일상 제품의 유희적 가치를 높이기 위한 인터랙션 디자인 기법에 관한 연구 - 피지컬 내러티브의 적용과 사례개발을 중심으로A Study on an Interaction Design Method to Enhance Ludic Value for Everyday Products: With Emphasis on Applying Physical Narrative and Design Case Study

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
  • Hit : 430
  • Download : 0
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.author김창원-
dc.contributor.author남택진-
dc.date.accessioned2013-08-22T05:38:08Z-
dc.date.available2013-08-22T05:38:08Z-
dc.date.created2013-07-25-
dc.date.issued2010-01-
dc.identifier.citationHCI 2010 학술대회, v., no., pp.469 - 470-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10203/176386-
dc.languageKOR-
dc.publisher한국HCI학회-
dc.title일상 제품의 유희적 가치를 높이기 위한 인터랙션 디자인 기법에 관한 연구 - 피지컬 내러티브의 적용과 사례개발을 중심으로-
dc.title.alternativeA Study on an Interaction Design Method to Enhance Ludic Value for Everyday Products: With Emphasis on Applying Physical Narrative and Design Case Study-
dc.typeConference-
dc.type.rimsCONF-
dc.citation.beginningpage469-
dc.citation.endingpage470-
dc.citation.publicationnameHCI 2010 학술대회-
dc.identifier.conferencecountrySouth Korea-
dc.contributor.localauthor남택진-
dc.contributor.nonIdAuthor김창원-
Appears in Collection
ID-Conference Papers(학술회의논문)
Files in This Item
There are no files associated with this item.

qr_code

  • mendeley

    citeulike


rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0