31 | Utilizing econometric/A.I. model to analyze the change in individuals’ behaviors in medical and advertising data = 의료 및 광고 데이터 내 계량 경제 및 인공지능 모델을 활용한 개인의 행동변화 분석link Park, Jin-Hwan; Jun, Duk Bin; 전덕빈, 한국과학기술원, 2022 |
32 | Three essays on people analytics using big data and artificial intelligence = 빅데이터와 인공지능 기반한 피플 애널리틱스에 관한 연구link Jeon, Chihong; Cho, Daegon; 조대곤, 한국과학기술원, 2022 |
33 | Essays on service operations management = 서비스 운영관리에 대한 연구link Jang, YoungJae; Chung, Hakjin; 정학진, 한국과학기술원, 2022 |
34 | Four essays on digital nudging and its effects on public health, market transaction, and consumer welfare = 디지털 넛징이 공중 보건, 시장 거래, 소비자 복지에 미치는 영향에 관한 네 연구link Lee, Heeseung Andrew, 한국과학기술원, 2022 |
35 | Three essays on the effects of price, information and algorithm based approaches for sustainable energy and digital service operations = 지속 가능 에너지 및 디지털 서비스 운영을 위한 가격, 정보, 알고리즘 기반 전략의 효과성에 대한 세가지 연구link Kim, Yeon-Seo; Eom, Jiyong; 엄지용, 한국과학기술원, 2023 |
36 | Essays on behavioral factors in supply chain = 공급사슬에서의 행태적 요인에 대한 연구link Park, Young Soo; Lee, Yun Shin; 이윤신, 한국과학기술원, 2023 |
37 | 2 essays on the norm preservation view of corporate elites = 기업 엘리트의 규범 보존에 관한 다각적 연구link Kim, Sung Soo, 한국과학기술원, 2022 |
38 | Essays on corporate disclosure = 기업공시에 대한 연구link Lee, Kyounghun; Oh, Frederick Dongchuhl; 오동철, 한국과학기술원, 2023 |
39 | Three essays on firm innovation and innovation policy = 기업의 혁신 활동과 혁신 정책에 관한 세 편의 소론link Choi, Jin-Uk; Lee, ChangYang; 이창양, 한국과학기술원, 2022 |
40 | Can AI be suspicious? : the effects of sales assistant types and suspicion of ulterior motives on message credibility = AI도 의심받을 수 있을까? : 판매자의 종류와 숨은 동기에 대한 의심이 판매자의 메세지 신뢰도에 미치는 영향에 대한 연구link Hwang, Kyu Sung; Yoon, Yeosun; 윤여선, 한국과학기술원, 2022 |