Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" by Author Noh, Jun-Yong

Showing results 1 to 42 of 42

1
2D animation style rendering of water = 물에 대한 2D 애니메이션 스타일의 렌더링link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2009

2
A geometric approach to animating thin surface features in smoothed particle hydrodynamics water

Jang, Taekwon; Noh, Jun-Yong, COMPUTER ANIMATION AND VIRTUAL WORLDS, v.26, no.2, pp.161 - 172, 2015-03

3
A heterogeneous CPUGPU parallel approach to a multigrid Poisson solver for incompressible fluid simulation

Jung, Hwi-Ryong; Kim, Sun-Tae; Noh, Jun-Yong; Hong, Jeong-Mo, COMPUTER ANIMATION AND VIRTUAL WORLDS, v.24, no.3-4, pp.185 - 193, 2013-05

4
A Hybrid Approach to Multiple Fluid Simulation using Volume Fractions

Kang, Na-Hyup; Park, Jin-Ho; Noh, Jun-Yong; Shin, Sung-Yong, COMPUTER GRAPHICS FORUM, v.29, no.2, pp.685 - 694, 2010-05

5
A hybrid parallel approach to a multigrid poisson solver for incompressible fluid simulation = 비압축성 유체 시뮬레이션을 위한 CPU와 GPU의 병렬처리를 동시에 활용하는 멀티그리드 포아송 기법link

Jung, Hwi-Ryong; 정휘룡; et al, 한국과학기술원, 2013

6
A procedural flow generation method using coordinate transformation = 좌표변환을 활용한 절차적 유동생성기법link

Kang, Ji-Hyung; 강지형; et al, 한국과학기술원, 2012

7
(A) single image representation model for efficient multi-view stereoscopic content creation = 효율적인 입체영상 생성을 위한 단일 이미지 표현 방법link

Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2014

8
An efficient diffusion model for viscous fingering = 비스커스 핑거링 표현을 위한 효율적인 확산 모델에 관한 연구link

Cha, Seung-Hoon; 차승훈; et al, 한국과학기술원, 2012

9
(An) Approach to the efficient creation of creature animation = 크리쳐 애니메이션의 효율적인 생성 방법link

Seo, Jae-Woo; 서재우; et al, 한국과학기술원, 2012

10
Artist Friendly Facial Animation Retargeting

Seol, Yeong-Ho; Seo, Jae-Woo; Kim, Paul Hyunjin; Lewis, J. P.; Noh, Jun-Yong, ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS, v.30, no.6, 2011-12

11
Artist friendly retargeting and editing in producing high quality facial animation = 고품질 얼굴 애니메이션 제작을 위한 아티스트 친화적 리타겟팅과 에디팅link

Seol, Yeong-Ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2012

12
Characteristic Facial Retargeting = 대상의 특성에 따른 얼굴 애니메이션 리타겟팅link

Song, Jae-Won; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2011

13
Compression and Direct Manipulation of Complex Blendshape Models

Seo, Jae-Woo; Irving, Geoffrey; Lewis, J. P.; Noh, Jun-Yong, ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS, v.30, no.6, 2011-12

14
Data-driven Control of Flapping Flight

Ju, Eunjung; Noh, Jun-Yong; Choi, Byung Kuk; Lee, Jehee; Choi, Min Gyu; Won, Jungdam, SIGGRAPH 2014, ACM SIGGRAPH, 2014-08-12

15
Data-driven image expansion using structure aware image warping = 구조 인식 이미지 워핑을 통한 데이터 기반 이미지 확장 기법link

Kim, Ji-hwan; 김지환; et al, 한국과학기술원, 2014

16
Data-Driven Reconstruction of Human Locomotion Using a Single Smartphone

EOM, HAEGWANG; Noh, Jun-Yong; Choi, Byung Kuk, Pacific Graphics 2014, Pacific Graphics, 2014-10-08

17
Data-Driven Reconstruction of Human Locomotion Using a Single Smartphone

Eom, Haegwang; Choi, Byung Kuk; Noh, Jun-Yong, COMPUTER GRAPHICS FORUM, v.33, no.7, pp.11 - 19, 2014-10

