; 박성준; et al, 한국과학기술원, 2014

4
(The) effect of message meaningfulness on attitudes towards a mixed emotions ad = 복합 정서적 광고에서 메시지의 의미적 중요성이 광고 태도에 미치는 영향link

Choi, Kevin; Hyun, Yong Jin; et al, 한국과학기술원, 2017

5
브랜드 자산 지표 (K-BPI)와 시장 점유율 간 관계에 관한 연구 = (The) effect of K-BPI (korea brand power index) on a brand's market sharelink

박인용; 현용진; et al, 한국과학기술원, 2019

6
스마트폰 어플리케이션에 의하여 점화되는 자기조절초점이 통화사용량과 요금제 만족도의 관계에 미치는 조절효과 = The moderating effect of self-regulatory focus primed by a smart phone appliaction on the relationship between the amount of minutes used and phone plan satisfactionlink

배현철; Bae, Hyun-Chul; et al, 한국과학기술원, 2012

7
신제품 수용에 대한 소비자 불확실성에 있어서 시간적 거리감 수준과 심적 시뮬레이션 및 인상관리 동기의 영향에 관한 연구 = Managing consumer uncertainty in adoption of new products: temporal distance, mental simulation and impression motivationlink

정윤화; Chung, Yoon-Hwa; et al, 한국과학기술원, 2012

8
온라인 맞춤형 광고를 통한 프라이버시 침입성이 광고태도 및 클릭의도에 미치는 영향 = Privacy invasion through targeted online marketing and its influence on attitude and click through intentions : focused on SNS and the extended selflink

윤유리; Yoon, Yuri; et al, 한국과학기술원, 2016

9
유튜브 광고삽입시점이 광고효과에 미치는 영향 : 광고정보처리와 EEG 반응을 중심으로 = YouTube ad placement and effectiveness : ad processing as reflected by EEGlink

김기태; 현용진; et al, 한국과학기술원, 2020

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0