Showing results 2 to 5 of 5
야구를 활용한 수업이 수학 흥미도와 성취도에 미치는 효과 연구 : 확률과 통계 단원을 중심으로 = Research on using baseball as a teaching tool in math classes to enhance student interest and accomplishment : with a focus on probability and statisticslink 윤승옥; 마이클박; et al, 한국과학기술원, 2017 |
제품의 심미성이 제품의 사용시간, 몰입도, 정보 기억도에 미치는 영향 이재화; 석현정, 감성과학, v.11, no.2, pp.257 - 269, 2008-06 |
초・중등학생을 위한 디자인적 사고기반의 STEAM교육프로그램의 효과 김세미; 김정겸; 김성호; 맹준희, 공학교육연구, v.21, no.2, pp.17 - 27, 2018 |
흥미와 내적동기를 높이는 e-Learning System의 개발과 효과 검증에 관한 연구 = Developing and verifying the effectiveness of an E-learning system to improve students’ interest and intrinsic motivationlink 방미향; Bang, Mi-Hyang; et al, 한국과학기술원, 2012 |
Discover