Browse "ID-Theses_Master(석사논문) " by Author Nam, Ki Young

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Effects of visual chronolinks on visual attractiveness of heritage automotive design = 시각적 시간 요인이 헤리티지 자동차 디자인의 시각적 매력도에 미치는 영향에 대한 연구link

Park, Young In; 박영인; et al, 한국과학기술원, 2015

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기업 브랜드 속성에 따른 색채 터치포인트의 활용 유형 = Types of utilizing color touchpoints by corporate brand attributeslink

홍소영; Hong, Soyoung; 정경원; Chung, Kyung Won; et al, 한국과학기술원, 2015

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동기부여가 크라우드소싱 기반 디자인에 미치는 영향: 참여도, 성과, 창의적 업무 환경 조성을 중심으로 = The effects of motivation on crowd-sourced design: with a focus on participation, performance, and creative work environmentlink

정효빈; Jung, Hyo Bin; 정경원; Chung, Kyung Won; et al, 한국과학기술원, 2015

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자동차 외형 디자인의 일관성과 소비자 브랜드 지각의 상관관계 - 모델 간 통일감과 핵심 패밀리룩 요소를 중심으로 - = Correlation between visual consistency in automotive exterior design and consumer brand perception: with a focus on inter-model coherence and core family-look elementlink

조형욱; Jo, Hyoung Wook; 정경원; Chung, Kyung Won; et al, 한국과학기술원, 2015

5
지자체 행정여건에 따른 디자인 방법 활용 = Utilization of design methods by local administrative conditions : with a focus on planning phase of public service developmentlink

김초롱; Kim, Chorong; et al, 한국과학기술원, 2016

6
커뮤니티 디자인을 위한 지역 지식 활용 유형과 상인의 역할 = Typology of local knowledge handlers and merchants' roles for community designlink

우은지; 남기영; et al, 한국과학기술원, 2019

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