신용카드사의 전자쿠폰 제휴를 기반으로 하는 가맹점 마케팅 플랫폼의 쏠림현상에 관한 연구A study on the tipping effect of marketing platform for credit card merchants

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Advisors
안병훈researcherAhn, Byong-Hun
Description
한국과학기술원 : 경영공학과,
Publisher
한국과학기술원
Issue Date
2012
Identifier
488847/325007  / 020093289
Language
kor
Description

학위논문(석사) - 한국과학기술원 : 경영공학과, 2012.2, [ v, 43 p. ]

Keywords

네트워크 효과; 신용카드; 쏠림현상; 마케팅 플랫폼; credit card; network effect; winner-takes-all; marketing platform; positive feedback loop; 선순환 고리

URI
http://hdl.handle.net/10203/182197
Link
http://library.kaist.ac.kr/search/detail/view.do?bibCtrlNo=488847&flag=dissertation
Appears in Collection
MT-Theses_Master(석사논문)
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