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Showing results 14 to 33 of 67

14
Design for social reinforcement in health IT services = 사회적 강화를 이용한 건강 IT 서비스 디자인 연구link

Lee, Yeoreum; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2018

15
Design from body to product movement for affective user experience = 정서적 제품 경험을 위한 인체 기반 움직임 디자인link

Jung, Jin-Yung; 정진영; et al, 한국과학기술원, 2013

16
Design method for sustainable interaction: understanding and applying design attributes of product Intervention for immediate behavior change = 지속가능 인터랙션을 위한 디자인 방법:즉각적인 행동 변화를 위한 디자인 속성의 이해와 적용을 중심으로link

Sohn Minjung; 손민정; et al, 한국과학기술원, 2015

17
Design with a pet dog analogy for intimate interaction of smart products = 스마트 제품의 친밀한 인터랙션을 위한 반려견 비유 디자인link

Row, Yea-Kyung; Nam, Tek-Jin; et al, 한국과학기술원, 2020

18
Designing conversational agent user experience at homelink

조민지; Lee, Sangsu; et al, 2020

19
Designing dynamic passive kinesthetic feedback for immersive experience in virtual reality = 가상 현실에서의 몰입감 있는 경험을 위한 동적 수동 운동학적 피드백 디자인link

Je, Seungwoo; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2022

20
Designing for slow communication: pause moment design for slow communication in social media = 느린 커뮤니케이션을 위한 디자인: 쉬어가기 디자인을 통한 느린 소셜 미디어 커뮤니케이션link

Bae, Jae eul; 배재을; Kim, Myung Suk; 김명석; et al, 한국과학기술원, 2015

21
Designing humorous products -Principles and case studies = 유머 제품 디자인 - 원리와 사례 연구를 중심으로link

Yu, Yeonsu; 유연수; et al, 한국과학기술원, 2015

22
Designing multi-mobile tangram display for collocated game interaction = 대면 게임 상호작용을 위한 다중 모바일 탱그램 디스플레이 디자인link

Kim, Seungki; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2019

23
Designing near-surface AR interaction for enhancing museum visitor experience = 박물관 관람 경험 증진을 위한 전시물 표면 공간 인식 기반의 정보 증강 기술 디자인link

Yi, Hyeonbeom; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2023

24
Designing routine-driven do-it-yourself smart home = 루틴 중심 Do-it-yourself 스마트 홈 디자인link

Woo, Jong-bum; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2017

25
Designing through the memory of experiences = 회상적 경험을 통한 디자인link

Park, Jung-Mi; 박정미; et al, 한국과학기술원, 2013

26
Designing touchpoints for business to consumer services -particular emphasis on designable touchpoints = 비즈니스-소비자 서비스를 위한 터치포인트의 디자인에 관한 연구-디자인이 가능한 터치포인트를 중심으로-link

Lee, Kyongsill; 이경실; Chung, Kyung-Won; 정경원; et al, 한국과학기술원, 2014

27
Developing a small-size wearable tactile device to simulate friction, compliance, and texture = 마찰력, 컴플라이언스, 텍스처를 모사하는 소형 웨어러블 택타일 디바이스 개발link

Kim, Hwan; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2019

28
Digital patination = 디지털 파티네이션: 제품 애착 형성을 위한 디지털화된 파티나의 이해와 적용link

Lee, Moon-Hwan; 이문환; et al, 한국과학기술원, 2016

29
Digital transformation for color cosmetics: from products to serviceslink

Yan, Yuchun; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 2021

30
Digitally augmented play: design to evoke real-world imagination for enriching digital play experience of childrenlink

Hong, Jiwoo; Lee, Woohun; et al, 2021

31
Dynamic lighting for a better learning environment = 학습 환경을 위한 동적 조명 연구link

Choi, Kyungah; 최경아; et al, 한국과학기술원, 2017

32
Embodied design toolkits for consumers and creators = 소비자와 크리에이터를 위한 신체 기반 디자인 툴킷 연구link

Lee, Bokyung; Saakes, Daniel; et al, 한국과학기술원, 2020

33
Establishment of metamodel for security design based on difference of communication pattern = 커뮤니케이션적 패턴의 차별성에 기반한 보안 디자인 메타모델 수립link

Eom, Jeong-Sik; 엄정식; et al, 한국과학기술원, 2014

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