신제품 수용에 대한 소비자 불확실성에 있어서 시간적 거리감 수준과 심적 시뮬레이션 및 인상관리 동기의 영향에 관한 연구Managing consumer uncertainty in adoption of new products: temporal distance, mental simulation and impression motivation

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
  • Hit : 580
  • Download : 0
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor현용진-
dc.contributor.advisorHyun, Yong-Jin-
dc.contributor.author정윤화-
dc.contributor.authorChung, Yoon-Hwa-
dc.date.accessioned2013-09-12T04:52:08Z-
dc.date.available2013-09-12T04:52:08Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://library.kaist.ac.kr/search/detail/view.do?bibCtrlNo=488877&flag=dissertation-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10203/182167-
dc.description학위논문(석사) - 한국과학기술원 : 경영공학과, 2012.2, [ v, 37 p. ]-
dc.languagekor -
dc.publisher한국과학기술원-
dc.subject불확실성-
dc.subject신제품-
dc.subject인상관리 동기-
dc.subject심적 시뮬레이션-
dc.subjectnew products-
dc.subjectuncertainties-
dc.subjectimpression motivation-
dc.subjectmental simulation-
dc.subjecttemporal distance-
dc.subject시간적 거리감-
dc.title신제품 수용에 대한 소비자 불확실성에 있어서 시간적 거리감 수준과 심적 시뮬레이션 및 인상관리 동기의 영향에 관한 연구-
dc.title.alternativeManaging consumer uncertainty in adoption of new products: temporal distance, mental simulation and impression motivation-
dc.typeThesis(Master)-
dc.identifier.CNRN488877/325007 -
dc.description.department한국과학기술원 : 경영공학과, -
dc.identifier.uid020103585-
dc.contributor.localauthor현용진-
dc.contributor.localauthorHyun, Yong-Jin-
Appears in Collection
MT-Theses_Master(석사논문)
Files in This Item
There are no files associated with this item.

qr_code

  • mendeley

    citeulike


rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0