Browse "College of Business(경영대학)" by Author 강금석

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1
(A) study on the effects of diversity and similarity of experiences on employee performance: A data analytics approach = 경험의 다양성과 유사성이 직원의 성과에 미치는 영향에 대한 연구: 데이터 애널리틱스 접근법link

Kim, Subin; Kang, Keumseok; et al, 한국과학기술원, 2020

2
Analysis of the effects of the online keyword review system : focusing on the effects of providing information for restaurants in South Korea = 온라인 키워드 리뷰 시스템의 효과 분석 : 한국의 음식점 정보 제공에 미치는 효과 중심으로link

Kim, David Kyungil; Kang, Keumseok; et al, 한국과학기술원, 2022

3
B2B SaaS 스타트업의 성장단계별 성공요인 분석 = (The) success factors of B2B SaaS startup in stages of growthlink

정왕교; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021

4
IT 프로젝트 애자일 적용사례 분석 및 실용적인 애자일 프레임워크 제안을 위한 연구: 웹서비스 구축 프로젝트 중심으로 = A study of agile framework: focusing on web service implementation projectslink

신정민; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

5
LSTM-based inventory management model using self-attention = Self-Attention을 이용한 LSTM 기반의 재고 관리 모델link

Jang, Jun-Kyu; Kang, Keum Seok; et al, 한국과학기술원, 2021

6
간편결제 서비스 수용의도와 이용에 관한 연구 : 통합기술수용이론을 중심으로 = (A) study on the acceptance and use of simple payment service : based on the UTAUTlink

김지원; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

7
모바일 게임 관련 스트리밍 서비스의 유저 댓글 감성과 비즈니스 성과 간의 상관관계에 대한 연구 = Studying correlation between the sentiments of comments on streaming service videos about mobile games and their business performance.link

박윤; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

8
빅데이터 거버넌스 모델 제안 및 효과 검증을 위한 이론 연구 = Theoretical study for a proposing big data governance model and verifying its effectlink

강종철; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021

9
신용평가모형과 설명가능한 인공지능을 활용한 채권회수 예측모형 비교 연구 = (A) comparative study on the bond recovery prediction model using credit scoring and explainable AIlink

김민정; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2022

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신용평가모형과 설명가능한 인공지능을 활용한 채권회수 예측모형 비교 연구

김민정; 강금석, 경영과학, v.40, no.3, pp.1 - 18, 2023-09

11
온라인 리뷰 데이터 기반의 조직몰입도 측정 체계 구축 : 글래스도어 리뷰 데이터를 활용하여 = Establishment of organizational engagement measurement system based on online review data : using glassdoor review datalink

김영석; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021

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자동차 산업의 체험마케팅이 고객 만족도, 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향: 캐딜락 브랜드의 언택트 마케팅 채널을 중심으로 = The impact of experiential marketing on customer satisfaction, brand attitude, and purchase intention in automotive industry with focus on the cadillac untact marketing channelslink

장미정; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

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자연어처리와 기계학습을 통한 디지털 트랜스포메이션의 산업별 영향도 연구 : 스타트업 투자데이터를 중심으로 = (A) study on the impact of digital transformation in startup industry through natural language processing and machine learning: focusing on startup funding datalink

이윤곤; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2022

14
키워드 네트워크 분석을 이용한 고객센터 상담 유형에 관한 연구 : A 통신사 고객센터 상담 사례 중심 = Study on type of consultations using keyword network analysis: focusing on a telecom call centerlink

이승환; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2021

15
텍스트마이닝 기법을 이용한 유튜브 키즈 채널의 성공 요인 분석 = The analysis of success factors for YouTube Kids channel using text mining technologylink

윤지훈; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2020

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