Browse by Subject 디자인 경영

Showing results 1 to 7 of 7

1
(A) study on the strategic role of design in internet business : with analyses focusing on design management research trends and korean companies = 인터넷 비즈니스에서 디자인의 전략적 역할에 관한 연구 : 디자인 경영 연구 동향과 국내 기업 사례 분석을 중심으로link

Kim, Yu-jin; 김유진; et al, 한국과학기술원, 2008

2
(A) typology of chief executives' roles in design management = 디자인 경영에서 최고경영자의 역할 유형에 관한 연구link

Song, Min-Jeong; 송민정; et al, 한국과학기술원, 2010

3
Quantification of styling strategies for the management of design = 디자인 경영을 위한 스타일링 전략 정량화link

Hyun, Kyung Hoon; 현경훈; et al, 한국과학기술원, 2016

4
균형성과표를 활용한 디자인 전략경영 시스템에 관한 연구 = A study on the strategic design managemnet system utilizing the concept of balanced scorecardlink

제현주; Je, Hyun-Joo; et al, 한국과학기술원, 2000

5
브랜드 내 디자인 전형성과 협업 디자인이 신제품 디자인 선호도에 미치는 영향

이혜승; 강현모; 한민희, 광고학연구, v.20, no.3, pp.97 - 121, 2009-06

6
브랜드 에퀴티 개념을 기반으로 한 디자인 주도형 브랜드 매니지먼트에 관한 연구 = A study on the design driven brand management based on the concept of brand equitylink

최용근; Choi, Yong-Keun; et al, 한국과학기술원, 2000

7
브랜드의 디자인 전형성이 신제품 디자인 선호도 및 브랜드 선호도에 미치는 영향에 대한 연구 = Effects of design prototypicality of a brand on design preference and brand preference of new productslink

이혜승; Lee, Hye-Seung; et al, 한국과학기술원, 2007

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0