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Showing results 2035 to 2054 of 3950

2035
라이브 스트리밍 서비스의 상호작용성이 후원아이템 구매에 미치는 영향 : 아프리카TV 사례 분석 = (The) impact of interaction on the purchase of donation-items in the live streaming service : focused on AfreecaTVlink

정찬용; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2017

2036
라이프스타일에 따른 이동통신사와 휴대폰 제조사의 브랜드 애착에 관한 연구 = A study on brand attachments of mobile carriers and mobile phone makers depending on the lifestylelink

김승수; Kim, Seung Su; et al, 한국과학기술원, 2008

2037
러프집합 이론과 사례기반추론을 결합한 기업신용평가 모형 개발 = The development of the credit evaluation model integrating rough set theory and case-based reasoninglink

유명환; Yoo, Myung-Hwan; et al, 한국과학기술원, 2004

2038
레버리지 ETF의 헤지 수요 및 주식 수익률의 일중 모멘텀에 관한 연구 = Hedging demand of leveraged ETFs and intraday momentum in Korean stock marketlink

강현호; et al, 한국과학기술원, 2021

2039
레버리지(D/E), Altman’s Z와 주가수익률의 관계에 대한 실증분석 = An empirical study on the relationship among debt to equity, Altman’z and expect stock returnslink

정성환; Jung, Sung-Hwan; et al, 한국과학기술원, 2007

2040
레버리지가 기업투자에 미치는 영향에 대한 연구 = The empirical analysis of leverage effects on firm investmentlink

이태환; Lee, Tae-hwan; et al, 한국과학기술원, 2008

2041
로열티 프로그램에 대한 소비자 반응에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구 : 프로그램 요구 수준, 보상 유형, 소비자의 관여도를 중심으로 = A study on antecedents of consumer response to loyalty program : based on program requirement levels, reward types, and consumer involvementlink

남효령; Nam, Hyo-Ryung; et al, 한국과학기술원, 2004

2042
리그경기를 위한 日程計劃의 模型 및 시스템의 開發 = Development of scheduling algorithm and system for league gameslink

김철수; Kim, Cheol-Soo; et al, 한국과학기술원, 1986

2043
리더십 행동과 조직효과성에 관한 국가별 비교 연구 : 한국, 중국, 인니, 말련 = A comparative study of leadership activities and organizational effectiveness : Korea, China, Indonesia and Malaysialink

김수현; Kim, Soo-Hyun; et al, 한국과학기술원, 1997

2044
리드프레임 반사계를 고려한 LED렌즈설계용 프로그램 개발 = Development of the program for LED lens design with consideration of the reflection from lead framelink

김순규; Kim, Soon-Gyu; et al, 한국과학기술원, 1997

2045
리뷰 피드백 시스템이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : Airbnb 사례를 중심으로 = (The) impact of review-feedback system on the consumer’s purchase intention : the case of airbnblink

류일한; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

2046
리테일 매장 이용고객의 O2O서비스 사용의도와 수용에 대한 연구: 사회적 영향과 인지된 위험의 기술수용에 대한 영향을 중심으로 = Retail store customers’ intent to use and accept O2O services: the effect of social influence and perceived risk on technology acceptancelink

이석훈; Lee, Seok Hoon; et al, 한국과학기술원, 2015

2047
마아코브 체인을 이용한 外上賣出金管理에 관한 硏究 = A study on the management of accounts receivable using markov chainlink

조성표; Cho, Seong-Pyo; et al, 한국과학기술원, 1983

2048
마아코프 과정의 사이클 표현 기법에 대한 연구 = A study on the cycle representation method in markov processeslink

김길환; Kim, Kil-Hwan; et al, 한국과학기술원, 1996

2049
마이크로 컴퓨터를 이용한 재무 계획 체계 = Financial planning system for microcomputerslink

이근영; Lee, Keun-Young; et al, 한국과학기술원, 1985

2050
마이크로 컴퓨터를 利用한 書誌情報檢索 시스템 = A bibliographic information retrieval system with microcomputerlink

김현수; Kim, Hyun-Soo; et al, 한국과학기술원, 1985

2051
마이크로서비스 아키텍처에 대한 사용자 저항 연구 : IT 개발자 중심으로 = (A) study on the user resistance to microservice architecture : focused on developer in IT industrylink

노현준; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

2052
마이크로웨이브 通信網의 分岐局 및 흐름의 經路 決定을 위한 發見的 解法 = A heuristic algorithm for locating drop-insert stations and routing flows in a microwave communication networklink

김학수; Kim, Hag-Soo; 차동완; 노공균; et al, 한국과학기술원, 1982

2053
마케팅 활동에서 영업인력의 역할에 대한 연구 = A study on the role of salesforce in marketing activitieslink

소윤성; Soh, Yoon-Sung; et al, 한국과학기술원, 2000

2054
마케팅實踐을 위한 機能部署간 統合에 관한 事例硏究 = A case study on crossfunctional integration for marketing implementation : with an emphasis on marketing functionlink

최창환; Choi, Chang-Hwan; 한민희; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 1998

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