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Showing results 191 to 250 of 602

191
N-Screen 서비스 이용 행태에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = Identifying the factors influencing the N-Screen service user behaviorslink

권보람; Kwon, Bo-Ram; et al, 한국과학기술원, 2013

192
Narcissism can be valued and tamed = 나르시시즘과 조직 시민 행동 간의 관계 : 변혁적 리더십 양면성의 조절 효과link

Park, Hye Soo; 박혜수; Lee, Eun-Suk; 이은석; et al, 한국과학기술원, 2016

193
Network analysis for mainstreaming : the hub and authority centrality = 정보 주류화를 위한 네트워크 분석 : 허브 및 권위 중심성을 중심으로link

Kim, Sumin; Shin, Euncheol; et al, 한국과학기술원, 2022

194
New factor models in the Korean stock market = 한국 주식시장에서의 새로운 요인 모형에 관한 연구link

Kim, Wooyeon; 김우연; et al, 한국과학기술원, 2016

195
Numerical precision on judgmental forecasting = 수치적 정확도가 주관적 수요 예측에 미치는 영향link

Koo, Moonsu; Lee, Yunshin; et al, 한국과학기술원, 2020

196
Online retail operations with "try before you buy" = Try before you buy 서비스에 관한 운영관리 연구link

Park, Youngsoo; Lee, Yunshin; et al, 한국과학기술원, 2019

197
Online review effectiveness depending on review display = 온라인 리뷰 표현 방식에 따른 리뷰의 효과성: 성별과 제품 유형의 조절효과link

Kim, Bo Kyeong; 김보경; et al, 한국과학기술원, 2016

198
Open government data valuation by CVM method = 조건부가치평가법을 이용한 공공정부데이터 가치측정link

Lee, Eunsup; Cho, Dae Gon; et al, 한국과학기술원, 2018

199
OTT 콘텐츠 소비 패턴 및 웹 검색과의 종단적 연관 분석 : 넷플릭스(Netflix)를 중심으로 = Analyzing OTT contents consumption pattern and its longitudinal relevance to web search : the case of Netflixlink

왕지영; 장석권; et al, 한국과학기술원, 2022

200
Owner-managers and firm performance during the Asian and global financial crises: evidence from Korea = 금융위기와 한국 대주주-경영인의 기업경영성과link

Jung, Dukhee; Oh, Frederick Dongchuhl; et al, 한국과학기술원, 2019

201
PCA를 활용한 수요 예측 및 네트워크 분석 = Demand forecasting and network analysis through PCAlink

안성문; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2020

202
Political contribution and approval rate as measures of firm performance = 회사 성과 예측 지표로서의 정치 기부금과 정권 지지율의 역할link

Kim, Joo Hyun; Lee, Kwang June; et al, 한국과학기술원, 2018

203
Political risk, lobbying activity and corporate cash holdings = 정치적 위험에 따른 기업의 현금보유와 로비활동에 관한 연구link

Park, Dongwoo; Park, Kwangwoo; et al, 한국과학기술원, 2021

204
Potential impacts of introducing residential dynamic electricity pricing : an analysis using hourly demand data = 가정용 동적 전기요금제 도입의 영향 분석link

Kim, Jin Hyun; Eom, Jiyong; et al, 한국과학기술원, 2020

205
Potty parity in public toilet using queueing theory: optimization of design and arrangement of public toilets = 대기행렬 이론을 이용한 공공화장실 설계 및 배치 최적화link

PARK, HEESANG; 박희상; et al, 한국과학기술원, 2015

206
Predicting the mobile consumer purchase behavior using quantified visual preferences = 정량화된 시각적선호도를 이용한 모바일 소비자 구매행태 예측link

Yu, Young Joon; Ahn, Jae Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2017

207
Price optimization in consumer irreversible decision = 소비자가 선택을 되돌릴 수 없는 상황에서 가격 최적화link

Lee, Seok-Min; 이석민; et al, 한국과학기술원, 2014

208
Probability and seasonality analysis of momentum = 모멘텀 확률과 주기성 분석link

Ha, Jin-Gi; 하진기; et al, 한국과학기술원, 2014

209
Process of big data analysis adoption: Defining big data as a new IS innovation and examining factors affecting the process = 빅데이터 분석의 도입 프로세스: 새로운 IS혁신으로서의 빅데이터 정의와 그 프로세스에 영향 미치는 요인들에 관한 연구link

Kang, Dong-Woo; 강동우; et al, 한국과학기술원, 2014

210
Rating discrimination and competency : HR analytics for rating patterns in 360-degree feedback = 평가점수 분산과 역량 : 다면평가 점수패턴에 대한 인적자원 애날리틱스link

Jeon, Chi-Hong; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2019

211
Rationing game with transshipment in a supply chain of two retailers = 공급 사슬망에서 Transshipment를 고려한 Rationing Game에 관한 연구link

