1 | 디자인 브레인스토밍에서 아이디어 표현 매체로서 종이에 관한 연구 = A study on the paper as a medium for brainstorming in designlink 성진하; Seong, Jin-Ha; 이우훈; Lee, Woo-Hun, 한국과학기술원, 2010 |
2 | 디자인 컨셉 선별 및 개선을 위한 인터뷰에서 유용한 참가자 피드백을 얻는 방법 연구 : 모호화 방법 개발 및 검증을 중심으로 = A method to obtain rich participant feedback from an interview for design concept screening and development: with emphasis on developing and evaluating ambiguity methodlink 홍윤정; Hong, Yoon-Jung; 남택진; Nam, Tek-Jin, 한국과학기술원, 2010 |
3 | Experience prototyping for vehicle-to-vehicle communication context = 차량 간 커뮤니케이션 환경을 위한 사용자 경험 프로토타이핑link Kim, Do-Hyeong; Lee, Kun-Pyo; 이건표, 한국과학기술원, 2017 |
4 | 지자체 행정여건에 따른 디자인 방법 활용 = Utilization of design methods by local administrative conditions : with a focus on planning phase of public service developmentlink 김초롱; Kim, Chorong; 남기영; Nam, Ki Young, 한국과학기술원, 2016 |
5 | Crowd vs. Crowd: 개방형 팀 경쟁을 통한 대규모 협업 디자인 = Crowd vs. crowd: large-scale cooperative design through open team competitionlink 박청하; Park, Cheong-Ha; 배석형; Bae, Seok-Hyung, 한국과학기술원, 2012 |
6 | 친환경적 사용을 유도하는 제품 디자인 방법에 관한 연구 : 행동유도성 및 무의식적 행동의 적용을 중심으로 = A study on product design method deriving proenvironmental use : focused on applying affordance and thoughtless actlink 손민정; Sohn, Min-Jung; 이우훈; Lee, Woo-Hun; 남택진; Nam, Tek-Jin, 한국과학기술원, 2008 |
7 | 제품의 감성적 가치증진을 위한 물리적 움직임 디자인에 관한 연구 : 감정-움직임 프레임워크 구축 및 감성촉수 개발을 중심으로 = A study of physical movement design to enhance emotional value of a product : with emphasis on the development of emotion-movement framework and emotion palpuslink 이종훈; Lee, Jong-Hoon; 남택진; Nam, Tek-Jin, 한국과학기술원, 2007 |