Browse "ID-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Title 

Showing results 1 to 20 of 67

1
A comparative study of strategic design decision making in global automobile companies with dual brand structure = 글로벌 자동차 기업의 전략적 디자인 의사결정 비교 연구: 듀얼 브랜드 구조를 가진 기업을 중심으로link

Lee, Dong-Oh; 이동오; Chung, Kyung-Won; 정경원; et al, 한국과학기술원, 2013

2
(A) New typology and strategic model of design promotion = 디자인 진흥 분류 체계 및 전략적 운영 모델에 관한 연구link

Park, Jong-Min; 박종민; et al, 한국과학기술원, 2012

3
(A) prototyping tool in designing light of product = 제품의 빛을 디자인하기 위한 도구 개발 및 활용link

Jeong, Kyeong Ah; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2020

4
(A) study on the strategic role of design in internet business : with analyses focusing on design management research trends and korean companies = 인터넷 비즈니스에서 디자인의 전략적 역할에 관한 연구 : 디자인 경영 연구 동향과 국내 기업 사례 분석을 중심으로link

Kim, Yu-jin; 김유진; et al, 한국과학기술원, 2008

5
(A) typology of chief executives' roles in design management = 디자인 경영에서 최고경영자의 역할 유형에 관한 연구link

Song, Min-Jeong; 송민정; et al, 한국과학기술원, 2010

6
Activity-driven PSS design integrating expectation and experience factors of customer activity = 고객 행동의 기대와 경험 요인을 통합한 Activity-driven PSS(product-service system) 디자인에 관한 연구link

Kim, Eok; 김억; Nam, Ki-Young; 남기영; et al, 한국과학기술원, 2017

7
(An) AR-aided creativity support tool for hands-on multidisciplinary learning = 융합 실습을 위한 증강현실 응용 창작 도구link

Jeong, Yunwoo; Nam, Tek-Jin; et al, 한국과학기술원, 2023

8
Co-design approaches to inclusive policy agenda setting through autogenous civic engagement with a focus on the unengaged: Shy attenders, lone whiners and I-Don't-Carers = 자기발생적 시민참여를 통한 정책의제의 포용성 증진을 위한 공동디자인 소외된 타겟 그룹을 중심으로link

Kim, Chorong; Nam, Ki-Young; et al, 한국과학기술원, 2020

9
Co-performing experience design for personalization in intelligent IT services = 지능형 IT 서비스의 개인화를 위한 상호 호혜적 협력 경험 디자인link

Kim, Dajung; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2019

10
Coevolution model and its motivation of design mass collaboration = 디자인 대규모 협업의 공진화 모델과 동기요인link

Kim, Daeeop; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2018

11
Collaborative product design processes between industrial designers and engineering designers - A case study of six consumer product companies = 산업디자이너와 공학설계자 간의 협력적 제품디자인 과정 - 소비제품을 생산하는 여섯 회사의 사례연구를 중심으로link

Kwan-Myung Kim; 김관명; et al, 한국과학기술원, 2014

12
Contextual approach for defining of an emotion model for design of facial expressions of humanoids = 로봇 표정 디자인을 위한 감정모델 개발의 맥락적 접근법 연구link

Jeong, Seong-Won; 정성원; et al, 한국과학기술원, 2009

13
Cultivation of somatic awareness in movement-based interactive product design practice: the use of somaesthetic reflection = 움직임 기반 인터랙티브 제품 디자인 활동에서의 몸의 의식 양성에 관한 연구: 체미학적 성찰의 활용link

Lee, Wonjun; 이원준; et al, 한국과학기술원, 2015

14
Design for social reinforcement in health IT services = 사회적 강화를 이용한 건강 IT 서비스 디자인 연구link

Lee, Yeoreum; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2018

15
Design from body to product movement for affective user experience = 정서적 제품 경험을 위한 인체 기반 움직임 디자인link

Jung, Jin-Yung; 정진영; et al, 한국과학기술원, 2013

16
Design method for sustainable interaction: understanding and applying design attributes of product Intervention for immediate behavior change = 지속가능 인터랙션을 위한 디자인 방법:즉각적인 행동 변화를 위한 디자인 속성의 이해와 적용을 중심으로link

Sohn Minjung; 손민정; et al, 한국과학기술원, 2015

17
Design with a pet dog analogy for intimate interaction of smart products = 스마트 제품의 친밀한 인터랙션을 위한 반려견 비유 디자인link

Row, Yea-Kyung; Nam, Tek-Jin; et al, 한국과학기술원, 2020

18
Designing conversational agent user experience at homelink

조민지; Lee, Sangsu; et al, 2020

19
Designing dynamic passive kinesthetic feedback for immersive experience in virtual reality = 가상 현실에서의 몰입감 있는 경험을 위한 동적 수동 운동학적 피드백 디자인link

Je, Seungwoo; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2022

20
Designing for slow communication: pause moment design for slow communication in social media = 느린 커뮤니케이션을 위한 디자인: 쉬어가기 디자인을 통한 느린 소셜 미디어 커뮤니케이션link

Bae, Jae eul; 배재을; Kim, Myung Suk; 김명석; et al, 한국과학기술원, 2015

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0