GCT-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 331

1
자율주행 자동차의 도덕적 의사결정을 위한 인간의 도덕적 추론 분석 = (The) analysis of human moral reasoning for the moral decision-making of autonomous vehicleslink

이기쁨; 이지현; et al, 한국과학기술원, 2018

2
사회연결망 분석을 통한 공공 공사 입찰의 담합 징후 분석 = Detecting collusion in procurement auctions : an analysis of the social network of general construction contractor, 2008-2014link

김익두; 이원재; et al, 한국과학기술원, 2019

3
Understanding comments on social news : analyzing comment-reading behavior and comparing textual similarity on facebook news posts = 소셜 뉴스 댓글에 대한 이해 : 페이스북상의 뉴스 게시물의 댓글 읽기 행동 분석과 유사도 비교를 중심으로link

Lim, Hongjun; Lee, Wonjae; 이원재; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2018

4
(A) study on constructing dictionary for Korean hate speech classification : focusing on online news comments = 한글 혐오 발언 분류를 위한 사전 구축 연구 : 온라인 뉴스 댓글을 중심으로link

Kang, Seungche; Lee, Wonjae; 이원재; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2018

5
(The) effects of the structural positions in review networks on the course's popularity and satisfaction in MOOC online community = MOOC 온라인 커뮤니티에서 나타난 리뷰 네트워크에서의 구조적 위치가 강의의 만족도와 인기도에 미치는 영향에 관한 연구link

Park, Heungseok; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2018

6
Deictic gesture retargeting for telepresence avatars in dissimilar remote spaces = 상이 공간 내 텔레프레즌스 아바타의 지시 동작 리타겟팅link

Kim, Mee Jin; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

7
Recognizing object of attention in virtual reality = 가상공간에서의 주의대상객체 인식기법link

Chung, Choongho; Lee, Sunghee; et al, 한국과학기술원, 2018

8
3D 실내 공간 배치를 위한 조명 레이아웃 최적화 = lighting layout optimization for 3D indoor scene arrangementlink

진샘; 이성희; et al, 한국과학기술원, 2018

9
큐보와 눈 맞추기 : 로지스틱 사상을 통한 사용자와 가상 아바타의 시선 연동 = (An) eye contact with CUBO : interactive eye-gaze model of virtual avatar using coupled logistic maplink

고다혜; 이병주; et al, 한국과학기술원, 2019

10
이미지 분석을 통한 상업 영화의 젠더 묘사 편향의 정량화 = Quantification of gender biases in commercial films based on image analysislink

장지윤; 이병주; et al, 한국과학기술원, 2019

11
Predicting error rates in pointing regardless of target motion = 타겟 움직임에 무관한 마우스 포인팅 에러율 예측 모델link

Park, Eunji; Lee, Byungjoo; et al, 한국과학기술원, 2019

12
FDPipette : tracking local force and deformation on surrounding objects to augment kinetic reality = FDPipette : 주변물체의 키네틱 정보 추적을 기반으로한 증강현실 응용 어플리케이션 개발link

Kim, Hyun-ju; Lee, Byungjoo; et al, 한국과학기술원, 2019

13
Reflector : distance-independent, private pointing on a reflective screen = 리플렉터 : 화면 상의 자기 반사를 활용한 직접 포인팅link

Lee, Jong-In; Lee, Byungjoo; et al, 한국과학기술원, 2018

14
3D Object-grabbing hand tracking based on prior knowledge of grasp = 물체를 쥔 손에 대한 사전 지식을 이용한 손 관절 자세 추적link

Cho,Woojin; Woo, woontack; et al, 한국과학기술원, 2019

15
Accurate depth inference of multi-view stereo using deep neural network = 심층 신경망을 활용한 다중 시점 스테레오의 정확한 깊이값 추정link

Jung, Whie; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2019

16
MASK R-CNN과 3D convolutional auto-encoder를 응용한 비디오 내의 움직이는 전경 객체 제거 및 제거 영역 영상 복원 기법 = Video ipainting for foreground object removal using mask R-CNN and 3D convolutional auto-encoderlink

최준현; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

17
증강현실 기반 원격 협업 시스템에서 가상 아바타의 외형이 사용자의 사회적 실재감에 미치는 영향 = (The) effect of virtual avatar appearance on user's social presence in an augmented reality-based remote collaboration Systemlink

윤보람; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

18
실내 공간 복원을 위한 다중 평면 추정 = Multiple plane estimation for indoor scene reconstructionlink

전진우; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

19
아동의 주의력에 따른 모바일 증강현실 정보배치 연구 = (A) study on information layout of mobile augmented reality according to the attention of childrenlink

이현진; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

20
문화유적지 가이드용 AR 애플리케이션에서의 콘텐츠 재매개를 위한 PoI 연결형 스토리텔링 프레임워크 = (A) connect-the-dots storytelling framework to remediate multimedia content at multiple poIs for AR cultural heritage tour guideslink

신재은; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0