Browse "College of Engineering(공과대학)" by Author Song, June-Hwa

Showing results 25 to 33 of 33

25
TalkBetter: Family-driven Mobile Intervention Care for Children with Language Delay

Hwang, In-Seok; Yoo, Chungkuk; Hwang, Chanyou; Yim, Dong Sun; Lee, Young Ki; Min, Chulhong; Kim, John Dongjun; et al, Computer-Supported Cooperative Work and Social Computing(CSCW), ACM Special Interest Group on Computer-Human Interaction (SIGCHI), 2014-02

26
사회 활동의 종류와 다른 사람과의 관계를 추론하기 위한 모바일 시스템 = A mobile system for inferring the type of social activities and relationshipslink

황찬유; Hwang, Chan-You; et al, 한국과학기술원, 2014

27
언제, 어디서, 얼마나 오래? : 복합 상업 공간에서의 상점 방문을 알아내는 프레임워크 = When, where, how long? : A framework for store visit detection in a commercial complexlink

유충국; Yoo, Chung-Kuk; et al, 한국과학기술원, 2012

28
예측 가능한 정서 패턴을 보이는 댓글 작성자를 활용한 기사의 정치 성향별 분류 방법에 대한 연구 = Utilizing sentiment patterns of commentators to classify political bias of newslink

김정우; Kim, Jung-Woo; et al, 한국과학기술원, 2010

29
웹 서비스 트랜잭션 사이의 의존관계를 처리해주는 시스템 = A framework for resolving a dependency between web services transactionslink

김정숙; Kim, Jung-Sook; et al, 한국과학기술원, 2004

30
익서션 게임에서 과도한 익서션을 예방하는 게임 디자인 방법에 대한 연구 = A study on the game design to promote non-excessive exertion from exertion gameslink

권성준; Kwon, Sung-Jun; et al, 한국과학기술원, 2010

31
전자상거래 환경에서의 데이터베이스 캐싱을 위한 효율적인 질의결과 관리시스템 = An efficient query-results management system for database caching in E-commerce environmentlink

이진원; Lee, Jin-Won; 맹승렬; 송준화; et al, 한국과학기술원, 2003

32
진보된 인터넷 캐시를 위한 캐시 컨시스턴시 메커니즘의 설계 와 구현 = Design and implementation of a cache consistency mechanism for advanced internet cachelink

강승우; Kang, Seung-Woo; et al, 한국과학기술원, 2002

33
차세대 유비쿼터스 게임 지원을 위한 게임 모델링 및 실행 프레임워크의 디자인 및 구현 = Design and implementation of game modeling and execution framework supporting next-generation ubiquitous gameslink

박태우; Park, Tai-Woo; et al, 한국과학기술원, 2008

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0