Lee, Chung-Seung; 이충승; et al, 한국과학기술원, 2014

212
Recommendation technique for comparative sizing based on user feedback in online clothing product purchases = 온라인 의류제품 구매 시 사용자 피드백 기반의 맞춤형 사이즈 추천 알고리즘 방식link

Lee, Seungjun; 이승준; et al, 한국과학기술원, 2016

213
REITs 주식을 이용한 모멘텀 효과에 관한 실증적 분석 = An empirical analysis of the momentum effect on REITs stockslink

채지수; Chae, Ji-Su; et al, 한국과학기술원, 2013

214
Residential energy behavior : an empirical analysis of home cooling decision in California = 가구부문 에너지 소비행태의 결정요인 분석 : 캘리포니아 사례 실증연구link

Kim, Jina; Eom, Jiyong; 엄지용; et al, 한국과학기술원, 2017

215
Returnee directors in Korean firms: does their presence influence corporate outcomes and what kinds of firms have more of them? = 한국 기업의 해외 유학파 이사에 대한 연구link

Cho, Yoon-Seok; 조윤석; et al, 한국과학기술원, 2012

216
Ripple effect and return predictability in the Korean housing market = 부동산 전이효과와 한국 주택시장 수익률 예측link

Chae, Ji-Hoon; Cho, Hoon; et al, 한국과학기술원, 2022

217
RPA 기술의 기업 실무 도입에 대한 엔지니어의 기술 저항 및 수용 요인 분석 = Factors related to engineer resistance and acceptance of robotic process automation (RPA) technology in enterprise practicelink

김민국; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

218
Rush makes cash? Post-adoption purchasing behavior of same-day delivery in mobile commerce platforms = 모바일 커머스 플랫폼에서 당일배송의 가치와 고객 구매 행태 연구link

Kim, Yeongwoo; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2023

219
SAP의 HR 전환 전략에 대한 사례 연구 = (A) Case study on the HR transformation strategy of SAPlink

안성호; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2018

220
Seasonality in the Korean stock market = 한국 주식 시장에서의 계절성link

Lee, Jongyoung; Kang, Jangkoo; et al, 한국과학기술원, 2021

221
Self-service queuing = 셀프서비스에서의 대기 행렬 : 호혜성과 사회적 압력link

Kim, Hanyeong; 김한영; Lee, Yun Shin; 이윤신; et al, 한국과학기술원, 2016

222
Selling conspicuous goods to status-seeking consumers = 사회적 지위를 추구하는 소비자 그룹을 겨냥한 명품 브랜드의 과시적 소비재 판매전략link

Seo, Jinsoul; Rhee, Ki-Eun; et al, 한국과학기술원, 2022

223
Simply building a team “Avengers” does not guarantee a win : functional diversity and task design detriments of team effectiveness = 팀 효과성 결정요인으로서 기능적 다양성과 과업 설계에 관한 연구link

Lee, Roul; Kim, Tae-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2022

224
SI프로젝트 이익개선에 관한 연구 : 구매조달 관점에서 = (A) study on the influencing factors on the profit improvement of SI projects : a procurement approachlink

이일환; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2018

225
SNS광고의 유입채널과 캠페인 목표에 따른 실제 광고 효과에 대한 상호작용 분석: 패션 커머스 몰 중심으로 = Interaction analysis on the actual advertising effect based on the acquisition channel and campaign objectives of SNS advertisements: focused on fashion commerce malllink

박우석; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020

226
SNS기업의 핀테크 사업전략 및 핵심 성공요인 = (The) strategy and key success factors of fintech business for SNS enterpriselink

김지수; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2020

227
Social learning with biased customer reviews = 편향된 고객 리뷰와 소셜러닝link

Kim, Eunjee; Kim, Sang Won; et al, 한국과학기술원, 2022

228
Spillover effect of pre-installed mobile apps usage on third-party mobile apps usage = 모바일 선탑재 앱 사용이 다운로드 앱 사용에 미치는 스필오버 효과link

Kim, Dabee; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2022

229
Spillover effects of restaurant reviews by experts on nearby restaurants = 전문가 리뷰 레스토랑이 인근 상권의 레스토랑들에게 미치는 영향link

Lee, Joonhee; Yoon, Tae Jung; et al, 한국과학기술원, 2023

230
State-level legal regime and audit fee pricing = 주별 소송위험이 감사보수 결정에 미치는 영향에 관한 연구link

Sin, Nari; 신나리; et al, 한국과학기술원, 2015

231
Stock liquidity & default risk in the Korean market = 한국 시장에서의 주식 유동성과 부도위험 간의 관계link

Min, Kyung Jae; Choi, Hyun-soo; et al, 한국과학기술원, 2023

232
Stock market reaction to supply chain disruptions from the 2019 Japan’s export curbs on South Korea = 2019년 일본의 수출 규제로 인해 발생한 supply chain disruption에 대한 주식 시장의 반응link

