Browse "Graduate School of Information and Media Management((구)정보미디어경영대학원)" by Type Thesis(Master)

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개방형 앱 개발 플랫폼은 언제나 옳은가?: 차량용 앱 개발에서의 스마트폰과의 상호 운용성의 중요성 = Openness of development platform is no big deal : the importance of interoperability with smartphones for developing in-vehicle applicationslink

홍주혜; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021

21
개인 데이터 저장소를 활용한 디지털마케팅 에코시스템 확대 방안에 대한 사례 연구 = Case study on expansion of the digital marketing ecosystem using personal data storelink

백승민; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2021

22
개인의 혁신성향이 정보채널의 이용과 신제품구매에 미치는 영향 = The influence of personal innovativeness on information channel use and new product purchaselink

정청균; Jung, Chungkyun; et al, 한국과학기술원, 2015

23
개인정보 제공 의지에 미치는 영향에 대한 분석 연구 = Antecedents of the effect to provide personal information in the simple payment servicelink

최재신; Choi, Jae Shin; et al, 한국과학기술원, 2016

24
개인정보 파기 사례연구 = Research on the cases of personal information destructionlink

조아영; Cho, A Young; et al, 한국과학기술원, 2016

25
개인혁신성향에 따른 방송시청장치간 선호도 분석과 태블릿을 통한 방송시청 이용의도 = The effect of personal innovativeness on device preference and tablet adoption intent for television viewinglink

장지환; Jang, Jihwan; et al, 한국과학기술원, 2015

26
건설회사의 EVMS 도입 성공요인 및 전략 = (The) success factors and strategy for implementing earned value management systems in construction companylink

강은영; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2017

27
게임산업 종사자의 직무특성과 개인-직무 적합성이 직무태도에 미치는 영향에 관한 연구 = (A) study on the effects of job characteristics and personal-job fit on job attitudes of employees in the game industry.link

진방현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017

28
고객특성과 유통채널이 구매에 미치는 영향 : 온라인 패션 쇼핑몰을 중심으로 = (The) impact of customer demographics and retail channels on purchase decisions : experiences in an online fashion shopping malllink

신주승; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021

29
공인인증서 서비스에서 모바일 앱 기반 간편 인증 모델로의 소비자 전환 의도에 관한 연구: 카카오 인증을 중심으로 = Understanding factors influencing customers' intention to switch from accredited certificate to app-based certificate service: focusing on Kakao signlink

민준홍; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2021

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국내 IT기업의 이슬람 은행 IT 시장 진입을 위한 해외진출 결정요인 실증연구 = An empirical research for the critical factors on islamic banking market entry in it service companies of korealink

이승욱; Lee, Seung-Wook; et al, 한국과학기술원, 2014

31
국내 기업 사용자 주도 비즈니스 인텔리전스 도입을 위한 성공요인 = The success factors for the adoption of self-service business intelligence in Korean companieslink

이정임; Lee, Jung Im; et al, 한국과학기술원, 2016

32
국내 물리보안 서비스 사업의 성공요인과 미래 전망 분석 = (A) study on the success factors and the future of Korean physical security service businesslink

윤장근; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2021

33
국내은행 SNS의 고객만족과 지속사용을 위한 영향요인에 관한 연구: 정보시스템 품질과 고객인지 관점에서 = A study on influencing factors for customer satisfaction and use continuance in SNS of korean bankslink

류혜선; Ryu, Hea-Sun; et al, 한국과학기술원, 2014

34
국제표준 인증의 운영활동이 기업의 경영성과에 미치는 영향에 대한 실증적 연구 = A study on the effectiveness of maintenance for international standard on firm performancelink

Hong, Jin Eui; 홍진의; et al, 한국과학기술원, 2016

35
금융회사의 역외 IT서비스 사례연구 및 개선방안 = The case studies and improvement plan for the offshore IT service of financial institutionslink

이재남; Lee, Jae Nam; et al, 한국과학기술원, 2016

36
기본적 Machine Learning 모형을 통한 투자성공 예측시스템과 실제 VC심사역 예측과의 비교 = An investment-success-predicting system based on machine learning-algorithms and its comparisons with predictions by venture capitalistslink

박광일; Park, Kwang Il; et al, 한국과학기술원, 2015

37
기업 비즈니스 인텔리전스 시스템 활용도 증대를 위한 개인의 적극적 수용에 영향을 주는 요인 연구 = A study on factors promoting personal utilization of enterprise business intelligence systemslink

문승희; Moon, Seung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2014

38
기업용 소프트웨어 라이선스 초과사용 분쟁에 대한 탐색적 연구 = Exploratory study of enterprise software license compliance disputeslink

문준식; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2017

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냉방 피크전력수요 추가절감 방안의 효과분석 = Performance Analysis on Additional Power Curtail Methods to Overcome the Cooling Peak Loadlink

곽백수; Kwak, Baek-Soo; et al, 한국과학기술원, 2014

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