1 | 열 영상 내 환자 자동 낙상 인식을 위한 다중 특징 결합 = Combining multiple features for automatic fall detection of patients using thermal imagerylink 김대언; Kim, Dae-Eon; 권동수; Kwon, Dong Soo, 한국과학기술원, 2016 |
2 | Design of low EMI and low weight tightly-coupled resonant magnetic field handheld charger (TCR-MFHC) for electric vehicle = 낮은 전자방해잡음과 경량의 주입식 공진형 자기유도 방식 전기자동차 충전기의 설계link Yoon, Ki-Bum; 윤기범; Kim, Joungho; 김정호, 한국과학기술원, 2016 |
3 | 영구자석 동기전동기의 최적 속도 제어 기법 = Optimal speed control technique for permanent magnet synchronous motorlink 채승엽; Chae, Seung-Yeop; 김경수; Kim, Kyung-Soo, 한국과학기술원, 2016 |
4 | Hybrid loop-array design for high efficiency and low EMF level in wireless high power transfer = 대전력 무선충전 시스템에서 높은 효율과 낮은 전자계를 위한 하이브리드 루프 코일 설계link Lee, Seong-Soo; 이성수; Kim, Joungho; 김정호, 한국과학기술원, 2016 |
5 | 기준모델 추종 제어기의 삼륜 도심형 전기자동차 축소모형 적용 = Implementation of reference model following control to the scale-down three-wheeled urban electric vehiclelink 류명주; Ryu, Myungju; 박영진; Park, Youngjin, 한국과학기술원, 2016 |
6 | 손목형 밴드를 이용한 환자 개인에 특화된 낙상 인식 = User-adaptive fall detection for patient using wristbandlink 노영훈; Nho, Young-Hoon; 권동수; Kwon, Dong-soo, 한국과학기술원, 2016 |
7 | 딥러닝 기반의 다중 특징 비교를 이용한 물체 추적 기법에 대한 연구 = Visual tracking using pairwise feature comparisons from deep neural networkslink 이시행; Lee, Sihaeng; 김준모; Kim, Junmo, 한국과학기술원, 2016 |
8 | Improvement of vehicle and tire model for accurate estimation of steering response and stability = 차량 및 타이어의 모델 향상을 통한 조종안정성 정밀 예측 기술link Lee, Eun Jae; 이은재; Choi, Seibum; 최세범, 한국과학기술원, 2016 |
9 | 전기식 파워 조향 제어기 검증을 위한 시뮬레이터의 개발 = Development of simulator for the verification of electric power steering controllerlink 임성준; Lim, Sung Jun; 김경수; Kim, Kyung Soo, 한국과학기술원, 2016 |