Jung, Hajun, 한국과학기술원, 2022

233
Stock market reaction to supply chain disruptions from the 2022 Shanghai lockdown = 2022년 상하이 봉쇄로 인해 발생한 공급 사슬 붕괴에 따른 주식 시장의 반응link

Song, Kyung Hee; Lee, Yun Shin; et al, 한국과학기술원, 2023

234
Strategic delegation and arm’s length principle in a supply chain under tax consideration = 세금 고려 공급사슬에서의 전략적 위임과 독립기업간 원칙link

Park, Sang Hun; 박상헌; et al, 한국과학기술원, 2016

235
Study of price competition in OTT market when OTT platforms and content producers engage in an exclusive contract = OTT 플랫폼과 제작사간의 독점적 계약이 OTT산업의 경쟁 구도에 미치는 영향에 대한 연구link

Park, Charin; Rhee, Ki Eun; et al, 한국과학기술원, 2021

236
Study on the relationship between Scope 3 emissions and supply chain environmental disclosure = 제조 공급망 Scope 3 배출과 지속가능 공급망 공시 간 연관성 연구link

Jung, Young Seo; Yoo, So Young; 유소영; Cho, Daegon; et al, 한국과학기술원, 2022

237
Supply chain disruptions and manufacturer's resilience = 공급사슬충격과 제조업체의 극복역량link

Lim, Seung Yeon; 임승연; et al, 한국과학기술원, 2016

238
Supply chain environmental cost and firm risks = 공급사슬 환경비용과 기업리스크link

Kang, Taek Won; 강태권; et al, 한국과학기술원, 2016

239
Technological diversification and R&D productivity: the moderating roles of technological relatedness, R&D consistency, and technology portfolio centrality = 기술 다각화와 R&D 생산성: 기술 관련성, R&D 일관성 및 기술 포트폴리오 중심도의 조정 역할에 대한 연구link

Yoo, Seh-Hyun; Lee, Chang-Yang; et al, 한국과학기술원, 2021

240
Technology combination and new product introduction : an empirical analysis of electric vehicle in the auto industry = 기술 조합과 신제품 소개 : 자동차 산업의 전기차에 대한 실증분석link

Yi, Yong Sup; Chang, Seajin; et al, 한국과학기술원, 2017

241
The association between analyst coverage and management forecast = 애널리스트와 경영자 이익예측의 상관관계link

Kim, Se-Hun; 김세헌; et al, 한국과학기술원, 2012

242
The effect of ambient and social factors on the impulse purchasing in social commerce = 소셜 커머스에서 환경적, 사회적 요인이 충동구매에 미치는 영향link

Ju, Jae-Hyeon; 주재현; et al, 한국과학기술원, 2012

243
The effect of benefit point perception on ideal spending mode and satisfaction = 복지 포인트에 대한 인식이 이상적 지출 방법과 지출 만족도에 미치는 영향link

Moon, Ji-Hye; 문지혜; et al, 한국과학기술원, 2014

244
The effect of consumer participation type of corporate social responsibility on brand loyalty: focused on relay-for-baby campaign = 고객의 CSR 활동 참여 형태가 브랜드 로열티에 미치는 영향: 수유마라톤을 중심으로link

Kim, Jisu; 김지수; et al, 한국과학기술원, 2015

245
The effect of large shareholders' risk aversion on CEO compensation structure = 대주주의 위험회피 성향이 CEO 보상 구조에 미치는 영향link

Ko, Byung-Joon; 고병준; et al, 한국과학기술원, 2012

246
The effects of cognitive sources of emotions on consumer’s moral judgment and purchase intention of a counterfeit luxury brand = 정서의 인지적 발상 분석을 기반으로 한 소비자의 도덕적 판단과 위조 명품 브랜드 구매의도에 대한 연구link

Park Sung-Jun; 박성준; et al, 한국과학기술원, 2014

247
The effects of information source diversification on firms' innovation propensity = 정보 원천의 다각화가 기업 혁신 유인에 미치는 영향link

Koo, Byeong-Seok; 구병석; et al, 한국과학기술원, 2013

248
The effects of technology position and architectural knowledge on breakthrough inventions in complex systems = 기술 포지션과 아키텍처 지식이 복잡계 속에서 기술혁신에 미치는 영향: 자동차 산업의 녹색성장을 중심으로link

Sohn, Jong-Jin; 손종진; et al, 한국과학기술원, 2016

249
The financial crisis and CEO compensation of finanacial firms = 금융위기와 금융회사의 경영자 보수link

Kim, Minsung; 김민성; et al, 한국과학기술원, 2015

250
The impact of managerial characteristics on earnings persistence and information asymmetry = 경영자의 특성이 이익 지속성과 정보비대칭에 미치는 영향link

Park, Sang-Kyu; 박상규; et al, 한국과학기술원, 2014

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