Browse "MG-Theses_Master(석사논문) " by Author 권영선

Showing results 1 to 19 of 19

1
A study on spectrum resource management models and spectrum policy recommendations for Vietnamlink

Nguyen Ngoc Son; Kwon, Young-Sun; et al, 한국정보통신대학교, 2007

2
An empirical analysis on indirect network externalities between the broadband internet service and contents industry in Korea = 한국에서 초고속인터넷서비스와 콘텐츠 산업간의 간접네트워크외부효과에 관한 경험적 연구link

Choi, Kwang-Jin; 최광진; et al, 한국정보통신대학교, 2008

3
Determinants of customer loyalty in Korean mobile telecommunications market = 이동통신 소비자 고객충성도 결정요인 연구: 3G 와 LTE 고객 차이점 분석link

Jung, Won-Suk; 정원석; et al, 한국과학기술원, 2016

4
Empirical study on the adoption of mobile learning : based on extended technology acceptance model = 모바일 러닝에 대한 소비자 수용 연구link

Oh, Kyoung-Hee; 오경희; et al, 한국정보통신대학교, 2006

5
Estimating consumer surplus in the Korean mobile phone service market = 한국 이동통신산업의 소비자 잉여 추적link

Lee, Sun-Mi; 이선미; et al, 한국정보통신대학교, 2003

6
Flexible spectrum license fee payment : risk sharing methods = 탄력적 주파수 할당대가 지불방법link

Kim, Buhm-Kyu; 김범규; et al, 한국정보통신대학교, 2006

7
In search of the critical factors in modeling and implementing virtual enterprise = 가상기업 모델링 및 구현을 위한 핵심 요소 탐구link

Lee, Jung-Sub; 이정섭; et al, 한국정보통신대학교, 2004

8
Industry determinants of the "exploration versus exploitation" in alliance: the role of incomplete knowledge diversity = 산업요인이 탐험적 제휴가능성에 미치는 영향: 불완전한 지식 다양성의 역할을 중심으로link

Song, Kyungsub; Kwon, Youngsun; et al, 한국과학기술원, 2022

9
Promoting e-collaborative commerce : agile web case study = 중소기업간 전자적 협력 방안에 관한 연구link

Lee, Mi-Sung; 이미성; et al, 한국정보통신대학교, 2003

10
Research on the relationship between founder's pre-founding experience and start-up funding amount : the case of Korea = 창업자의 창업 전 경험이 벤처 투자금액에 미치는 영향 연구 : 한국 사례를 중심으로link

Lim, Koungjin; Kwon, Youngsun; et al, 한국과학기술원, 2017

11
Research on the relationship between past corporate performance and its product strategy = 과거 기업 성과와 기업의 제품 출시 전략과의 관계에 관한 연구link

Lee, Kyung Yul; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2017

12
Research on the relationship between the growth of OTT service market and the change in the structure of the pay-TV market = 온라인 동영상 서비스 시장 성장과 유료 방송 시장 구조 변화에 관한 연구link

Park, Sung Wook; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2019

13
Study about coalition possibilities of internet news media firms = 인터넷 뉴스 미디어 회사들의 연합 가능성에 대한 연구link

Lee, Seungjoo; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2017

14
The role of the loyalty programs : a case study of online shopping malls = 로열티 프로그램의 역할에 관한 온라인 쇼핑몰의 사례연구link

Kim, Mi-Young; 김미영; et al, 한국정보통신대학교, 2003

15
(The) impact of variety seeking on enjoyment level during decision making = 의사 결정 과정에서 다양성 추구가 즐거움에 미치는 영향link

Paek, Woohyun; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2021

16
(The) importance of real-time interactions on audience satisfaction = 실시간 상호작용성이 수용자 만족도에 미치는 영향 연구: 아프리카TV를 사례로link

Nam, Kyungjin; 남경진; et al, 한국과학기술원, 2016

17
인터넷 쇼핑몰에서 소비자 만족도 향상을 위한 인터페이스 연구 = A study on the website interface to improve customer satisfaction in the internet shopping mallslink

유재하; Yu, Jae-Ha; et al, 한국정보통신대학교, 2003

18
인터넷 쇼핑몰에서 소비자 만족도 향상을 위한 인터페이스 연구 : LGeShop 기업 사례 연구 = A study on the website interface to improve customer satisfaction in the internet shopping mallslink

정세진; Chung, Se-Jin; et al, 한국정보통신대학교, 2004

19
인터넷 쇼핑몰에서 소비자 만족도 향상을 위한 인터페이스 연구 : CJ mall 기업 사례 연구 = A Study on the Website Interface to Improve Customer Satisfaction in the Internet Shopping Mallslink

김은영; Kim, Eun-Young; et al, 한국정보통신대학교, 2003

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