18
Depth manipulation using disparity histogram analysis for stereoscopic = 디스패러티 히스토그램 분석을 이용한 입체영상의 깊이 조절 기술link

Lee, Sang-Woo; 이상우; et al, 한국과학기술원, 2012

19
Depth map generation for building images = 빌딩 이미지의 깊이 정보 생성법link

Kim, Kye-Hyun; 김계현; et al, 한국과학기술원, 2012

20
Disparity graph retargeting for stereoscopic contents creation = 입체영상의 디스패리티 그래프 리타게팅link

Kim, So-Young; 김소영; et al, 한국과학기술원, 2011

21
Dynamically evolving fluid simulation = 동적으로 변화하는 유체 시뮬레이션link

Wi, Dae-Hyeon; 위대현; et al, 한국과학기술원, 2010

22
Fast fluid simulation with tensor-based model reduction = 텐서 기반 모델 축소을 이용한 속성 유체 시뮬레이션link

Park, Se-hwi; 박세휘; et al, 한국과학기술원, 2010

23
High quality depth maps generation of humans in monocular videos = 단안 영상에서의 인간 오브젝트에 대한 고품질 깊이정보 생성link

Park, Jong-Jin; 박종진; et al, 한국과학기술원, 2012

24
Lightshop: an interactive lighting system via data analysis = 라이트숍: 데이터분석을 통한 쌍방향 조명디자인 시스템link

Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2009

25
Multi-object video matting using 2D scatter plot paradigm = 2 차원 산점도 패러다임을 적용한 다수의 물체에 대한 비디오 매팅 기술에 대한 연구link

Kim, Dong-Ock; 김동옥; et al, 한국과학기술원, 2010

26
Multilevel vorticity confinement for water turbulence simulation

Jang, Tae-Kwon; Kim, Hee-Young; Bae, Jin-Hyuk; Seo, Jae-Woo; Noh, Jun-Yong, VISUAL COMPUTER, v.26, no.6-8, pp.873 - 881, 2010-06

27
Multiscale techniques for increasing the efficiency and controllability of water simulations = 물 시뮬레이션의 효율성 및 제어성 향상을 위한 멀티스케일 기법 연구link

Jang, Tae-Kwon; 장태권; et al, 한국과학기술원, 2013

28
Particle based snow simulation using dendritic structure = 수지상 구조를 사용한 파티클 기반의 눈 시뮬레이션link

Seo, Hyung-Goog; 서형국; et al, 한국과학기술원, 2013

29
Position based foam simulation = 위치기반 역학을 이용한 거품 시뮬레이션link

Kim, Hee-Young; 김희영; et al, 한국과학기술원, 2011

30
Realistic modeling of forest ecosystems = 사실적 수림 생성 모델링 기법link

Hwang, Sara Yoonji; 황윤지; et al, 한국과학기술원, 2009

31
Simulating Drops Settling in a Still Liquid

Sa Kong, Dong Hun; Kang, Nahyup; Noh, Jun-Yong; Jin, Xiaogang; Shin, Joseph S., IEEE COMPUTER GRAPHICS AND APPLICATIONS, v.35, no.1, pp.46 - 55, 2015-01

32
Spacetime Expression Cloning for Blendshapes

Seol, Yeong-Ho; Lewis, J. P.; Seo, Jae-Woo; Choi, Byung-Kuk; Anjyo, Ken; Noh, Jun-Yong, ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS, v.31, no.2, 2012-04

33
Stereoscopic image generation of background terrain scenes = 지형지물 장면의 입체 자동 변환link

Hwang, Hui-Cheol; 황희철; et al, 한국과학기술원, 2011

34
Template-driven depth estimation for stereo conversion = 고품질 입체 변환을 위한 3차원 템플릿 모델 기반의 깊이 정보 추정 기술link

Lee, Jung-Jin; 이정진; et al, 한국과학기술원, 2012

35
The creation of feature based dynamic floating window for stereoscopic contents = 스테레오스코픽 컨텐츠를 위한 피쳐 기반 다이나믹 플로팅 윈도 자동 생성link

Kim, Hyung-Jin; 김형진; et al, 한국과학기술원, 2012

36
The creation of realistic paint simulation reflecting the real painting characteristics = 실제 페인팅 특징을 반영한 사실적인 페인트 시뮬레이션 생성link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2014

37
Video enhancement in low-light condition via interval flash = 인터벌 플래시 발광을 통한 저광량 환경에서의 비디오 화질 개선link

Hwang, Jun-Youp; 황준엽; et al, 한국과학기술원, 2013

38
Video panorama for 2D to 3D conversion = 2D 영상에서 3D 입체영상으로의 컨버팅을 위한 비디오 파노라마 이미지 생성에 관한 연구link

Choi, Seong-Woo; 최성우; et al, 한국과학기술원, 2012

39
VideoVoyage: an efficient multi-scale navigable codec for video viewing = 비디오항해: 비디오관람을 위한 효율적인 멀티스케일 네비게이션 코덱link

Lee, Kyung-Han; 이경한; et al, 한국과학기술원, 2013

40
Visual Fluid Animation via Lifting Wavelet Transform

Noh, Jun-Yong; Liu, Shiguang; Xu, Yixin; Tong, Yiying, The International Conference on Computer Animation and Social Agent(CASA) 2014, The International Conference on Computer Animation and Social Agent, 2014-05-28

41
Weighted pose space editing for facial animation

Seol, Yeong-Ho; Seo, Jae-Woo; Kim, PH; Lewis, JP; Noh, Jun-Yong, VISUAL COMPUTER, v.28, no.3, pp.319 - 327, 2012-03

42
인체 골격계에 기반한 케릭터 에니메이션 리깅 = Animation character rigging based on human skeletal systemlink

장태수; Jang, Tae-Soo; 노준용; Noh, Jun-Yong; et al, 한국과학기술원, 2007

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