91 | 신문의 영화저널리즘 프레임 비교 연구 = A comparative study on the frame of the articles for film in the newspapers : focusing on the ‘Ooe to my father’ Caseslink 오상도; Oh, Sang Do; 진달용; Jin, Dal Yong, 한국과학기술원, 2016 |
92 | STAP세포 사건 보도 과정에 대한 연구 = A comparative analysis : focusing on Korean media's coverage of STAP cell research fabrication issuelink 김한별; Kim, Ban Byul; 진달용; Jin, Dal Yong, 한국과학기술원, 2016 |
93 | 과학기술 보도 및 정부 연구비의 하이프 사이클에 대한 연구 = A study of hype cycle of science and technology news coverage and national R&D fundslink 이지수; Lee, Ji Soo; 이광형; Lee, Kwang Hyung, 한국과학기술원, 2016 |
94 | 미국 미디어 산업에서 사업구조조정이 주주가치에 미치는 영향-2006-09년 10억불 이상 Sell/Spin Off Case Analysis = Portfolio restructuring impact on stockholder value in the U.S. media industry-more than $ 1 billion Sell/Spin Off case analysis (2006~09)-link 박희철; Park, Richard; 진달용; Jin, Dal-Yong, 한국과학기술원, 2012 |
95 | 스마트폰 기반 소셜 네트워크 게임 애플리케이션 지속이용의도에 관한 연구 = A Study of intention for continuous use of smartphone-based social network gameslink 박경수; Park, Kyung-Su; 이광형; Lee, Kwang-Hyung, 한국과학기술원, 2014 |
96 | 과학관련 프로그램 수용자의 시청패턴 연구 = Analysis on viewing patterns of science related tv program viewerslink 한정호; Han, Jeong-Ho; 이광형; Lee, Kwang-Hyung, 한국과학기술원, 2014 |
97 | OTT 서비스 이용자의 이용동기, 이용행태, 불만족 요인에 관한 연구 = A study of Factors underlying Motivations, Use-Behavior and Dissatisfaction of OTT service userslink 손주영; Son, Joo-Young; 이광형; Lee, Kwang-Hyung, 한국과학기술원, 2014 |
98 | 사회공학적 휴먼 해킹 기법의 이해와 그 대응방안에 대한 연구 = Understanding social engineering based human hacking and a study on the countermeasureslink 고수환; Koh, Soo-Hwan; 진달용; Jin, Dal-Yong, 한국과학기술원, 2014 |
99 | 소셜 큐레이션 등장이 미디어 조직과 뉴스 생산 및 유통 방식에 미치는 영향 = The effects of the introduction of social curation on media organization, news production and distributionlink 김윤경; Kim, Yun-Kyung; 진달용; Jin, Dal-Yong, 한국과학기술원, 2014 |
100 | 클라우드 모바일 게임 활성화 방안에 대한 연구:클라우드 서비스 업체 및 게임 개발사를 중심으로 = A study on cloud mobile game activation:Focusing on Cloud Service Provider & Game Developerlink 김종훈; Kim, Jong-Hoon; 진달용; Jin, Dal-Yong, 한국과학기술원, 2014 |