GCT-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 366

1
Brushstroke analysis for oil painting authentication based on image-to-image translation with generative adversarial networks = 생성적 적대 신경망에 의한 이미지 변환 기술을 활용한 유화의 진위감정을 위한 붓터치 분석link

Azimi, Elhamsadat; Ahn, Jaehong; et al, 한국과학기술원, 2020

2
Comparing pointer, sketch and hand gesture in the 3D workspace with MR remote collaboration system = MR 원격 협업 기반 3D 작업 공간에서의 포인터, 스케치와 제스처간의 비교link

Liu, Shuo; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2020

3
Visitor-centered artwork network analysis using object detection = 객체 검출을 활용한 관람객 중심의 예술작품 네트워크 분석link

Hong, Sukjoo; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2020

4
질감 분석을 활용한 전통 산수화 준법의 정량적 연구 : 겸재 정선의 화풍 변화 분석 = (A) quantitative study of brushstroke techniques in traditional east Asian landscape painting using texture analysis : exploring Jeong Seon's paintingslink

전지영; 안재홍; et al, 한국과학기술원, 2020

5
Speech animation synthesis based on a Korean co-articulation model = 한국어 동시조음 모델에 기반한 스피치 애니메이션 생성link

Jang, Junyong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

6
Improving reliability of virtual collision responses: a cue integration technique = 큐 통합 이론을 통한 가상 충돌 반응 신뢰도 향상link

Do, Seungwon; Lee, Byungjoo; et al, 한국과학기술원, 2020

7
360 image upright adjustment via deep learning = 딥러닝을 이용한 360 이미지의 직립보정link

Jung, Raehyuk; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020

8
삼차원 스캔 데이터를 위한 의복 분석 및 활용 = Garment analysis and application for 3D scan datalink

염민기; 이성희; et al, 한국과학기술원, 2020

9
A user study on content-based visual music thumbnailing = 콘텐츠 기반 음악 썸네일링 시각화에 관한 사용자 연구link

Kim, Taewan; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

10
Modeling directional effects on touch offset = 터치 오프셋의 방향성 효과 모델링link

Lee, Sangyoon; Lee, Byungjoo; et al, 한국과학기술원, 2020

11
스마트폰과 AR HMD를 연동한 확장 디스플레이 환경에서 증강 정보의 위치와 크기가 사용자 경험에 미치는 영향 = The effect of placement and size of augmented information on user experience in a smartphone - AR HMD extended display environmentlink

방선영; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2020

12
FaceSyncNet : a deep learning-based approach for non-linear synchronization of facial performance videos = 얼굴 표정 연기 비디오의 비선형 동기화를 위한 심층 학습 기반 접근법link

Cho, Yoonjae; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020

13
Spatial correlation analysis of the indicators of anthropocene using urban data : focusing on ground-level ozone and fine particulate matters = 도시 데이터를 활용한 인류세 지표의 공간 상관성 분석 : 지표면오존과 초미세먼지를 중심으로link

Lee, Gyu-eun; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2020

14
Real-time full-body virtual avatar from sparse tracking data = 제한된 추적 정보를 이용한 실시간 전신 가상 아바타link

Yang, Dongseok; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020

15
문화유산 보존을 위한 3차원 디지털 기록화의 아카이브 표준화 원칙 구축 연구 = Establishment of the principles concerning archival standardization of three-dimensional digital documentation in cultural heritage conservationlink

심혜승; 안재홍; et al, 한국과학기술원, 2020

16
Foot contact-based gait motion style synthesis = 발 접촉 정보에 기반한 보행 동작 스타일 합성 기법link

Kim, Chaelin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

17
깊이 정보 시각화 이미지를 활용한 딥러닝 기반의 유화 분류 방법 = Deep learning based oil painting classification method using depth information visualization Imagelink

김지훈; 안재홍; et al, 한국과학기술원, 2020

18
올바른 3차원 사람 자세 예측을 위한 2차원 비디오에서의 접촉점 추정 = Contact estimation for proper 3D human pose prediction from 2D videolink

김지효; 이성희; et al, 한국과학기술원, 2020

19
Zero-shot learning for audio-based music classification and tagging = 오디오 기반 음악 자동 태깅 및 분류를 위한 제로샷 학습 모델에 대한 연구link

Choi, Jeong; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

20
(A) proposal of gesture-based input method for VR rhythm game = VR 리듬게임을 위한 제스처 기반 입력 기법 제안link

Moon, JaeHoon; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2020

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0