Browse "MT-Theses_Master(석사논문) " by Author Kim, Minki

Showing results 1 to 13 of 13

1
Characterizing likely coupon redeemers for mobile promotion via business analytics = 비즈니스 애널리틱스 기반 모바일 쿠폰 사용 고객 특성화link

Jeong, Jun Ok; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2021

2
Customer retention management considering the long-term effects of the marketing campaign = 마케팅 활동의 장기적인 효과를 고려한 고객 유지 관리link

Kim, Hyeon Woo; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2022

3
Demand estimation via machine learning : the case of TV home shopping = 머신 러닝을 통한 상품 수요 예측: TV 홈쇼핑 시장을 중심으로link

Choi, Kyungdon; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2022

4
Empirical investigation on the role of free products in the bundle context = 공짜 상품의 역할에 대한 실증적 고찰 : 번들 상품 맥락을 중심으로link

Koo, Youngwook; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2018

5
Empirical study on the effect of AI chat-bot on consumer purchase behavior = 챗봇이 소비자 구매 행동에 미치는 영향에 대한 실증 연구link

Ahn, Minkyoung; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2019

6
Evaluation of a learning analytics application in Korea : framework analysis = 프레임워크 분석을 통한 한국 learning analytics 어플리케이션에 대한 평가link

Chung, Ha Eun; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2020

7
How to resolve employee-driven social media crisis? = 소셜미디어 위기에서 사과의 효과 검증: 도미노 피자 사건을 중심으로link

Kang, Yeyoung; 강예영; et al, 한국과학기술원, 2016

8
Investigating family influence on purchasing household credence good = 가구단위 신뢰재화 구매에서 가족 구성원의 영향력 연구 : 유기농 식품을 중심으로link

Ko, Da Jeong; 고다정; et al, 한국과학기술원, 2016

9
Investigating the customer journey across channels via Google analytics = 구글 애널리틱스를 통한 소비자 여정과 채널 선택 과정 탐색link

Kim, Hee Hun; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2021

10
Investigating the role of self-discipline in the absence of face-to-face learning during COVID-19 = COVID-19으로 인한 원격 교육 상황에서 자기 통제의 역할link

Hong, Juwon; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2021

11
(The) effect of information disclosure on parents' educational investment : evidence from the children's e-book market = 정보 불균형 해소에 따른 부모의 교육 투자 행태 변화 분석 : 아동 전자책 시장을 중심으로link

Lee, Sol; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2019

12
결제 과정 디자인 간소화가 소비자 구매 행동에 미치는 영향 = Impact of simplified payment process design on consumer buying behaviorlink

임웅빈; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2020

13
다중 이상점 선호 기반 OTT 사업자 경쟁우위 전략: 동시방영권 협상을 중심으로 = Exploring the strategic use of a broadcast license deal in the korean OTT marketlink

김소현; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2023

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0