Showing results 1 to 7 of 7
(An) analysis of virtual economies in MMORPG = MMORPG 안에서의 가상 경제에 관한 분석link Jung, Gwang-Jae; 정광재; et al, 한국과학기술원, 2007 |
Crime Scene Reconstruction: Online Gold Farming Network Analysis Kwon, Hyukmin; Mohaisen, Aziz; Woo, Jiyoung; Kim, Yongdae; Lee, Eunjo; Kim, Huy Kang, IEEE TRANSACTIONS ON INFORMATION FORENSICS AND SECURITY, v.12, no.3, pp.544 - 556, 2017-03 |
Gender swapping and its effects in MMORPGs = 대규모 다중 사용자 온라인 롤플레잉 게임에서의 젠더스와핑 현상과 그 영향에 관한 연구link Park, Kun-Woo; 박건우; et al, 한국과학기술원, 2014 |
Identity play : self-presentation and transformations in MMORPG = 아이덴티티 플레이 : MMORPG 아바타 커스터마이징에서 자기 표현과 변형link Paik, Paul Chul-ho; 백철호; et al, 한국과학기술원, 2012 |
Player Commitment to Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs): An Integrated Model Moon, Junghoon; Hossain, Md. Dulal; Sanders, G. Lawrence; Garrity, Edward J.; Jo, Sooran, INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRONIC COMMERCE, v.17, no.4, pp.7 - 38, 2013 |
Playful gender swapping: user attitudes toward gender in MMORPG avatar customisation Paik, Paul Chul-ho; Shi, Chung-Kon, DIGITAL CREATIVITY, v.24, no.4, pp.310 - 326, 2013-12 |
온라인 게임에서의 길드(Guild)의 역할: 사회적 정체성 이론을 중심으로 문정훈; 김준하; 조수란; 김용진; 조항정, 정보와 사회, no.17, pp.59 - 88, 2010-06 |
Discover