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Design from body to product movement for affective user experience = 정서적 제품 경험을 위한 인체 기반 움직임 디자인link

Jung, Jin-Yung; 정진영; et al, 한국과학기술원, 2013

2
Experience prototyping for vehicle-to-vehicle communication context = 차량 간 커뮤니케이션 환경을 위한 사용자 경험 프로토타이핑link

Kim, Do-Hyeong; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

3
Systemic Design of Interactive Learning Environment for Global Engineering Courses

Dai, Yun; Liu, Ang; Morrison, James; Lu, Stephen, INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION, v.32, no.6, pp.2597 - 2611, 2016

4
Towards natural gesture interaction: design methods and case studies = 자연스러운 제스처 인터랙션 디자인을 위한 방법 개발 및 사례연구link

Lee, Sang-su; 이상수; Lee, Kun-Pyo; 이건표; et al, 한국과학기술원, 2014

5
강우침투를 고려한 불포화 사면 설계 방안 = An alternative design method of unsaturated soil slope considering rainfall infiltrationlink

오진규; Oh, Jin-Kyu; et al, 한국과학기술원, 2007

6
소형 가솔린 엔진의 소음저감을 위한 근접 차음상자의 설계 방법 및 적용 예 = Design method of close-fitting enclosure for noise reduction of small gasoline engine and its examplelink

이종찬; Lee, Jong-Chan; et al, 한국과학기술원, 2012

7
인터랙션 디자인 발상을 위한 제품 성격화 방법에 관한 연구 = A Study on a product personification method for ideation of interaction designlink

박선영; Park, Sun-Young; et al, 한국과학기술원, 2009

8
일상 제품의 유희적 가치를 높이기 위한 인터랙션 디자인 기법 -가상 생명체 기반의 내러티브 적용과 사례개발을 중심으로

김창원; 남택진, 디자인학연구, v.23, no.1, pp.111 - 122, 2010-02

9
일상제품의 유희적 가치를 높이기 위한 인터랙션 디자인 기법에 관한 연구: 가상 생명체 기반 내러티브의 적용과 사례개발을 중심으로 = A study on an interaction design method to enhance ludic value for everyday products: with emphasis on applying artificial-creature based narrative and design case studylink

김창원; Kim, Chang-Won; et al, 한국과학기술원, 2010

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