신제품 수용에 대한 소비자 불확실성에 있어서 시간적 거리감 수준과 심적 시뮬레이션 및 인상관리 동기의 영향에 관한 연구Managing consumer uncertainty in adoption of new products: temporal distance, mental simulation and impression motivation

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
  • Hit : 581
  • Download : 0
Advisors
현용진researcherHyun, Yong-Jin
Description
한국과학기술원 : 경영공학과,
Publisher
한국과학기술원
Issue Date
2012
Identifier
488877/325007  / 020103585
Language
kor
Description

학위논문(석사) - 한국과학기술원 : 경영공학과, 2012.2, [ v, 37 p. ]

Keywords

불확실성; 신제품; 인상관리 동기; 심적 시뮬레이션; new products; uncertainties; impression motivation; mental simulation; temporal distance; 시간적 거리감

URI
http://hdl.handle.net/10203/182167
Link
http://library.kaist.ac.kr/search/detail/view.do?bibCtrlNo=488877&flag=dissertation
Appears in Collection
MT-Theses_Master(석사논문)
Files in This Item
There are no files associated with this item.

qr_code

  • mendeley

    citeulike


rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0